Ik val teveel af.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sherlock1

Ik val teveel af.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 14:54

Ik ben een 17 jarige meid van 1.73 lang en weeg momenteel nog 46 kilo.
Ik wil juist niet afvallen maar op de een of andere manier hoe meer ik eet hoe meer ik afval. ( klinkt leuk voor mensen die willen afvallen ) ik kan je verzekeren. aankomen is onwijs moeilijk.
Gister bij de dokter geweest en die snapte er ook niks van. in een maand tijd 8 kilo afgevallen. ik heb geen stress niks.
Maandag ga ik bloedprikken op schildklier glucose dat soort dingen.
Niemand snapt er wat van maar het gaat steeds door..zodra ik een griepje nu krijg kan ik opgenomen worden omdat ik ook totaal geen weerstand niks meer heb.
Ik zie er onwijs mager uit en vind het zo ontzettend lelijk.
broeken pas ik niet meer shirtjes slobberen om me heen. en kan op de kinderafdeling van de coolcat me kleren gaan kopen.

Wie o wie heeft hier ervaring mee of weet mischien iets waar ik of de dokter nog niet aan gedacht heeft..

Alvast bedankt.

_Judje_

Re: Ik val teveel af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:00

Het eerste dat ik dacht toen ik begon te lezen is 'schildklier'. Die kan er best voor zorgen dat je stofwisseling veel te snel is namelijk. Goed blijven eten en je bloedonderzoek afwachten. Ik hoop dat daar iets uit komt waar je wat mee kan.

Heb je dit al lang? Of is het meer iets dat de laatste tijd ontwikkeld is? In ieder geval, als het je schildklier is, is dat niet perse iets om blij mee te zijn, maar het is wel te behandelen dan, en met de juiste medicatie kan je je schildklier weer in evenwicht krijgen dan, en daarmee dus ook je stofwisselin gen gewicht!

Sterkte!

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 15:03

schildklier ben ik al op getest..die had ie al binnen..maar was niks uitgekomen. ik heb lichte bloedarmoede. maar dat was het ook echt niet volgens de dokters..niemand snapt er nog wat van en ik zit met het gezeik.

ikd oe er alles aan om aan te komen momenteel.
S'ochtends 2 boterhammen.en bakje vla.
smiddags weer 2 broodjes en bakje vla.
savonds bord vol eten en dan weer vla.
tussendoor sultana's.

Krijg er elke keer weer opmerkingen over als heb je annorexia.
uh, nee? ik doe er alles aan om dikker te worden..

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:46

Toch moet het met je stofwisseling fout gaan... En je hebt gisteren bloed laten prikken toch? Oa voor schildklier? Misschien dat er dan nu wel iets uit komt. Maar je bent ong 3 cm langer dan ik en 7 kilo lichter... dus een maand geleden zegmaar had je nog wel een normaal gewicht. Dus het is dan sowieso wel iets van de laatste weken?
Laatst bijgewerkt door _Judje_ op 18-04-09 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 15:47

maandag ga ik weer bloedprikken !! donderdag terugkomen over de uitslag en hoe verder. heb er ook nog een bacteriele infectie bijgekregen sinds gister. dus het gaat errug goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:49

Zorg dat je voldoende koolhydraten krijgt, zoals aardappelen, pasta's etcetera, en vetten in de vorm van vlees, kaas, dat soort dingen. Vla zet geen zoden aan de dijk, meid! Je zou bij je ontbijt de vla nog beter kunnen vervangen door een bord brinta of yoghurt met muesli, bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:59

Ik ben het een keer met Sul eens ;)
Ook zitten er in sultana volgens mij ook geen dikmakertjes, en vind och nog met wat je zegt dat je weinig eet om echt aan te willen komen, maar ook weer teveel om af te vallen :s
( vaker naar de snackbar, hahah nee is grapje ).

Ik hoop voor ej dat ze toch met iets komen, lijkt me niet fijn dit

Ik zag je trouwens tijdje terug nog lopen en ik schrok ook een beetje van hoe je afgevallen was vergeleken de laaste keer dat ik je gezien heb!

succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:03

Van Sultana kom je geen gram aan, al eet je een pak per dag. Je kunt beter als tussendoortje een lekker belegde boterham pakken, met kaas en wat tomaat en wat je verder maar lekker vindt. En neem bij koffie en thee iets als een koek, of een plak cake. Ontbijtkoek helpt ook niet in dit geval, dat is een slank tussendoortje waar weinig calorien in zit.

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 16:04

probleem is dat ik ontzettend misselijk word van eten. zodra ik aardappelen dat soort dingen ruik. ga ik al bijna over me nek heen. heb ook een medicijn om mn maag tot rust te krijgen omdat die erg gevoelig aanvoelde..dus dat is gewoon erg moeilijk. ik eet het wel. maar daarna voel ik me echt beroerd..
ik zit op het gewicht dat ze me willen opnemen maar omdat ik zelf wil eten. hoeft het nog niet.. ja heel veel mensen zijn er van geschrokken hoe ik er momenteel uitzie. jammer dat ik er zelf van alles aan wil doen maar het niet lukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:04

klopt idd en dat is met sultana net zo! Veel mensen die op dieet zijn zie je dat eten ;)

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 16:07

ja ik lust heel weinig. dus probeer iig zoveel mogelijk te eten als vla koekjes en gewoon warm eten. mensen die mij kennen weten dat ik een niet dik gebouwd mens ben. maar nu het wel extreem begint te worden. hoop dat er wat uit me bloed komt want ik snap het echt niet gewoon..
ja ik zit gemiddeld 2x in de week bij de snackbar buiten het avond eten alles om..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:07

ik heb je een pb gestuurd met iets wat ik niet in t openbaar wilde neerzetten ;)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:08

Toch klopt het niet ;)
Sultana is, tot tegenstelling wat de meeste mensen denken, juist wel een dikmaker!

