Even mijn verhaal kwijt (marcoumar)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Even mijn verhaal kwijt (marcoumar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 22:47

Vorig jaar zomer is mijn moeder met spoed opgenomen omdat haar donor klep het ging begeven, zo ineens onder controle was hij steeds goed en ineens was het verkeerd.
Ze is toen geopereerd en heeft toen een mechanische klep gekregen omdat deze een levenlang mee zougaan, dat er een jaar later acute leverfalen zouden ontstaan en een levertranspantatie aan te pas zou komen hadden we nooit kunnen denken.
Mijn moeder ging naar de HA omdat ze dacht dat ze een nierbekkenontsteking had, nou vanaf toen was het meteen door naar de eerste hulp zat totaal niet goed, 3 weken ziekenhuis in Amersfoort en na weken onstabiel te zijn geweest was ze 2 dagen stabiel en mocht ze wel naar huis van de artsen.
Ze wisten nog niet eens waar de nierfalen vandaan kwamen maja zo onwetend als je bent ga je maar op het advies van de dokter in en pak je je spullen.
Nog geen 4 dagen later lag mijn moeder ineens met spoed op de eerste hulp in Rotterdam, totaal de weg kwijt en bijna in coma..
ZO werd het eigenlijk alleen maar slechter en slechter, dat ze haar vrijdag op de EU donorlijst hebben gezet en zo was ze dus nummer 1 in heel europa.
Gelukkig kwam zaterdagmiddag het telefoontje dat ze een nieuwe lever hadden ( door het niet afbreken van de gifstoffen kun je in Coma raken en daar kom je niet meer uit en is het einde verhaal hersendood ben je dan)
Zaterdag nacht om 01.00 uur is ze naar de ok gegaan en vanmiddag om 12 uur kwam ze er weer uit.
Voor als nog is ze stabiel, maar het is afwachten hoe ze de komende dagen uit de beademing gaat komen omdat ze lichamelijk heel vermoeid was en eigenlijk bijna dood.
Zo zie je maar je bent hart patient gaat voor een nieuwe transplantatie voor je hart, en een jaar later krijg je een transplantatie voor je lever er zo gratis bij wat je bijna je leven kost.
Conclusie van de proffesor, zeer zeldzame bijwerking van de marcoumar..
Moest even mijn verhaal kwijt en misschien zijn hier meerdere die dit meegemaakt hebben zodat ik weet wat ons te wachten staan.
Mijn moeder heeft namelijk al een ellenlang dossier met operaties transplantatie's noem maar op...

mistid

Re: Even mijn verhaal kwijt (marcoumar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:51

Wat een verhaal :(:) . Heel naar!
Heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke periode, en reken maar dat bokt duimt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:52

wow dat is heftig zeg ik heb hier geen ervaring mee maar wil jou en je familie heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd .....

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:54

wat een verhaal!! Wat heeft je moeder en natuurlijk ook haar omgeving veel te voorduren gehad. Dit is natuurlijk wel het laaste wat je had verwacht denk ik. Gelukkig dat er een lever beschikbaar kwam.
Is ze op dit moment bij kennis?
Heel veel sterkte in de komende tijd. Ik zal voor haar bidden.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 23:00

OP dit moment is ze nog niet bij, zo word nog teveel ondersteund door medicatie e.d.
Omdat de operatie voor haar heel heftig was, normaal gesproken is het al een hele zware operatie maar moet je voortellen hoe hij is als je moeder al zegt nu moeten ze opschieten want ik hou het niet lang meer vol..
Dank je knuffeldier, het bidden van iedereen heeft ons al zoveel geholpen!!!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:52

hoe gaat het op dit moment?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:56

Och, wat een vreselijke pech heeft je moeder zeg! Heel veel sterkte, en alle gezondheid toegewenst!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 22:20

OP het moment gaat het weer wat beter en is ze weer een beetje stabiel.
Ze staat wel weer op de HU lijst voor een retransplantatie.
Deze lever deed het niet, lijkt het nu een beetje op te pakken maar niet hoe het moet.
Ik heb 2 nachten in het ziekenhuis geslapen, ze had een inwendige bloeding en ze heeft nog 2 extra operatie´s gehad.
Ze lag heel kritiek e we hebben vaak gedacht dat het klaar was.
Nu ziet het er goed uit maar we juichen niet te vroeg omdat het beetje hoop dat we steeds hadden heel hard weer weg geschopt werd.
Het is nu dus afwachten op haar lever het toch nog op gaat pakken anders krijgt ze weer een transplantatie..
Zodra ik tijd heb update ik weer.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 00:06

Hopelijk is dit een goed begin van de revalidatie! Nogmaals heel veel sterkte hoor!