zwanger na miskraam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

malita04

zwanger na miskraam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 10:01

hallo allemaal,

vorig jaar aug. was ik 16 weken zwanger,
toen er plotsling geen hartactie meer te zien was ,
onze baby had een hartstilstandje gekregen.
dat was een zware tijd voor ons en ons gezinnetje.
nu ben ik inmiddels weer 6 weken zwanger maar het blijft innorm knagen.
ben achterdochtig,zenuwachtig en bang dat dit weer gebeurt.
de verlos. zegt dat dit helemaal niet hoeft te gebeuren en ik krijg dan ook extra echo ect.
om het in de gaten te houden.maar blijf ongerust.
weet eigelijk niet goed om te gaan met deze gevoelens,
heeft iemand hier ervaring mee?

Bianca__

Re: zwanger na miskraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:10

Ik weet precies wat je bedoeld... Bij ons ging het op dezelfde manier en dan met 14 weken... Het klopt idd dat je je vreselijk zorgen maakt als je weer zwanger bent. Dat is ook wel te begrijpen. Ik ben inmiddels moeder van 2 super kids die nu inmiddels 8 en 6 zijn. Ook ik heb beide zwangerschappen enorm in de stress gezeten of het nu wel goed ging, en dat deed het gelukkig! Het blijft altijd spannend, en soms beangstigend. Probeer te genieten van het feit dat je in verwachting bent nu, (hoe moeilijk ook) Mocht je nog wat willen weten, mn pb box staat open!

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:16

Een zwangerschap na een miskraam is altijd extra spannend, zeker die eerste periode. Wat hierbij ook heel erg scheelt is dat je het kindje zelf nog niet voelt bewegen. Als je dat eenmaal wel voelt, merk ik dat er bij veel mensen dan wel wat spanning wegvalt.
Het enige wat je kunt doen is vertrouwen proberen te hebben en de echo's af te wachten. Vaak kun je ook wel tussendoor nog een keer naar de verloskundige om naar het hartje te luisteren zodat je weer even de bevestiging hebt dat het nog goed zit.

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 15:53

@ bianca: dank je.
ja klopt, ik probeer dr van te genieten maar merk dat ik toch nog onbewust wat afstand neem.
en daar voel ik dan dan ook weer schuldig over,beetje dubbel allemaal ik weet het.

@ jollyjoy:hoop idd dat het met de tijd dat ik de baby voel ,wel minder zorgen heb.
krijg ook vervroegde echo's met 9 weken al en vervolgens blijven ze die doen elke 2
weken om het in de gaten te houden,ik mag idd ook komen voor naar het hartje te luisteren.

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:57

Moet je je zeker niet schuldig over voelen meis! Is heel normaal.
Dat komt echt allemaal goed. Heel veel succes en sterkte meis!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:46

Ik heb het zelf niet meegemaakt (ben nog niet zwanger geweest) maar ik snap je gevoelens! Bang dat het weer gebeurd, en dat is ook logische.
Nu ben je nog niet zolang zwanger dus vooral nou is het nog onzeker, maar hoe langer je zwanger bent hoe meer zekerheid.
Probeer er zo min mogelijk aan te denken, hoe moeilijk het ook is. Maar denk maar zo: Stress (wat je nu dus denk ik hebt) is niet goed voor het baby'tje dat nu in je groeit. Miss helpt het als je zo denkt (zou bij mij denk ik wel helpen).
Praat er ook goed over met andere mensen maar dan wel op een ontspannen manier, laat je geruststellen.
Ik snap dat het makkelijk gezegt is en moeilijk gedaan, maar hier schiet je niets mee op.
Je maakt jezelf alleen maar gek door de gedachten. Probeer zoveel mogelijk ontspannen dingen te doen elke dag waardoor je er zo min mogelijk aan denkt en praat er goed over met je vriend/man.
Hopelijk word het gevoel snel minder. Iedereen zou dit hebben na een miskraam, maar ik heb zoiets: Je hebt al een miskraam gehad hiervoor dus de kans dat je het nog een keer krijgt is altijd minder (heb ik ooit eens gelezen).
Even een vraagje: Ben je vaak misselijk en moet je veel overgeven??

Veel succes!

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 19:12

@bianca:dank je,ik probeer zo positief mogelijk te blijven maar het is best moeilijk.

@moelie:dank je ,het is heel tegenstrijdig wat ik doe ja, ik probeer telkens toch bezig te blijven maar
de gedachten schieten toch telkens door mn hoofd.wat weer stres veroorzaakt.
praat er ook samen met mn man over al is het voor eenman anders te begrijpen dan door een vrouw.
ben iid elke ochtend misselijk en heb verder de dag een moe gevoel,overgeven eigelijk alleen in de ochtend.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 00:27

[LZP] > [MW]

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 00:40

Sterkte nog met het verwerken met het verlies van je eerste kindje...

