lichte vlekken voor mijn ogen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

R_achelll_x

lichte vlekken voor mijn ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 22:40

Ik heb de laatste tijd steeds vaker last van, dat ik een soort van knipperende lichte vlekjes voor mij ogen zie. Mijn ogen gaan hier zeer van doen en op dat moment word ik heel erg duizelig Het verschilt per keer hoe lang het blijft, soms is het na een paar minuten over andere keren duurt dit wat langer.
Zelf weet ik niet waardoor dit komt. Ik slaap, eet, drink genoeg en zit lekker in mijn vel.
Mischien dat iemand van jullie enig idee heeft?

_Judje_

Re: lichte vlekken voor mijn ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:43

Is het dan niet dat je net ergens in licht gekeken hebt? Als dat niet zo is, zou ik het is met je huisarts overleggen, of het zinvol is om naar een oogarts te gaan!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:52

Als je er heel erg duizelig van wordt is het geen overbodige luxe om dit eens met je huisarts te gaan bespreken i.p.v. hier te gaan vragen wat men denkt dat het kan zijn zeker als het steeds vaker voorkomt. Ik kan wel een lijstje voor je gaan maken maar daar wordt je niet vrolijker van en ook niet wijzer. Ik denk ook niet dat de gemiddelde bokker een betrouwbare adviesgever is op dit gebied daar heb je echt een arts voor nodig. Klinkt voor mij serieus genoeg om direct een arts te raadplegen....

R_achelll_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 08:24

Okee bedankt voor de reacties :). Dan ga ik het met de huisarts overleggen.

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:01

Succes, ben benieuwd!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:39

Huisarts is goed idee, evt. opticien? heb je ook geen last van spierpijn van je nek, hyperventilatie etc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:17

Kan ook komen door lage bloeddruk heb ik ook.

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:58

Ik zou maar gewoon beginnen met de huisarts, die kent meer oorzaken voor fysieke problemen dan opticiens. Zeker als het probleem heel ergens anders door veroorzaakt wordt... Maar tkan door vanalles komen vind zowel hyperventilatie en lage bloeddruk heel aannemelijk klinken, icm met de andere klachten ook. Ben heel benieuwd waar het bij jou door komt!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:52

Ook succes vanaf hier ! Ik hoop dat het allemaal mee valt maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen. Helemaal als je op een paard zit of in een auto, voor jezelf en voor anderen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:00

Dokter pipi zegt: Het komt doordat je bloeddruk eventjes sterk schommelt, bijvoorbeeld als je uit een warm bad komt, ineens opstaat, te veel drop eet en zo zijn er nog wel wat situaties. Dat beetje lichte gevoel hoort er bij. Niks om je zorgen over te maken, maar je kunt er natuurlijk mee naar je arts gaan. Heb ik nog nooit gedaan en ik leef nog steeds...

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:03

klinkt als voortraject van flauwvallen. kan oa komen door lage bloeddruk of hormonaal en vele andere oorzaken. probeer eens je hoofd tussen je benen te houden op moment dat je het voelt aankomen (je hoofd van extra zuurstof/bloed voorzien). Als het flauwvallen is, dan trekt het snel weg. misselijkheid/duizeligheid hoort bij flauwvallen.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:56

Ze kan beter gewoon naar de huisarts gaan. Wij zijn hier geen artsen, het kan iets heel onschuldigs zijn maar ook iets minder onschuldigs, maar bokkers kunnen er niet over oordelen van achter een pctje.....wel je gerust stellen tot je naar de huisarts gaat. ;) Als het steeds vaker gebeurt het soms langer duurt en je er duizelig van wordt kan dat best gevaar opleveren voor jezelf en voor anderen als je aan het verkeer deelneemt. Als je een bloeddruk meter in huis hebt kun je dat zelf eens meten op verschillende tijden dan weet je tenminste of dat er mee te maken heeft.

