vraag over pret-echo...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

timilon

vraag over pret-echo...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 20:10

ik ben 22 jaar en 28 weken zwanger.
mijn ouders zijn al heel lang uit elkaar,en ik heb een tijd bij mijn vader en stiefmoeder gewoond.
mijn stiefmoeder en mijn moeder zijn allebei een keer meegeweest voor een echo,wat natuurlijk best emotioneel is.
nu ben ik bij mijn moeder gaan wonen,en heb wat strubbelingen gehad met mijn stiefmoeder,oa over het feit dat mijn vader nog geen enkele keer mee is geweest naar een echo.
ik heb daar helemaal niet bij stil gestaan,achteraf dom,want allebei mijn ouders zijn even blij met de zwangerschap.
nu wil ik dus een pret-echo laten maken,voor mezelf maar ook als "verassing" voor mijn vader,die ik dan uiteraard mee vraag.
mijn vraag is nu,waar in de buurt van rotterdam kan ik terecht en moet je contant afrekenen of krijg je een rekening?
ik heb gezocht op internet,en heb een praktijk in barendrecht gevonden die pret-echo's maken,ook weet ik wat de prijzen ongeveer zijn maar misschien weet iemand iets in rotterdam-zuid?

alvast heel hartelijk bedankt!

Dreamer_S

Re: vraag over pret-echo...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:17

Geen idee maar kan je er niet gewoon even heenbellen?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 10:15

ja,ik heb gebeld en genoeg info gekregen:)
ik ga thuis even overleggen voor wanneer ik een afspraak zal maken,je kan tot 33/34 weken mooie beelden krijgen dus ik heb nog heel effies.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:58

Er zit wel veel prijsverschil tussen een 2D of een 3D-echo ;)

Wij hebben een 2D-echo laten doen toen ik 18 weken was. Erg leuk :j daarbij ook gelijk geslachtsbepaling uit laten voeren.

Voor ons ook een rede om met kerst de families te verrassen met een DVDtje.
Ik heb namelijk ook gescheiden ouders en iedereen een keertje meenemen is onbegonnen werk, daarbij vind ik het ook iets voor ons 2tjes en daar hebben wij ook bewust voor gekozen!

Bij de bevalling is er ook niemand bij! :)

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 11:46

ik ben alleenstaande,de vader is wel een keer meegeweest en heel wisseld in z'n interesse.
vandaar dat ik mijn ouders wel mee wil nemen.
en bij de bevalling is iig m'n moeder er bij,omdat ik daar nu woon.

ik wil zowieso die pretecho laten maken,hoe dan ook:D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:49

Kijk, dan is de situatie ook al heel anders :j
Hoeveel weken ben je nu?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:54

de mooiste echo's krijg je na de 30 weken dan zijn ze al zo goed als volgroeid
enkel worden pretcho's niet vergoed door je ziekenfonds en moet je dus contant afrekenen.
jammer dat je er alleen voor staat hoor
het is geen makkelijke opgave om alleen je kind groot te trekken.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:04

Met een 2D-echo kun je geloof ik niet wachten tot 30 weken omdat het dan daarvoor te groot is. In het geval van een 3D-echo is dit anders.

Ik was 50 euro kwijt voor de 2D

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:38

Ik heb een pretecho bij babyview laten maken. Zit in de buurt van de ikea van barendrecht.. Was erg leuk en had ook 3D foto's en een dvd van de hele echo (erg leuk voor alle familieleden en vrienden) Ik was rond de 80 euro kwijt. Vooral de 3D foto's zijn erg leuk. Succes en veel plezier met en van je zwangerschap

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 19:54

ik wil idd voor de 3d-echo gaan,is wel iets duurder dan de 2d maar wel "duidelijker" omdat je het kind niet in plakjes ziet.
ik zit inderdaad te denken aan de babyview in barendrecht,dat is het dichtst bij m'n vader.
ik ben nu 28 weken zwanger.
en tja,ik heb er uiteindelijk bewust voor gekozen om zwanger te blijven en het kindje dan maar alleen op te voeden,ik ben dan ook erg blij dat mijn ouders die keuze respecteren en me steunen,hoe zwaar t ook zal kunnen worden.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:17

timilon schreef:
ik wil idd voor de 3d-echo gaan,is wel iets duurder dan de 2d maar wel "duidelijker" omdat je het kind niet in plakjes ziet.
ik zit inderdaad te denken aan de babyview in barendrecht,dat is het dichtst bij m'n vader.
ik ben nu 28 weken zwanger.
en tja,ik heb er uiteindelijk bewust voor gekozen om zwanger te blijven en het kindje dan maar alleen op te voeden,ik ben dan ook erg blij dat mijn ouders die keuze respecteren en me steunen,hoe zwaar t ook zal kunnen worden.

mij is het ook gelukt ;)
veel sterkte en succes ermee