Elektrosmog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

malloesje

Elektrosmog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 09:54

Omdat ik het verontrustend vind dat er steeds meer 'moderne' ziektes zijn die niet behandelen lijken ben ik een beetje aan het nadenken over hoe gezond we eigenlijk bezig zijn.. Iets heel verontrustends vind ik de grote hoeveelheid elektrosmog.. Iedereen loopt met een mobieltje rond, heeft radio/tv op de slaapkamer plus een laptop met draadloos internet. Dit alles zend straling uit waarvan wij de risico's (op lange termijn) niet kennen. Ik ben er van overtuigd dat veel gezondheidsklachten o.a. hier door komen, uiteraard is er nog veel meer niet goed (stress, voeding, uitlaatgassen etc).
Zijn meer mensen zich hiervan bewust? Doen jullie wat om de blootstelling te verminderen? Hebben jullie handige tips?

Hierbij wat achtergrondinfo..
http://www.elektrosmog.nl/watis.php
http://home.wanadoo.nl/henkhemelrijk/elektro/home.htm
http://nl.odemagazine.com/doc/0018/de-n ... ektrosmog/

Kiwipitje

Re: Elektrosmog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:15

Nou hier geloof ik dus echt NIET in. Allemaal zweverig gezever en dan komt er weer een of andere alternatieve heler die dat wel even gaan verhelpen. Nee hier geloof ik niet in :n.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:17

Ik denk ook dat het niet echt gezond kan zijn al die stralingen, maar tegelijk.. ik geloof ook niet dat je er iets aan kunt doen :)

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:48

Ik geloof hier ook niet zo in... En sommige mensen gaan écht te ver. Vrienden van mij bijvoorbeeld, hebben alle draadloze telefoons uit huis verbannen, en zelfs een prachtige boom uit hun achtertuin verwijderd, omdat de boom zou zorgen voor negatieve straling... Dat gaat me echt te ver.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 11:51

ManonR_ schreef:
Nou hier geloof ik dus echt NIET in. Allemaal zweverig gezever en dan komt er weer een of andere alternatieve heler die dat wel even gaan verhelpen. Nee hier geloof ik niet in :n.

Ik denk niet dat je het zo moet zien. Het is niet zomaar te verhelpen want er zitten veel te veel (financiele) belangen achter.
Ik denk dat het belangrijker is dat er wat meer bewustwording komt.

Misschien komt het omdat ik het eea heb meegemaakt, maar ik geloof er niet in dat het aantal kankergevallen, allergieen, astmatische mensen etc etc zomaar ineens omhoog is gegaan :n Ik denk dat het niet alleen is dat de geneeskunde zich zo goed heeft ontwikkeld, maar dat er meer achter zit. Het aantal welvaartsziektes is explosief gegroeid sinds de invoering van tv/pc/laptop/mobiel/elektrische huishoudelijke apparatuur en ga zo nog maar even door. Ik denk dat daar een verband in zit..

Laura; ik wil hierin ook niet doorschieten, ik ben een normaal persoon en totaal geen geitenwollensok en wil ook graag zo blijven ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:59

Ik geloof hier zeker in, heb ooit een programma gezien over dit onderwerp, waarin werd aangetoond hoeveel straling elektrische apparaten uit kunnen zenden. Ben er van overtuigd dat dit alles behalve gezond is en zeker negatieve effecten op de langere termijn kan hebben.
Het lastige is dat ik niet denk dat er veel aan te doen is. Als ik hier in de woonkamer om mij heen kijk zie ik zo al 5 elektrische apparaten. Wij komen hier in het leven gewoon voortdurend mee in aanraking en ik denk niet dat er aan alle straling te ontsnappen valt.
Ik heb ooit de tip gezien om je telefoon niet te lang tegen één oor te houden, die wissel ik dus regelmatig om, maar dat deed ik sowieso al.