Menstruatie uitstellen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Char_elle

Menstruatie uitstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 18:31

Ik zit al een tijdje met een vraagje. Ik ga in augustus een weekje op vakantie en heb dan eigenlijk weinig zin in een 'maandelijks feestje'. Nu ben ik niet aan de pil, en ben hier ook niet echt een voorstander van omdat ik veel verhalen hoor dat je er dikker van kan worden en daar heb ik weinig zin in (verder heb ik hem ook nog niet nodig).
Nu heb ik gehoord van een pil waarmee je je menstruatie gewoon een weekje uit kan stellen, maar ik heb nog niemand met ervaring hiermee gesproken. Dus wie heeft hier ervaring mee? En welke is dan aan te raden?
Ik ga over een tijdje ook even langs de huisarts, maar wil eerst even een beetje navraag doen bij andere mensen.

Lynn_Nikita

Re: Menstruatie uitstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:32

is gewoon DE pil, toch?
Die kan je ook gewoon doorslikken
Ik heb nog niet eerder gehoord van een ander soort pil

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:33

Je wordt er niet dikker van, je menstruatie kan wel een beetje in de war raken ;)

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:34

Nee is niet DE pil. Er is een ander soort pil waarmee je je menstruatie uitstelt :)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 18:36

Nee het is inderdaad niet DE pil. Mijn moeder heeft er een brochure over meegebracht bij de apotheek, maar ik wil eerst wat ervaring horen enzo.

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:38

Froexiie schreef:
Je wordt er niet dikker van, je menstruatie kan wel een beetje in de war raken ;)

O ja, ik ken iemand die dit gedaan heeft ;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:38

Ga anders eens langs de HA ofzo? Die kan je vast meer vertellen :j

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:39

Ik heb vorig jaar een pil geslikt omdat ik ook geen zin had om ongesteld te zijn op vakantie. Deze moest is een paar dagen voordat ik ongesteld zou worden 2x per dag slikken geloof ik, en dan kon ik het een week uitstellen zeg maar ;)
Ik was er wel heel tevreden over :j

Edit: De naam was iets van Primolut N ofzo, weet niet meer precies :P

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 18:41

Leanee schreef:
Ga anders eens langs de HA ofzo? Die kan je vast meer vertellen :j

Ja dat ga ik binnenkort ook even doen, maar ik wil ook ervaringen van andere mensen horen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:45

O oke :)
Ik heb geen idee hoe het werkt, slik DE pil al sinds m'n 14e en ben in die 3.5 jaar een paar kilo aangekomen, maar dit komt vooral omdat ik groter ben geworden en meer borsten/heupen heb gekregen.
Je hebt ook verschillende soorten van DE pil, ik zou gewoon inderdaad bij de HA erover vragen enzo

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:01

Ik zou hier niet DE pil voor gaan slikken, als je gewoon voor een keertje met iets anders het kan uitstellen ;)
En als je al DE pil slikt zou ik gewoon die gebruiken. Maar de TS slikt niet DE pil, dus als ik haar was, zou ik gewoon naar de HA gaan om een pil te vragen die je 1x kan gebruiken om je menstruatie uit te stellen ;)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 19:03

Ja, zo dacht ik dus ook Missy_. En als ik daarna nog aan de pil wil kan dat altijd nog. Maar dit is gewoon een goede oplossing om het zo een weekje uit te stellen. Want het s toch wel vervelend als je het nét in je weekje vakantie zou zijn.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:09

Ja daarom, je kan daarna altijd nog de pil gaan slikken als je dat zou willen. Eerst slikte ik ook niet de pil, en dit is dan gewoon een goede oplossing :j

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 06:57

Is volgens mij idd Primolut. Deze slik ik om ongesteld te worden, maar in de bijsluiter staat ook dat het gebruikt wordt voor het uitstellen van de menstruatie.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:28

heej
ik had hetzelfde en ben toen naar de huisarts gegaan. die heeft me toen de pil gegeven en die moest ik dan zegmaar doorslikken tot na de vakantie.
was buitengewoon handig! :D

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:57

Missy_ schreef:
Ik heb vorig jaar een pil geslikt omdat ik ook geen zin had om ongesteld te zijn op vakantie. Deze moest is een paar dagen voordat ik ongesteld zou worden 2x per dag slikken geloof ik, en dan kon ik het een week uitstellen zeg maar ;)
Ik was er wel heel tevreden over :j

Edit: De naam was iets van Primolut N ofzo, weet niet meer precies :P

eventjes een vraagje kon je het alleen maar een weekje uitstellne of langer? ik zit ook een beetje met daate wij gaan 2 weken op vakantie en heb geen zin om het net als vorig jaar weer in die tijd te worden
tompons vind ik niet echt fijn zitten dus daar gaat je zwemmen dan :(

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:12

ik heb het ook langer uitgesteld. De dokter zei dat het voor een keertje niet erg was om langer door te slikken ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:13

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:38

@nathalie oke dankje ik ga er eens even over denken ook enzo :P ach het scheelt dat ik nog tot juli heb :)

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:57

oliebol ik bedenk me net dat ik vanaf 11 mei excursieweek heb en daarmee gaan we naar amsterdam en waarschijnlijk ook naar zee
poedersuiker en ik weet niet wanneer ik het moet worden is het dan ook mogelijk om even die dingen te slikken voor de zekerheid?

wie kan helpen??