Ervaringen met kleurspoeling?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hvelreki

Ervaringen met kleurspoeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 12:54

Hallo :D

Omdat ik eens wat anders wil, zou ik mijn haar graag kleuren. Sowieso zou ik het in de zomervakantie doen, dus nog tijd zat, maar ik was toch al bezig met info te verzamelen. Ik ben absoluut niet van plan om het te verven, daarom dacht ik aan kleurspoeling.
Nu heb ik hier wel nogal slechte ervaringen over gelezen.. := Dat het er niet uit gaat, dat je je oorspronkelijke kleur niet terug krijgt -wat ik toch echt wil, mede daarom wil ik het niet verven- en zeker niet als je roodtinten kiest (wat ik dus zou willen).
Heeft iemand hier ervaring mee?
En indien ja, zou je dan ook willen vertellen welk merk je gebruikt hebt en hoe lang het bleef zitten?

Alvast bedankt! :)

AlicavR

Re: Ervaringen met kleurspoeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:02

Absoluut naar de kapper gegaan.

Voor een tijdje geleden wou ik mijn haar heel donkerbruin doen, dus ik haalde een spoeling bij de Etos.
Toen ik het er in deed was mijn haar pik zwart, ik kon wassen met head & shoulders wat ik wou maar het bleef zwart.
Nu ben ik 3 maand verder en eindelijk begint het iets te vervagen, nou lekkere spoeling...
Op het etiket stond ook duidelijk dat het een spoeling was.

Als je gewoon naar de kapper gaat weet je dat het gewoon goed is, en als het dan niet goed gaat kunnen ze het weer overnieuw doen, en loop je dus nooit voor schut. :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:06

Kleurspoeling kun je rustig thuis doen. Het blijft wel vrij lang hangen en zeker als je van jezelf licht haar hebt blijft 't lang hangen.
Wel even opletten trouwens, je hebt spoelingen die blijven 8 wasbeurten hangen en spoelingen die blijven 24 wasbeurten hangen. Bij De Tuinen verkopen ze wel veel verschillende kleuren die maar 8 wasbeurten blijven hangen, in de drogisterijen hier zie ik ze niet zo veel meer.
Je kan met zo'n spoeling trouwens alleen donkerder dat je eigen haar en niet lichter.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:13

Tara ik ben van mezelf ook redelijk donker, maar ik wou het nog iets donkerde doen en dat je haar er wat minder zaai uit ziet.
Ik had voor 24 wasbeurten, en ik heb de hele week mijn haar een paar keer uitlopen wassen met Head & Shoulders.
Nou niet dat het lichter werd.
Nu pas naar drie maanden, word het een klein beetje lichter.
En dat terwijl ik donkerbruin had gekocht en geen zwart.
En ik heb het niet te lang in laten trekken.

Als je gek met je haar bent, en je wilt geen risico's nemen ga dan gewoon naar de kapper, kost iets meer maar het is dan wel goed. :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:16

Nja in mijn haar is al een aubergine, paars, knalrood, bruin, chocolade bruine kleurspoeling geweest en dat bleef inderdaad ook wel vrij lang hangen. Maar 't was wel altijd de kleur die 't moest worden zeg maar. Soms wel lichter natuurlijk dan op de verpakking, dat knalrood bv was meer een knalrode gloed.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:18

De kapper zei later ook wel tegen mij, als je twee goedjes hebt die je door elkaar moeten mengen is het eigenlijk al verf.
Ze zei dat er dan iets door zat wat ook in gewone haar verf zit, en dat het daar door zo lang blijft hangen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:19

Ik heb dus nog nooit een spoeling gehad waarbij ik 2 goedjes door elkaar moest mengen. Altijd gewoon 1 tube :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:20

fiekhe schreef:
Hallo :D

Omdat ik eens wat anders wil, zou ik mijn haar graag kleuren. Sowieso zou ik het in de zomervakantie doen, dus nog tijd zat, maar ik was toch al bezig met info te verzamelen. Ik ben absoluut niet van plan om het te verven, daarom dacht ik aan kleurspoeling.
Nu heb ik hier wel nogal slechte ervaringen over gelezen.. := Dat het er niet uit gaat, dat je je oorspronkelijke kleur niet terug krijgt -wat ik toch echt wil, mede daarom wil ik het niet verven- en zeker niet als je roodtinten kiest (wat ik dus zou willen).
Heeft iemand hier ervaring mee?
En indien ja, zou je dan ook willen vertellen welk merk je gebruikt hebt en hoe lang het bleef zitten?

