Zonne-allergie, ik word er gek van!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Zonne-allergie, ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 21:01

Grrr....... Vreselijk!

Ik heb al vanaf het allereerste zonnetje buiten gezeten, maar begin het nu toch weer te krijgen: zonne-allergie. Ik heb het trouwens gelukkig alleen op mijn handen en soms ook onderarmen/onderbenen. In mijn gezicht heb ik het (thank god) niet! Irritante rode bultjes, gelukkig jeuken ze niet zo als vorig jaar. Vroeger had ik hier nooit last van, het is sinds een jaar of 4/5. In de zomer is het vaak ook weer over, of in ieder geval veel minder.

Nog meer mensen last van? Wat doen jullie ertegen? Ik wil niet op een wandelende melkfles lijken dus wil wel in de zon zitten...

benangelique

Re: Zonne-allergie, ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:13

heeeeel herkenbaar. ik ga vanaf februari langzaamaan aan de zon wennen door de zonnebank. heb al heel wat middelen en medicijnen geprobeerd, maar dit is het enige wat helpt.
voor nu, tegen de jeuk: bepanthen (brandwonden) spray.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 08:11

Mijn zusje gebruikt BronzCare heet 't geloof ik. Kun je bij de tuinen kopen.

Heb haar ook al gezegd om inderdaad door de zonnebank aan dezon te wennen maar dat durft ze niet omdat ze bang is dat ze dan ook last krijgt. Hoe lang ga jij zo per keer onder de zonnebank Benangelique?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 08:14

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 08:16

Je kan bij de drogist hele kleine pilletjes kopen, die zitten in een klein buisje. Die helpen daar tegen, verder heb ik bij de curcussen geleerd, olie en vetvrije zonnebrand te gebruiken. Louis Widmer heeft ook zo'n lijn.

Als je eventueel nog vragen heb, mag je me PBen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:05

Deze tip heb ik al eerder gegeven ergens op Bokt, maar je moet calcium bruistabletten halen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:17

_Tara_ schreef:
Mijn zusje gebruikt BronzCare heet 't geloof ik. Kun je bij de tuinen kopen.

Heb haar ook al gezegd om inderdaad door de zonnebank aan dezon te wennen maar dat durft ze niet omdat ze bang is dat ze dan ook last krijgt. Hoe lang ga jij zo per keer onder de zonnebank Benangelique?

per keer 5 minuten. ik hoef er niet bruin van te worden; ik wil alleen maar dat mijn huid went aan de zonnestralen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 15:59

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:04

Mijn broertje gebruikt altijd Urtizon. Werkt heel goed :j Hij hoeft er verder ook niets voor op zijn huid te gebruiken. Alleen tegen het verbranden dan.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:07

Herkenbaar...
Was vorig jaar in spanje op vakantie en binnen een paar uur zat ik onder de blaasjes...
Helaas heb ik er elk jaar last van en smeer me zelfs in met factor 50 en dat helpt niets.
Gelukkig ben ik niet zo'n zon aanbidder :+

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:08

ik heb voor in het begin een zonnebrand met giga factor, en inderdaad die pilletjes in buisjes, is homeopathisch. en als je al bultjes hept, cardiflor van VSM, verlichtte bij mij

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:14

Hier nog een!

Ik heb het vanaf mijn tweede, en dit jaar (12 jaar later) dacht ik dat ik er eindelijk vanaf was, maar nee. Weer butljes en een verschrikkelijke jeuk, mijn handen en armen zitten onder. Meer niet gelukkig.

Ik gebruik Urtizon, en als zonnebrand Contralum Ultra. Factor staat er niet op, vast iets van factor 1000 :P Dat krijg je alleen op doktersrecept, want ongeveer 30 Euro voor 100ml ;)

Succes!

PS Als je die zonnebrand van de dokter krijgt betaald je verzekering natuurlijk :)