Mensen met bloeddruk schommelingen hebben het, mensen met MS, ME, neurologische problemen, migraine, clusterhoofdpijn, hartproblemen, hormoonstoringen, menstruatievoorbodes, adervernauwingen in de nek en nog heeeeeel veel meer....misschien ben je wel gewoon moe of heb je pfeiffer of iets.

Beter een keer teveel naar de HA dan te weinig. ;)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 07:35

Misschien met je huisarts overleggen of je door verwezen kan worden naar de oogarts. Misschien is proberen of je het ook hebt wanneer je de hele dag bijvoorbeeld een zonnebril op zou hebben als je naar buiten gaat. Ik heb het namelijk ook als de zon schijnt en ik kijk dan naar het fietspad ofzo dat ik voortdurend een vlek zie die van vorm veranderd.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 07:44

Ik ga helemaal met perrokai mee. Ik vind het altijd bloedlink dat mensen hier medisch advies geven, en dan ook nog medisch advies dat het 'niks om je zorgen over te maken is'. Zonder verder ook maar iets te vragen, zonder verder ook maar iets over de TS te weten, lekker dan....

Bij flauwvallen krijg je over het algemeen zwarte vlekken voor je ogen, geen lichte vlekken, maar dat ter zijde. Perrokai heeft gelijk, dit beeld past bij zo ontzettend veel dingen. Waarvan veruit het meerendeel volledig onschuldig is, maar wel erg vervelend kan zijn. En waar vaak best iets aan te doen is, maar dan moet je wel dat doen wat past bij wat je hebt. Als het bijvoorbeeld een voorbode van migraine is, dan wil je juist niet de handelingen doen die hierboven door iemand beschreven zijn. Om maar iets te noemen.

Maar ik geloof dat TS al besloten had haar huisarts te consluteren. Wijs besluit TS, die kan dit toch echt het beste beoordelen en een passend advies geven. Hopelijk valt het allemaal mee en is er makkelijk iets aan te doen!

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:50

Is het meer dat het heel licht begint met flitsen aan de zijkanten van je ogen en vervolgens steeds meer zicht in beslag neemt? Ik heb dit ook verschillende keren gehad en van d epijn werkelijk zo misselijk werd dat ik moest overgeven.
Het kan een soort migraine zijn...

R_achelll_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 17:40

Frieske @ Ja idd. Zoiets is het. Eerst heb je het helemaal niet in de gaten en dan 'opeens' zijn ze er. Dan krijg je zere ogen en duizeligheid, maar als het weg is, heb je er geen last meer van.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:24

Wat voor pijn ? Pijn in je ogen of pijn in je hoofd ?

Ga dan aub niet expirimenteren met de dingen die je hier aangereikt worden omdat dat als het het verkeerde is ook nog enorm averechts kan werken.
Het is goed bedoeld van alle bokkers die met je mee denken maar idd ook bloedlink als het om medisch advies gaat.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:28

Ik ga dus ook mee wat Frieske zegt. Ik heb namelijk migraine en ik krijg ineens uit het niets van die knipperende vlekjes linksboven in mijn ogen en dat wordt steeds groter.. Dan gaat dit over in een grote waas en krijg ik hoofdpijn. Ik dénk dat dit een vorm is van migraine en het zal echt niet iets engs zijn wat hierboven staat hoor over te lage bloeddruk en flauwvallen.. Soms gaan mensen meteen van het ergste uit! Al hoewel mocht het migraine zijn, het totaal geen pretje is! Eet jij veel chocola en/of kaas??

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:30

frieske schreef:
Is het meer dat het heel licht begint met flitsen aan de zijkanten van je ogen en vervolgens steeds meer zicht in beslag neemt? Ik heb dit ook verschillende keren gehad en van d epijn werkelijk zo misselijk werd dat ik moest overgeven.
Het kan een soort migraine zijn...

Ooh ja vreselijk! Dit heb ik dus ook. Ben bij de neuroloog geweest en hij zegt dat ik de klassieke vorm van migraine heb haha best raar. Heb jij dit ook vooral 's morgens, begin van de middag??