Alvast bedankt! :)

Yup klopt :) Roodpigmenten blijven in je haar zitten, die kan je er niet 1 2 3 uitwassen :)
Zou er dus eens met de kapper over gaan praten en er nog eens overna denken

want je blijft het erg lang zien in je haar :)

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:20

Welk merk had jij dan? :D
Want Loreal Casting creme gloss is zowieso echt af te raden. :j
Laatst bijgewerkt door AlicavR op 17-04-09 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:21

AlicavR schreef:
Want Loreal creme closting is zowieso echt af te raden. :j

Die gebruik ik nu om mijn haar te verven :) blijft lekker lang zitten (28 wasbeurten) is minder schadelijk voor mijn haar dan verf en was in de aanbieding. En het was het enige merk dat de kleur had die ik wilde :)
Vind het erg fijn spul voor mijn doel :)

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:22

AlicavR schreef:

Casting creme gloss :+
En daar moet je mengen, en dus is het verf. Alles wat je moet mengen is verf, ongeacht wat er op het pakje staat.
Ik heb dat momenteel in mn haar zitten en bevalt prima hoor :) (maar bij mij mag het ook deze kleur blijven)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:22

Ik had van Guhl, en zo'n blauwe verpakking, live colors ofzo geloof ik van schwarzkopf. Ook van De Tuinen heb ik wel eens gebruikt.
Maar die van Guhl en live colors zijn dus nagenoeg niet meer te krijgen.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:23

Ezumii schreef:
AlicavR schreef:

Casting creme gloss :+
En daar moet je mengen, en dus is het verf. Alles wat je moet mengen is verf, ongeacht wat er op het pakje staat.
Ik heb dat momenteel in mn haar zitten en bevalt prima hoor :) (maar bij mij mag het ook deze kleur blijven)

Haha ja, ik wist niet meer precies hoe dat spul heet. :P

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:26

Ik gebruik altijd Si Naturelle van Loreal. Ben donkerblond met een heel klein vleugje rood (tenminste in de winter). Si naturelle blijft normaal een 8 wasbeurten zitten, bij mij is het wel iets langer maar het verkleurd binnen een wasbeurt of 12 weer terug naar mijn eigen kleur. Ik ben daarover dus wel te spreken
Is een mouse die je niet van te voren moet mengen (mengen betekend altijd dat het verf is en dus niet zomaar uit te wassen is).

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:56

Heb t er net nog met mn kapster over gehad (want k wil mn haar graag een keer bruin) en die zei dat je inderdaad echt heeel goed op de verpakking van je kleurspoeling moet kijken.
Zodra je flesjes bij elkaar moet doen of schudden oid, is t vaak al verf. Goed kijken of er Waterstof op t etiket staat, dan is t verf.
Het wordt vaak ook iets donkerder dan op de verpakking. Zij raadde aan om steeds een tintje donkerder te gaan zodat het niet een te grote verandering in 1 keer is :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 21:02

Okee, heel erg bedankt iedereen voor de tips alvast. :)
En ik weet dat je niet lichter kan, maar ik heb (midden - als er zoiets bestaat :+)blond haar dus zo veel lichter kon ik het niet maken. Al ben ik bang dat ik mijn oorspronkelijke kleur niet meer terug krijg als ik naar iets rood/bruinachtig ga, en dat zou ik erg spijtig vinden. Ik weet nu iig welke ik al niet moet kopen :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:07

ík heb dan gewoon raar haar denk ik :P.

de ene keer is het binnen 2 keer wassen er uit en de andere keer is het na 2 jaar uitgegroeit (en het waren beide keren geen mengen of iets anders waardoor er 1 verf was en de andere niet).

de lang hangende was trouwens wel van de kapper, heb het laatst maar weer zelf een tintje lichter ''geblondeert'' nu ben ik weer mijn eigen blonde ik :D

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 21:11

Dat dacht ik ook, dat het bij de kapper zo goed van kwaliteit is dat het zeker lang blijft..
Misschien een rare redenering maar zo denk ik dan. :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:03

fiekhe schreef:
Dat dacht ik ook, dat het bij de kapper zo goed van kwaliteit is dat het zeker lang blijft..
Misschien een rare redenering maar zo denk ik dan. :+

ik heb laatst bij de kapper mijn haar laten verven :+ was er binnen 3 keer wassen zo goed als uit (bleef nog een rare kleur inhangen, maar neit de kleur die het moest zijn) speciale shampoo van de kapper gebruikt, maar was er zo uit.
Verf het nu zelf met pakjes van de drogist, nou ja verv, spoeling, en het blijft stukken langer zitten. En is stukken goedkoper!