Afgewezen bij psychiater

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

Afgewezen bij psychiater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 21:34

Korte titel, zit een verhaal aan vast.

Heb voorheen wel eens een topic geplaatst, dat ik redelijk in de knoop zit/zat met mezelf.

Ik ben een re-intergratie traject ingegaan, en met succes ; Ik zit als gastvrouw op een GGZ bedrijf, sinds 3 weken, had een contract van 24, maar ben gelyk al overgegaan op 32 uur :D.
Ontzettend naar mn zin, ik bloei helemaal op.

Toen ik nog in traject zat, is mij een psycholoog aangewezen, en heb nu een paar keer met hem gesproken, en zie nu al vooruitgang, ik voel me langzaam aan beter, ik zie dat ik een toekomst heb, etc.

Nu is deze psycholoog ook mijn collega geworden, maar hij is amper op de vestiging, 1x per week, alleen voor mij, hij heeft volgens mij verder hier nog 1 cliënt.

Nu moest ik vandaag naar de psychiater, en heeft me zo teruggestuurt met de woorden dat dit niet mag, niet kan, omdat we op de zelfde werkvloer lopen. Ik stemde in; met het idee dat ik naar een andere vestiging zou gaan, andere psychiater. Maar hij wil het helemaal stopzetten, omdat dit niet mag.

Wie heeft ervaring? Is dit zo?

Ik heb ontzettend moeite met contact met mensen, slechte prater, en het klikte juist goed, voelde me op m'n gemak, en kon m'n verhaal kwijt, maar ik moet nu ook stoppen met hem, omdat dit niet mag.

Ik krijg overigens geen hulp voor iets anders te zoeken, maar dat wil ik ook niet. Heb voor het eerst het gevoel begrepen te worden, bij de meeste instellingen word ik weer na verloop van tijd weggestuurt, omdat ze niet weten wat ze met me aanmoeten :+ . Iedereen zit met de handen in het haar. HIj weet wat hij doet en zegt, en voel me serieus genomen. Maar moet dit nu ineens gestopt worden? Klopt dit, dat dit niet mag?

joyce83

Re: Afgewezen bij psychiater

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:38

Ik weet niet precies hoe het zit als je collega's van elkaar bent of je dan wel deze "relatie" aan mag gaan. Ik neem aan dat je naar de psychiater moest voor medicatie of voor psychiatrisch onderzoek. In de combinatie van medicatie kan ik me voorstellen dat het niet mag, verzekering technisch niet.

Neem nog eens contact op met je psycholoog, vraag of hij een briefje kan maken voor eventueel een andere GGZ. Je mag natuurlijk altijd je dossier opvragen als je naar een ander gaat.

Ambiiee

Re: Afgewezen bij psychiater

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:27

Ik weet niet precies hoe het zit. Maar het is wel belachelijk dat je je verhaal als het ware opnieuw kan doen bij een andere psycholoog. Je dossier kan natuurlijk mee maar je wilt natuurlijk geholpen worden, zonder dat tig mensen je verhaal weten. Lijkt mij, terwijl je netweer op het goeie pad bent. Ik vind dit wel een onnuttige reden, om het zo af te kappen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:29

[LZP] > [MW]