het verven van haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_xsharon

het verven van haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 15:05

hallo,

sorry voor als hier al ergens een topic van is...

mijn eigen haarkleur is eigenljk een beetje donkerblond, maar nu heb ik het een poosje geleden geverfd naar lichtblond, met de factor 3.
ik heb jammergenoeg niet nagedacht over uitgroei enalles enzo.. dus je raad het al, nu heb ik zo ong. 1cm uitgroei vanaf mijn scheiding :\
ik ga van de zomer op vakantie naar italie en dan word mijn haar altijd een stuk blonder van in de zon enzo, maar tot die tijd wil ik niet met 2 kleuren in mijn haar lopen x]
het probleem is dus eigenlijk, ik wil niet voor altijd mijn haar moeten bijkleuren (wat ik dan bij de kapper zou moeten doen, want ik ken niemand die het echt bij kan kleuren, dus dat is ook niet goedkoop denk ik) maar ik wil het ook niet laten uitgroeien, want dat vind ik niet echt mooi...

dus als iemand de perfecte oplossing weet als die er al is :+ reargeer dan aub.

alvast bedankt :D

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:07

Terug kleuren in je eigen kleur :)*

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:08

Weer donkerder verven richting je eigen haar kleur.
Dan heb je geen last meer van uitgroei.
Bij het verven iets donkerder dan je eigen kleur zie je zoiezo geen uitgroei

ENOMIS

Re: het verven van haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:10

Terug verven is een optie, maar zou het niet doen met producten uit de winkel maar echt door een kapster.
Je krijgt nl groenig haar als je van erg lichtblond naar donkerblond wil :+ Komt door pigmenten.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:12

hmm.. das wel naar idd, mischien kun je het terugverven naar de kleur die je van nature hebt zoals ma_rie_tje ook al zei.

zelf verf ik mijn haar ook altijd '(ben zelf blond) maar heb het eerst paars gehad en nu zwart, maar gelukkig heb ik geen probleem met blijfen verfen :)

_xsharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 15:18

jaa daar zat ik dus eerst ook aan te denken, totdat iemand zei dat je je haar eigenlijk 2 maanden niet meer in een andere kleur mocht verven.. maar weet niet of dit echt klopt of ofdat het maar onzin is...?

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:19

ik zou naar de kapper gaan
en er dan donkere plukken in laten zetten, dan valt het een stuk minder op
zo heb ik t ook gedaan, maar dan van donker naar licht
en je ziet de uitgroei bijna niet en is niet zo super slecht voor je haar!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:20

denk dat het fout kán gaan, maar zelf ben ik ook maar een maand paars geweest, heb het toen zwart geverfd maar weet niet hoe dat zit als het lichter moet.

mis even na vragen bij je kapper :)

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:22

beauty_fan schreef:
jaa daar zat ik dus eerst ook aan te denken, totdat iemand zei dat je je haar eigenlijk 2 maanden niet meer in een andere kleur mocht verven.. maar weet niet of dit echt klopt of ofdat het maar onzin is...?

Onzin dus....
Het kan wel een groenige kleur krijgen als je het nu in je eigen kleur gaat verven.
Zorg dat je een beetje rode kleur neemt en dan wordt het niet groen!
Bijv...kastanje bruin ofzo.

_xsharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 15:25

ik ga van de week wel naar de kapper om te knippen dus dan kan ik het gelijk even vragen.
want een vriendin van mij kan het wel leuk gaan verven, maar ik heb geen zin om met groen haar of zo te lopen haha.
en als ik nou in de zomer op vakantie ga. ( ik ga 2 weken) dus dan zit ik alleen maar in de zon enzo, als mijn haar dan nogsteeds blond is vande verf, word het dan nog blonder door de zon? zelf denk ik van wel. maar vorig jaar was mijn haar ook veel lichter geworden door de zon, maar toen zag je geen uitgroei of wat dan ook en een paar maanden daarna was het toch wel weer mijn echte eigen kleur.
door de zon kan het toch niet blijvend verkleurd zijn of wel?

_xsharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 15:27

crabbybitch schreef:
beauty_fan schreef:

Onzin dus....
Het kan wel een groenige kleur krijgen als je het nu in je eigen kleur gaat verven.
Zorg dat je een beetje rode kleur neemt en dan wordt het niet groen!
Bijv...kastanje bruin ofzo.

mijn haar is altijd al blond geweest, (vroeger bijna wit, in de loop der jaren steeds donderder blond) dus ik durf echt geen kastanje achtige kleur uit te proberen.. en ik ga het ook echt niet doen :o

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:36

Ik geef je een advies,of je er wat mee doet is jou ding!!!
Als je het bij de kapper laat doen ,dan gaat er een beetje rood bij in,want het rood heft het groen op en dan krijg je een natuurkleur!!
Maar wat jij wil ...mop!!! :7

_xsharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 15:40

jaaa maar ik ben al blij dat er mensen reargeren!!
als ik van de week naar de kapper ga, dan vraag ik wel wat hun het besten vinden!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:57

Ik ben ook donkerblond van mezelf en ben op een gegeven moment lichter gegaan door eerst blonde plukjes te zetten en later zelf een blondverfje erdoorheen te gooien :j Dit was afgelopen zomer, en dan ben ik door de zon al gauw blonder, dus was de uitgroei niet zo heel zichtbaar :n Afgelopen winter vond ik die uitgroei toch wat armoedig, maar wilde ik ook niet in één keer van blond naar donkerder.

Ik heb toen zelf bruine higlights gezet, waardoor ik verschillende tinten in m'n haar had: mijn haarkleur die weer doorkwam (donkerblond), blond wat er nog inzat en nu m'n bruine highlights. Door die kleurschakeringen zag je de uitgroei niet meer en had ik een hele mooie kleur, véél minder 'massief' dan wanneer ik in één keer van blond naar bruin gegaan zou zijn :)

Nu heb ik paar dagen geleden zelf weer blonde plukjes gezet en als ik straks weer wat uitgroei krijg, gooi ik er weer een ander kleurtje doorheen en ziet het er weer prima uit! :j

Om even een beeld te schetsen van mijn haarkleuren (allemaal zelf gedaan met pakje verf van de drogist) in pakweg de afgelopen 1,5 jaar, foto's staan in de juiste volgorde van kleuren: http://img6.imageshack.us/img6/7747/haarkleurens.jpg

_xsharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 18:05

Maethoriel, bedankt voor je reactie en het laten zien van die foto's, alle haarkleuren die je daar hebt, staan je echt heel goed!

maar jij zegt nu eigenlijk, doe donkere highlights door je haar?

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:05

Ja, dat is mij heel goed bevallen! :j
Omdat jij zelf zegt dat je 's zomers al wat blonder wordt, is het ook zonde om nu in één keer weer donkerblond/bruin te verven. Door donkerdere highligts te zetten, liefst een tint tussen je eigen kleur en het blond wat je nu hebt, hef je de uitgroei een beetje op, maar ga je ook niet drastisch van blond naar bruin :) Overigens kun je natuurlijk altijd even advies vragen bij de kapper, ik durf best een hoop zelf omdat ik heel makkelijk en sterk haar heb en áls m'n verfbeurt verkeerd uitpakt (lees: ik word oranje of groen :P ) dan gooi ik er net zo makkelijk een nieuw verfje overheen :D