hoofdpijn bij landing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zonnestraal2

hoofdpijn bij landing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 19:37

Ik heb sinds 2007 last van hoofdpijn als ik in het vliegtuig zit wat gaat dalen.
We gingen toen naar Jamaica en bij de landing kreeg ik zulke enorme steken
in mijn hoofd. Vreselijk was het, ik wist niet hoe ik moest zitten, alles deed zeer.
Ik kon niet naar buiten kijken want als ik naar het licht keek kreeg ik nog meer last.
Bij de terugreis naar nederland had ik nergens last van bij het landen.
Vorig jaar toen we naar Turkije gingen had ik het weer, nog erger zelfs. Ik zat helemaal
krom van de pijn. Ik probeerde op een kauwgumpje te kauwen en dat hielp niet.
op de terugreis had ik weer nergens last van. Het is dus steeds bij het landen in het
buitenland zo.
zijn er hier meer mensen die het hebben? of mensen die weten wat het is en wat je
er aan kan doen? Als we dit jaar gaan vliegen ga ik zoiezo even langs de HA ;)

Mars

Re: hoofdpijn bij landing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:52

Ik heb erg veel last van steken en pijn in mijn oren bij het landen. Stijgen valt wel mee, maar met landen heb ik ook erg veel last.
Wat je er aan kunt doen, geen idee, kauwgom hielp bij mij ook nauwelijks en het duurde soms wel een paar uur voor mijn oren weer helemaal open waren en mijn hoofd weer normaal aanvoelde.
Bij het landen krijgt je lichaam te maken met behoorlijke drukverschillen, je vliegt op zo'n 30 km hoogte en dan landen is toch wel een impact op je lijf.

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:56

Een uur voordat je gaat landen een Primatour in nemen. :)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:03

Met je vingers je neus dicht knijpen en op je "neus blazen" dan klaar je de oren. Je kunt ook van die speciale oordopje kopen in het vliegtuig day help bij mijn vriend heel goed.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:53

Mas schreef:
Bij het landen krijgt je lichaam te maken met behoorlijke drukverschillen, je vliegt op zo'n 30 km hoogte en dan landen is toch wel een impact op je lijf.

Dat is wel erg hoog, maak daar maar 10 van ;) Hooguit 15 km.

TS, wel gek dat je er alleen last van hebt in het buitenland en niet als je weer terug komt in NL. Misschien ligt het aan het drukverschil (warm land tov redelijk koud land).

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:54

Tegen de oorpijn helpt kauwgom bij mij goed, maar ook ik heb hoofdpijn bij het landen. Zowel binnen als buiten NL! En heb me er ook maar bij neergelegd dat ik een asprine neem zodra we geland zijn.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:46

pitbullgup schreef:
Met je vingers je neus dicht knijpen en op je "neus blazen" dan klaar je de oren. Je kunt ook van die speciale oordopje kopen in het vliegtuig day help bij mijn vriend heel goed.

Speciale oordoppen?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:35

Ze geven toch ook wel eens bekertjes met watten erin voor over je oren?
Die watten zijn dan met warm water nat gemaakt dacht ik..
Schijnt te helpen :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:17

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:33

WillemYntJee schreef:
Mas schreef:

Dat is wel erg hoog, maak daar maar 10 van ;) Hooguit 15 km.

Haha,je hebt gelijk idd, ik zat even met ft in mijn hoofd :P

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:01

Katja schreef:
Je zit wel extreem voor schut met die bekertjes :o

http://www.earplanes.nl/ deze werken heel erg goed.

Hahaha ja dat is waar :D
Wij hadden een meisje in het vliegtuig die bijna zat te gillen van de pijn, toen vond iedereen het alleen maar zielig :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:04

pitbullgup schreef:

idd, dat heeft 'klaren'. Wel ruim op tijd mee beginnen (lees zeker drie kwartier voor je echt ana de grond staat, dan begint de afdaling nl al), en niet forceren, dan heb je kans dat je je trommelvlies scheurt.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 23:01

maar die trucjes zijn toch allemaal als je last hebt van oorpijn?
dat heb ik niet, ik heb alleen vreselijk last van steken in mijn hoofd, met name
in mijn voorhoofd, bij mijn slaap en bij mijn wenkbrauwen ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:04

ruiter1992 schreef:
dat heb ik niet, ik heb alleen vreselijk last van steken in mijn hoofd, met name

Ik denk toch dat dit te maken heeft met het drukverschil waar je mee te maken krijgt, misschien kan jij daar gewoon niet zo goed tegen. Voor oorpijn bestaan er truukjes, zoals neus dicht en blazen of kauwgum, maar voor hoofdpijn vrees ik dat er niet echt een oplossing is. Misschien kun je een half uurtje voor de landing een pijnstiller innemen?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:05

Ben je niet toevallig vaak verkouden? Dan zitten je holtes dicht en krijg je dus een overdruk.

daban

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:08

Ik heb het ook gehad op schiphol landen is geen probleem, hier in de uk waar ik woon ligt het ook aan op welk vloegveld ik land bij de ene doet het wel zeer maar de ander niet hoe het kan geen idee schijnt te maken te hebben met zeelevel ofzo. Het open maken van mijn oren dmv neusdicht en op de neusblazen helpt alleen tegen de oren de koppijn blijft jammer genoeg enigste waar ik het heerlijk vond landen was tussen de bergen in Iran zelfs geen last van mijn oren hoe het kan geen idee. En kauwgom kauwen helpt ook redelijk

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:19

Het ergst vindt ik juist het opstijgen dan gaat mijn maag rommelen maar het landen heb ik nergens last meer van .....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:23

ruiter1992 schreef:

dit is ook drukverschil, maar dan in de holtes (sinuses). Zelfde techniek gebruiken, zo werkt het met duiken ook.