Verrekking van een knieband?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marlies85

Verrekking van een knieband?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 21:04

Had vanavond een botsing met m'n hond gehad :')
Hij gleed door op de tegelvloer waardoor hij tegen mijn been tot stilstand kwam.
(Hond weegt rond de 50 k.g)

Hij knalde met best wel een vaartje tegen de buitenkant van m'n knie aan.Hierdoor knakte mijn knie naar binnen toe zeg maar.Ik voelde op dat moment ook een soort knapje ofzo aan de binnenkant.
Het deed eigenlijk meteen behoorlijk wat pijn.

Ik heb even staan vloeken en mezelf staan vermannen :+
Ik ben meteen gaan koelen voor eventuele zwelling.Er is inmiddels wel een soort blauwe plek aan het ontstaan aan de binnenkant en ook een klein beetje zwelling.Alleen die heftige pijn blijft.Kan trouwens ook haast niet lopen.Het buigen en strekken doet erg veel pijn namelijk.

Is dit gewoon flink opgerekt/gekneusd of is het toch een bezoekje aan een arts waard?

** ik kan niet zomaar pijnstillers gaan slikken i.v.m. zwangerschap **
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 18-04-09 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Re: Verrekking van een knieband?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:05

Ik zou even naar de dokter gaan :j Als je zwanger bent worden je banden ook wat slapper, en dat kan dus net even dat knakje zijn geweest. Beterschap!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:06

zoals je het beschrijft lijkt me een bezoekje niet overbodig hoor! Knieen moet je zuinig op zijn, en zeker als je kniband verrekt is, of misschien wel klein scheurtje

sterkte!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:14

Als het pijnlijk blijft en gaat zwellen even naar de huisarts. Er zit zoveel in je knie dan kun je beter een keer te veel dan te weinig heen gaan als je daar iets aan hebt.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 21:14

M'n hubbie wil het nog even aankijken.Als de pijn zo blijft schopt ie me persoonlijk naar de HAP ofzo.
M'n knie voelt ook een soort van onzeker ofzo...
Ik hoop in elk geval dat die pijn snel wat afzakt :j

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:22

Oei, ik vind dit meer klinken als een gescheurde kruisband!
Ga maar wel even naar de HAP hoor!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 21:27

Broccoli schreef:

He jasses, zo klinkt het allemaal wel heel eng }:0

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:32

Het zou kunnen er zit veel in je knie namelijk wat kapot kan gaan. Zwelling is nooit goed.
Ik heb wel eens in het ziekenhuis gezeten omdat ik door m'n knie was geklapt (auw :=). Maar omdat er geen zwelling was + niet blauw oid konden ze er niets mee en had ik het alleen maar verrekt en verder niets. Als dat er wel was dan was er waarschijnlijk wat stuk. Wat kan varieren van een simpele kneuzing tot erger.

Hoe lang loop je nu al met deze pijn rond en zakt het wel wat af? Mijn tips voor nu, blijven koelen en been wat hoger leggen.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 21:35

is nu een kleine 2 uur geleden.De pijn is er nog.Ik ga nu i.i.g weer ff 10 minuten koelen

happyfever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:38

Ga zo vlug als je kan naar de dokter meid!
Hoe rapper hoe beter, als je langer wacht kan je nl. nog veel meer schade aanrichten. Dan kan je je zelf gaan vervloeken omdat je niet eerder naar de dokter bent gestapt. Ik spreek uit ervaring ;)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:44

Hier nog iemand die uit ervaring spreekt, asap naar de HAP!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:55

Al geweest? ;)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 14:45

Nee, nog geen arts gezien :o

De pijn is gelukkig en stuk afgezakt.Het kijkt alleen een beetje blauwig en is nog een klein beetje dik.
Ik kan ook al weer aardig rondhobbelen zeg maar.Alleen krijg af en toe gemene steken in m'n knie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:12

Ik zou toch echt naar de huisarts gaan. Het kan ook een gescheurde meniscus of iets in die trant zijn, en als je daarmee door blijft lopen dan kan het nog veel meer schade aanrichten in je knie. Knieën zijn zo complex... daar moet je echt zuinig op zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:14

Broccoli schreef:

Om je kruisband te scheuren heb je iig een draaicomponent nodig, en écht veel kracht. Die draaicomponent mis is, en de vele kracht die er op uitgeoefend is ook :+

Waarschijnlijk is gewoon je binnenband iets verrekt/cq ingescheurd, en evt je meniscus iets geïrriteerd. Ik zou het even een weekje aankijken. Eerder is er toch niks aan te zien of te testen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:32

@ Verootjoo:
Citaat:
Hierdoor knakte mijn knie naar binnen toe zeg maar.Ik voelde op dat moment ook een soort knapje ofzo aan de binnenkant.
Het deed eigenlijk meteen behoorlijk wat pijn.

Vooral uit deze zinnen maakte het op. Komt namelijk behoorlijk overeen met een gescheurde kruisband..
En de hond weegt trouwens 50 kg, is niet echt min.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:58

knapje aan de binnenkant van de knie bedoelde ze toch? Tenminste dat dacht ik. Niet echt 'in' het gewricht.
En een belasting van 50kg zonder draaicomponent zou een kruisband in principe moeten kunnen hebben :j Binnenband is wat zwakker.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 18:18

Google is m'n vriend :D

Voelde het idd niet in het gewricht zelf zeg maar.Maar aan de mediale zijde of hoe het ook heet :)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:21

verootjoo schreef:
knapje aan de binnenkant van de knie bedoelde ze toch? Tenminste dat dacht ik. Niet echt 'in' het gewricht.
En een belasting van 50kg zonder draaicomponent zou een kruisband in principe moeten kunnen hebben :j Binnenband is wat zwakker.
Nou, de mijne niet :+ Heb mijn kruisband gescheurd door een val van mijn paard. Draaide toen ook raar met mijn been. En dan komt er dus mijn gewicht op te staan en dat is 51 kg. :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:28

daarom zeg ik ook zonder draaicomponent :) En bij een val heb je te maken met zwaartekracht, dus als je dan met draaicomponent en zwaartekracht valt komt er algauw een kracht op van >100kg ;) En daar kunnen de meeste kruisbanden idd niet tegen :+

@marlies85: het klinkt idd echt als je mediale band :j Als het erg hard gegaan is kan je mediale meniscus ook nog iets geïrriteerd zijn, omdat dat heel vaak wel gepaard gaat met mediale band letsel ;)
Maar het is nu 1 dag geleden en dat is eigenlijk wel erg vroeg om te diagnosticeren. In een week moet je iig heel veel verbetering gaan zien en wel kunnen belasten. Als het in deze week nog niet beter gaat kun je naar de HA gaan. Eerder heeft geen zin, omdat er weinig te diagnosticeren valt aan een acuut knieletsel :j