En ook gefeliciteerd met je zwangerschap :)

Blijft inderdaad positief en rustig, want stress is niet goed voor moeder en kind.
Hoe het gaat verlopen weet je niet. Kan heel goeg gaan (mijn moeder kreeg na haar miskraam nog 4 kinderen, waarvan de oudste overleed als gevolg van hersenbeschading opgelopen tijdens de geboorte door een fout van de dokter.(dokter is geschorst daardoor, omdat er teveel baby's stierven tijdens zijn dienst) mijn tante kreeg echter 20 jaar miskraam op miskraam... en was 42 toen ze beviel van een kerngezonde zoon. Dus je weet het nooit! kan vriezen, kan dooien. Rustig afwachten is het beste)

antiklit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 01:26

Hoi meis,

Ik heb het ook gehad, althans wat vroeger, bij eerste echo bleek kindje wel een hartje te hebben maar het klopte niet.

Ik had wel een tijdje nodig om aan het idee te wennen dat ik zwanger was, en toen het eenmaal tot me doordrong bleek het een miskraam te zijn. Heel ellendig allemaal.

Kan je een ding meegeven en dat is volg je gevoel. Als zwangere vrouw zijnde voel je eerder iets wel of niet dan wat artsen wel of niet zien, dus als je twijfelt gelijk na laten kijken.

Vind het moeilijk om te beschrijven, maar toen ik de eerste keer zwanger was had ik moeite om het te beseffen en ik had de gedachte dat het allemaal niet zo makkelijk KON gaan. Achteraf had ik gelijk want pas 2 jaar later werd onze zoon geboren.

Zorgen maak je je altijd en die zorgen worden alleen maar erger naarmate de zwangerschap vordert en het kindje ouder word, ook als het geboren is. De eerste drie maanden zijn spannend maar ook daarna kan er van alles gebeuren. Zekerheid heb je nooit.

Mijn arts zei toen bleek dat het kindje ( vruchtje) gestorven was dat ik ergens ook een beetje blij zou moeten zijn omdat als het kindje had blijven leven het waarschijnlijk zwaar gehandicapt zou zijn. Dat is het mooie van het vrouwelijk lichaam, als je lijf het niet vertrouwd dan stoot het het vruchtje/kindje af.

Met andere woorden............. van harte met je zwangerschap en probeer ervan te genieten, luister naar je lichaam en intuitie dat is belangrijk!

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 02:44

Blijf idd positief erover wat de meeste hier al zeggen over de zwangerschap.. Een vriendin van me heeft nu in een korte tijd 2 miskramen gehad.. De arts had verteld dat ze zich geen zorgen hoefde te maken en dat het meestal bij de meeste vrouwen pas na de 3de keer lukt.

Het hoeft absoluut niet te betekenen dat dit nu weer gaat gebeuren.. Zodra je gewoon merkt dat het niet goed zit zou ik er meteen mee naar de arts stappen..

Wat trouwens wel altijd zo is. Vrouwen wat graag een kind willen, daar gaat het 9 van de 10 keer mis bij b.w.v. En mensen wat het stiekem doen daar lukt het meteen bij.

Ken zo iemand die heeft de pil niet meer geslikt en is nu zwanger. Die moet eind mei bevallen. De vriend weet het nog steeds niet volgens mij. Maar bijna de hele vrienden groep weet het wel :?..

Maar geniet maar heel veel van je zwangerschap en luister goed naar je lichaam..

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 10:49

iedereen bedankt voor alle lieve reactie's!!
probeer er zoveel het gaat ervan te genieten.
het is idd zo dat ik er geen verkeerd gevoel bij heb,
enkel dat het een bezorgd gevoel is na de vorige keer.
uiterraad blijven die altijd in mijn achterhoofd hangen en dat
is wat het zo moeilijk maakt.
hopelijk wordt dit minder zodra ik het kindje voel bewegen.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:33

Het schijnt dat 1 op de 10 zwangerschappen in een miskraam uitmondt. Soms merk je het niet eens doordat het al heel snel mis gaat en men denkt dat het gewoon een menstruatie is.
Probeer vertrouwen te hebben in je lijf, het komt vast goed! (ik heb in oktober een mk gehad en ben nu 19 weken zwanger. Ik ken dat onzekere, dat had ik tot voor kort nog ook al had ik echo's, maar sinds enkele dagen voel ik het kindje bewegen).

Gefeliciteerd met je zwangerschap en probeer er toch van te genieten! Ik hoop voor je dat je snel een goede echo mag hebben en dan wat meer vertrouwen te krijgen!