Hoi, Ik ben op zoek naar tips van mensen die mijn klachten herkennen! Ik heb veel last van spierspanning in mijn nek en schouders. Soms ook in mijn onderrug. Ik heb geen moeite met tillen o.i.d. en kan verder zonder problemen alles doen. Alleen de spieren trekken erg en doen pijn. Weet iemand wat dit is? Heeft iemand goede tips? Ben benieuwd! Biskwie.
ikenindi
Geplaatst: 15-04-09 18:46
kan t stress zijn. dat je daardoor verkrampt? of verkeerde houding?
Ik loop bij een fysio. Als ik er last van heb (vaak rond examenperiodes enz.) dan ga ik er even langs, als ik dan gekraakt ben zit het al stukken beter. Spiroflor van VSM helpt bij beginnende pijn ook wel goed. Maar het belangrijkste is echt op je houding letten en stress léren voorkomen.
garny95
Geplaatst: 15-04-09 18:56
heel herkenbaar... laat je goed los masseren door een masseur of nog beter een fysio, want zo te lezen zit het goed vast en dat gaat niet vanzelf over, dat zal het waarschijnlijk niet in een keer redden, daarna goed bewust er van blijven om de ontspanning in je lijf te houden. Yogaoefeningen zijn super voor deze problemen en je kan je af vragen wat je op je schouders neemt, vaak is het teveel en dat laatste is bij mij vaak het geval. Bij het loswerken van je rug 'kunnen' er ook andere spanningen loskomen war je wat emotionieelvan kunt worden bijv. Succes en lekker wat aan laten doen...