Paardrijden na keizersnede?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marius

Paardrijden na keizersnede?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 09:35

Wanneer begonnen jullie met paardrijden na de keizersnede?

Ikzelf ben 25 maart geopereerd en ben van plan om van de week weer te beginnen..
(zou 2 weken geleden al.. :o )

Maargoed, ik heb dan ook helemaal nergens last van en de pijn was na een week al helemaal weg en mn spieren terug..
Wandel fanatiek en doe alles alweer..
Wond doet helemaal geen pijn enz..
Misschien heb ik wel gewoon mazzel gehad.. :)

Nickeltje

Re: Paardrijden na keizersnede?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:41

Tja, ik weet niet of je arts enig advies gegeven heeft? Daar zou ik me in elk geval aan houden. Ik heb verder geen ervaring zelf met een keizersnede.
Ik denk dat je het beste gewoon goed naar je lichaam moet luisteren, rustig aan beginnen en rustig weer opbouwen, zeker als je al die andere activiteiten al kan doen, moet dat lukken.
Voelt je buik er na gespannen of wat pijnlijk, doe dan even een stapje terug...

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 07:16

Ik heb er ook geen ervaring mee maar het lijkt mij nogal snel eigenlijk. Het is nog geen maand geleden. Wandelen is anders dan paardrijden, dan heeft je lichaam een andere houding.
Ik weet niet wat de dokter jou heeft geadviseerd maar anders zou ik het voor de zekerheid even navragen aan de dokter, dan weet je zeker dat je niet te snel weer aan de slag gaat.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:10

Ben erg benieuwd hoe het verder gegaan is Marius.
Ben je er inderdaad op gestapt en hoe is het verder gelopen tot nu toe?

Ik heb 24 april een keizersnede gehad en heb 10 juni controle bij de gyn. Hoop daar te horen te krijgen dat ik het rijden weer op mag pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:50

Ik heb ook een keizersnede gehad, maar er toch nog behoorlijk lang last van gehad en wat moelie zeg, wandelen is anders dan paardrijden. Even met je gyn overleggen idd.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:20

Ik zou het heeel voorzichtig oppakken. Eerst eens 5 minuutjes stappen en dan stoppen en kijken hoe het gaat. Gaat dat goed, kan je een paar dagen later 10 min. stappen. En zo langzaam uitbreiden.

Kan je ook al fietsen en het huishouden doen enzo?

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:26

Ik heb dus twee keer een keizersnee gehad en heb er de eerste keer veel last van gehad!! Pas na drie maand weer op het paard maar de tweede keer zat ik met drie weken alweer op het paard.. Wel weer rustig aan opgebouwd maar heb geen last gehad! Ben net als de rest wel benieuwd naar hoe jij het hebt ervaren.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:08

Bij mij is het nu 6 weken geleden. De wond (aan de buitenkant) is erg mooi genezen.
Ik had de dag erna al geen morfine meer en na 3 dagen zelfs geen paracetamol. Na 6 dagen ben ik voor het eerst met de kleine van huis geweest en na 2 weken deed ik alles weer, inclusief paarden longeren...

Ik wil niet voor de controle op het paard stappen, dus wacht af wat die er dinsdag van zegt.
Hadden jullie pas last met rijden, of ook al met andere dingen? Ik heb het idee dat mijn herstel namelijk boven gemiddeld goed gaat, maar misschien heb ik straks een enorme terugval... :=

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:56

Had ik dus ook en heb idd wel even een terug valletje gehad maar niet zo erg dat ik helemaal niets meer kon.. kreeg gewoon meer last ervan..

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:24

vandaag weer gereden en ik heb nergens last van! Morgen 7 weken geleden keizersnede gehad

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:29

toen ik na 6 weken terug ging voor controle werd mij verteld dat ik alles weer mocht doen, ik voelde vanzelf wel of het teveel zou zijn of niet.
Na 7 weken ben ik weer gaan rijden en nergens last van gehad (alleen was mijn conditie totaal verdwenen)