Dit is van een professionele diëtiste dat ik het weet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:09

oh ik had juist van een dietiste gehoord dat t een dieet dingetje is ( een vriendin van me volgt een dieet )

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:10

De mijn zegt van niet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:10

Kellieeh schreef:
probleem is dat ik ontzettend misselijk word van eten. zodra ik aardappelen dat soort dingen ruik. ga ik al bijna over me nek heen. heb ook een medicijn om mn maag tot rust te krijgen omdat die erg gevoelig aanvoelde..dus dat is gewoon erg moeilijk. ik eet het wel. maar daarna voel ik me echt beroerd..
ik zit op het gewicht dat ze me willen opnemen maar omdat ik zelf wil eten. hoeft het nog niet.. ja heel veel mensen zijn er van geschrokken hoe ik er momenteel uitzie. jammer dat ik er zelf van alles aan wil doen maar het niet lukt.

Hoog tijd dus om jezelf even goed binnenstebuiten laten keren door een internist, het is niet normaal dat je misselijk wordt van het ruiken van eten, meid! Verder kan het best dat die bacteriele infectie ook op je maag is gaan zitten en tja, dan vergaat de eetlust je wel.
Ik zou zeggen, beterschap en zorg dat je wordt doorverwezen.
Armaris, sultana is niets meer dan ruwvoer, buikvulling. Ik ken de ingredienten, omdat ik ergens heb gewerkt waar dergelijk "voedsel" werd gemaakt. Dietiste kan me meer vertellen, maar van Sultana kom je echt niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:13

Idd precies wat de dietiste van ene rviendin van me zei!

Ik hoop dat je snel wat vind ( of de artsen ) en dat t duidelijkheid schept en dat je er wat aan kan gaan doen :)

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:13

Kun je misschien wormen hebben? (ja ook mensen kunnen wormen hebben)
Verder wil ik je niet bang maken maar veel afvallen in korte tijd kan ook een tumor zijn, die vreten al je energie op. Heb je het daar al over gehad met je huisarts?
Misselijk worden van eten is niet goed, laat je ingewanden gewoon eens helemaal checken...

En wat de rest zegt, meer koolhydraten, als je geen aardappels lust dan pasta en granen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:14

Nou ja zeg, een tumor is wel heel vergezocht, hoor. Alleen al van een bacteriele infectie kun je kilo's kwijtraken.

Citaat:
S'ochtends 2 boterhammen.en bakje vla.
smiddags weer 2 broodjes en bakje vla.
savonds bord vol eten en dan weer vla.
tussendoor sultana's.

TS, is dit alles wat je op een dag eet?

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 16:15

ben ik al op gecontroleerd :P nee hij wou eerst het bloed afwachten..en dan kijken wat we verder gaan onderzoeken etc..probeer nu wel een vast eetpatroon te vinden..en lust geen kaas maar tosti weer wel. dus ik eet me nu rot aan tosti's met bruin brood..dat soort dingen.
Pasta eten we hier in huis 3x per week en dat lust ik ook !! maar ik word er gewoon misselijk van. en soms niet dan eet ik het en dan na 3 happen denk ik gosshh moet ik dit hele bord nog leegeten.

@suleilitha : buiten de zoetigheden om wel ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:16

ik vind een tumor ook wel ver gezocht, maar je kan niks uitsluiten maar denk niet dat dit t is hoor ;) ( nouja ik ben geen arts ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:17

Dan vind ik dat je erg weinig eet, als ik hiervan zou moeten leven viel ik in een maand tien kilo af en viel ik van de graat. Zou je kunnen vertellen wat je per dag ook nog aan lichaamsbeweging doet?

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 16:17

haha . laat het maar ver weg blijven die tumor dan ;) Hoop dat het gewoon iets met puberteit blablabla te maken heeft..

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:17

Ik denk ook meteen aan een te snelle schildklier, vervelend als je zoveel afvalt en er niets aan kunt doen.

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 16:18

suleilitha schreef:
Dan vind ik dat je erg weinig eet, als ik hiervan zou moeten leven viel ik in een maand tien kilo af en viel ik van de graat. Zou je kunnen vertellen wat je per dag ook nog aan lichaamsbeweging doet?

lichaamsbeweging . uhm tsja.. nou ik fietste voor een maand terug 12 km op een dag.. maar ging meerendeels met de auto .. verder doe ik aan geen sporten..behalve met me vriend dan... :#
Ik drink geen alcohol. rook wel maar ook niet meer veel ( 5 sigaretten per dag ! jaja zelfs ik kan minderen )