Ik heb even een vraagje over mijn oma, zij heeft al sinds lange tijd (5 jaar) longvlieskanker en slikt daar medicijnen voor. Sinds een jaar heeft ze andere medicijnen die behoorlijk zwaar zijn. Sinds een maand of 2 heeft ze last van der buik, hij borrelt constant en ze heeft ook vaak last van buikpijn. Nu is ze laatst naar het ziekenhuis gegaan om een echo van der buik te maken, gister kreeg ze de uitslag en er bleek vocht tussen der darmen te zitten. Aanstaande Donderdag word het vocht verwijdert. Voordat bekend was dat ze longvlieskanker had zat er ook vocht achter der longen, dus ik ben nogal bang dat dit ook duidt op kanker. Ik had op google geprobeert hier wat informatie over te vinden maar ik kon er niks duidelijks over vinden.
Ik vraag me af of hier iemand weet wat het eventueel kan zijn en of het ernstig is. De dokter zelf heeft nog niet tegen me Oma gezegt wat het eventueel kan zijn, want als het vocht verwijdert is gaan ze het pas onderzoeken. Dat duurd dus nog wel een paar weken voordat we weten wat het is.
Dat vocht noemen ze ook wel ascites ik VERMOED dat ze een ascites punctie gaan doen. Over de verdere gezondheidstoestand van je oma kan ik niks zeggen (ben geen dokter en niet genoeg info). Als je googled op ascites dan krijg je daar wel informatie over.
Dit had mijn moeder dus ook, zij had leverkanker. je kon het vocht horen borrelen dus en zij had ook een dikke buik. Ik wist toen echt niet wat het was, maar nu ik dit zo lees is dit wel heel erg herkenbaar. Sterket as donderdag met je oma Moelie, mss kan je een dokter hierover aanspreken, vaak zijn ze wel bereid om je er iets meer over te vertellen.
Stephanie100; Ik zal het opzoeken op google, bedankt!
Chiqa: Bij mijn oma is het precies hetzelfde, je hoort ook iets heel duidelijks borrelen! Blijkt nu dus die vocht te zijn.. En ook een dikke buik ja. Dankjewel! Ik ga zelf niet mee maar een tante van me gaat met der. Ik denk dat die dan wel wat informatie aan de dokter gaat vragen. Me oma heeft ook al longvlieskanker dus het kan goed zijn uitgezaaid naar der buik idd, hopelijk niet maarja het is even afwachten.