Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
siskeh schreef:naja, watervergiftiging zal wel meevallen, maar volgens mij kan je wel een tekort aan zout krijgen door te veel water
Nijmeegse Vierdaagse schreef:De twee doden die bij de Vierdaagse moesten worden betreurd zijn vermoedelijk niet aan oververhitting overleden, maar aan een te veel aan water. Vier liter water per dag is voor de doorsnee mens al te veel. Bij de inname van water moeten bovendien voldoende suikers en zouten worden ingenomen. Gebeurt dat niet, dan zwellen de cellen in ons lichaam op. Miljarden cellen dus. Het bloed raakt verdund, en zenuwbanen raken bekneld. Eerst ontstaan verschijnselen als hoofdpijn en misselijkheid. Wie deze waarschuwingen niet serieus neemt, of onvoldoende herkent, loopt vervolgens grote risico’s. Zodra de bloedvaten worden dichtgedrukt, kunnen mensen buiten westen raken, en erger nog: ze kunnen in een coma raken en tenslotte overlijden.
Telegraaf 1 februari 2008 schreef:Vandaag maakt ook de Telegraaf enkele gevallen bekend. Zo werd de 35 jarige Shaun McNamara afgelopen september op zijn badkamervloer gevonden. Kort daarvoor had hij heel veel water gedronken. Conclusie: dood door watervergiftiging. Vorig jaar overleed fitnessinstructeur David Rogers, 22 jaar, nadat hij kort na zijn eerste marathon teveel dronk.
Brainless schreef:siskeh schreef:naja, watervergiftiging zal wel meevallen, maar volgens mij kan je wel een tekort aan zout krijgen door te veel water
Je kunt met 3 liter water in 1x drinken een watervergiftiging krijgen en zelfs overlijden.

Mijn dokter vond dat ik met 2 liter per dag al op het randje zat.
das dus water én alle andere drankjes daarnaast erbij) en dat is al echt behoorlijk veel