slapend gevoel in mijn boven been.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liz

slapend gevoel in mijn boven been.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 17:06

Hallo bokkers!

Sinds 3 maanden heb ik zo af en toen een week lang last van slapend gevoel in mij recht boven been. Als ik er op sla of ik raak het aan dan is het net alsof het slaapt. Je kent het wel als je voet slaapt en je raakt het aan dan voel je he took niet echt. Dit heb ik dus in mijn hele rechter boven been.
Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet. Ik ben wel van plan om naar de dokter te gaan maar wou graag eerst even informatie hebben. Want misschien hebben meerdere mensen het wel en is het niets.

Kent iemand dit gevoel?

Ik zou het graag horen!

Liefs,
Liz

HelgaV

Re: slapend gevoel in mijn boven been.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:10

Ik zou zo spoedig mogelijk naar je huisarts gaan.
Dit zou voort kunnen komen uit een beklemde zenuw in bijvoorbeeld de rug. Echter kan ik dan niet verklaren waarom je dit gevoel niet altijd hebt...

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:12

Ik heb dit ook gehad, en eigenlijk nog steeds. Een slapend rechterbeen, dit begon ooit met rijden op een springzadel 2 jaar geleden en breidde zich langzaam uit, ik kreeg het ook als ik langer op een stoel moest zitten etc. maar had dit gevoel ook niet continue, wel steeds vaker overigens.

De HA kon niks vinden en schreef alleen pijnstillers voor, en na 2 jaar aanprutsen was ik het zat. Uiteindelijk naar de chiropracter gegaan die mij door de scan haalde. Daar kwam naar voren dat ik een extra rugwervel had en een scoliose naar rechts had ontwikkeld (? :P ) hierdoor zaten de zenuwen die naar mijn rechterbeen leiden klem.... resultaat: dood been.
Klinkt mij als iets soortgelijks, rug niet helemaal recht, waardoor er wat klem zit. niet de extra wervel overigens ;) komt niet zo gauw voor. Maar zelfs met deze rariteit ben ik erg goed geholpen door een chiropracter, het is zo goed als weg, alleen zal ik onder behandeling moeten blijven. :)

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 21:34

Ik loop inderdaad niet recht met me rug loop wel eens naar voren gebogen.
Ik vind het ook nogal vreemd dat ik het niet altijd heb. Het is ook meestal bij de periode wanneer ik ongesteld ben. Ik heb het nu weer 2 dagen gehad maar die 2x ervoor had ik het een week lang en een x zelf 1,5 week lang!
Het voelt echt alsof je boven been gewoon dood is. Echt onwijs vreemd! Het tintelt niet maar het is gewoon net of je bovenste laag vet/huid niets voelt. komt jou dat ook bekend voor?

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:10

ja, dat klinkt mij bekend, het tintelt niet, heb ook niet het gevoel dat ik kracht verlies aan die kant, en dus omval oid. Het is wordt vooral koud (zo voelt het, is het overigens niet) en het voelt aan alsof de huid gevoelloos is. Het voelt niet echt als slapen, alsof je bijv. te lang op je voet hebt gezeten en dan gaat staan.
Zou eens naar je huisarts gaan en als die je niet kan helpen (of je niet serieus neemt, bijv een chiropracter oid. Ik ben er erg over te spreken in ieder geval :)

Toen het bij mij begon had ik het ook zeker niet altijd.. Ik weet het aan de korte beugels en dus 'opgevouwen' zit op een springzadel, maar het breidde zich langzaam uit, en dan weer wel dan weer niet, waardoor mijn huisarts er ook verder niet teveel waarde aan hechtte.