Voedselallergie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Voedselallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 18:07

Ik krijg vaak een rare reactie van eten zoals instant soepen en sauzen (met poeder aangemaakt). Ook kreeg ik het een keer van vla en huzarensalade en madsaus (mcdonaldssaus). Meestal wordt mijn gezicht knalrood nadat ik zoiets gegeten heb, behalve de driehoek rond de mond, krijg ik het warm en voelt het alsof het opzwelt van binnenuit, dit is niet te zien. Ook leek het alsof ik last kreeg van ademhalen, daarstraks at ik kaassaus die je moet aanmaken met warm water en poeder. Wie is ermee bekend?

siskeh

Re: Voedselallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:08

kan het een reactie op peper oid zijn?
daar heb ik ook vaak last van, en dat zit in vrij veel sausjes

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:11

Schoolvoorbeeld van een voedselallergie.
Wat ik je zou aanraden is een voedseldagboek bijhouden, hierin schrijf je:
-wat je hebt gegeten
-hoe laat je dit hebt gegeten
en als je een allergische reactie hebt gehad, vermeld je erbij hoe laat je deze reactie kreeg en wat de symptomen waren.

Als je dit een tijd volhoudt, bijvoorbeeld 2 maanden, kun je een beetje gaan puzzelen met etiketten. Welke stof zat in alle producten waarvan je een reactie kreeg, in welke mate zat het erin, etc.
Het is veel werk, maar het is wel een aanrader.

Ook even mee naar de huisarts, hij kan je doorverwijzen naar een allergoloog voor een allergietest en eventueel een diëtiste. Als je nog vragen hebt over allergieën/allergietesten etc, pb me gewoon hoor! Heb zelf een pinda-allergie en een epi-pen, dus weet er aardig wat vanaf. :)

Edit: In de reactie boven me lees ik iets over peper. Volgens mij zit dit niet in vla :n Zou zelf eerder denken aan een bepaald conserveermiddel..

fjordjes

Re: Voedselallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 18:16

Ja mijn moeder zei iets van een E nummer ofzo? Ik ga het denk ik maar bijhouden, misschien geeft dat duidelijkheid.