Pijn in voeten tijdens buitenritten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

only18

Pijn in voeten tijdens buitenritten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 20:32

Hééj !
Ik ga regelmatig met een groepje paarden gaan wandelen en ondertussen ben ik het wel al gewoon dat we een paar uur doorrijden :D .
Maar bij elke wandeling krijg ik na een paar uur hevige pijn in mijn voeten , alsof ik ze niet meer kan bewegen.
Als we dan afstappen kom ik even 2 seconden niet bij van de pijn, maar daarna heb ik er geen last meer van (gelukkig).

Ik heb al geprobeerd om tijdens de wandeling mijn voeten los te laten hangen en rondjes te maken , maar dan doen ze echt super veel zeer.
Als ik rij, dan draai ik mijn tenen automatisch naar binnen , zoals het moet :P , maar juist daarvan gaan ze pijn doen.
Heeft iemand hier nog last van??

Kus, Selinde !

sjorsie

Re: Pijn in voeten tijdens buitenritten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:34

dan houd je teveel steun op je benen, dit heeft toch te maken met je houding,je zit te verkrampt, zitles nemen zou ik zeggen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:35

Beugels met een breder voetbed hebben bij mij absoluut geholpen. Je komt dan wel op de wat 'lompere' beugels zoals Flexrides, maar je zou ze ook alleen kunnen gebruiken op langere ritten en voor je dressuurtrainingen met gewone beugels kunnen blijven rijden.

Met verkrampt zitten heeft dit overigens niets te maken. Als ik verkrampt zou zitten, dan zou ik geen ritten van 8 uur in een flink tempo kunnen volhouden. ;)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:51

Helemaal mee eens, Karin :j
Ik heb zelf deze: http://www.outdoor-riding.com/shop/img/ ... -large.jpg en die hebben inderdaad een breed voetbed en een verende, schuimachtige laag die schokken opvangt. Ik heb ze onder meer omdat ik bij lange ritten last van mijn knieën kreeg en daar heb ik nu veel minder snel last van, ik vermoed dat het ook voor jou wel prettig zal rijden als je zo'n last krijgt van je voeten.

Daarnaast, misschien eerder beginnen met het 'loswerken' van je voeten (los laten hangen, bewegen, rondjes draaien)? Doe je dat nu pas wanneer je al pijn hebt? Ik kan me voorstellen dat het dan al 'te laat' is.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:53

Eerst zou je inderdaad andere beugels kunnen proberen. Heb je wel goede schoenen aan als je gaat rijden? Ik kreeg ook vaak last van mijn voeten maar dat kwam uiteindelijk door mijn schoenen.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:34

@Karin : misschien niet voor jou maar wel voor de TS, schoenen en beugels kunnen misschien iets helpen maar goed zitten scheelt veel meer ook op de lange duur..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:46

Ik ben ook geen perfecte ruiter hoor. Maar uit jouw reactie maak ik op dat het puur aan de houding ligt en daar ben ik het niet mee eens.

Een rit van een paar uur vraagt best wat van je lichaam. Ik ben het met je eens dat een goede houding essentieel is (dan hinder je je paard ook zo weinig mogelijk) maar comfortabel materiaal is op lange ritten echt geen overbodige luxe, zeker als je regelmatig dat soort ritten maakt.