Het verschil tussen ovulatie pijn en blindedarmontsteking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa__

Het verschil tussen ovulatie pijn en blindedarmontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 19:08

Zou iemand kunnen vertellen hoe je kunt herkennen of het om ovulatie pijn of blindedarmontsteking gaat? Is er een groot verschil? Wil het zo graag weten. Eergister kreeg ik ineens erge buikpijn, nu zijn de pijn en steken helemaal weg, maar heb nog een raar gevoel rechtsonder. Het doet geen pijn meer, maar het lijkt alsof er iets 'zit' wat heel gek voelt. Als ik erop druk doet het echt geen pijn en ik voel me verder totaal niet ziek (afkloppen :o ). Het zou qua tijd precies een ovulatiepijn kunnen zijn. Ik voldoe eigenlijk niet echt aan de kenmerken van een blindedarmontsteking, maar zou het toch graag willen weten, aangezien zoiets niet niks is. Ik heb nog nooit eerder ovulatiepijn gehad. Wel is het zo dat ik als ik gestresst/zenuwachtig/gespannen ben, het veel duidelijker voel dan wanneer ik relaxed ben, dan voel ik helemaal niks. Is dit ovulatie pijn?

DebGizmo

Re: Het verschil tussen ovulatie pijn en blindedarmontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:13

ik heb nu rechts naast mijn navel (als ik van bovenaf kijk) een heel naar gevoel, alsof er een riem omheen zit en het daar heel strak aangetrokken word, soms kan ik niet eens recht staan.

Weet niet wat het verschil is, maar ben ook wel erg benieuwd!

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 19:15

Dat heb ik dus ook. Het voelt zo gek. Ik hoop echt niet dat het mijn blinde darm is, maar mijn vader zegt van niet (hij heeft het op jonge leeftijd gehad, was overigens wel een aanleiding voor). Wat ik nu heb, vind ik eigenlijk te laag zitten voor een blindedarmontsteking. Wist ik nou maar wat het was. Misschien morgen maar de dokter.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:16

misschien kun je op google eens kijken hoe blindedarmonstekingpijn eruitziet?
maar als je klachten niet erger worden zal ik me geen zorgen maken...

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:18

als je een blindedarmontseking hebt dan heb je zeg maar loslaatpijn (ik weet niet precies hoe je het noemt) als je op de plek drukt waar je blindedarm zit en dat dan weer plotseling los laat dan doet dit enorme pijn.
die pijn die jij beschrijft is denk ik meer omdat je ongesteld moet worden, dant kan ook enorme pijn doen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:23

barbar schreef:
die pijn die jij beschrijft is denk ik meer omdat je ongesteld moet worden, dant kan ook enorme pijn doen.

ik heb nooit last van mijn ongesteldheid en moet het ook nog niet worden, voor mij geld dit dus niet

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 19:32

Wat er op bijvoorbeeld Wikipedia staat, klopt voor een groot deel niet met wat ik heb. Ik kan trouwens gewoon bukken zonder dat het pijn doet en soms verplaatst de pijn zich iets naar boven.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:36

ik heb een ziekte die endometriose heet daarvoor ben ik geopereerd, maar op een of andere manier schrik ik me iedere keer dood als ik weer steken in mijn buik heb.
ik ben hier ook wel eens mee naar de ha gegaan maar die zij dat het gewoon mijn darmen waren die wel eens wat moeilijk doen.
maar met een blindedarmonsteking heb je dus echt die "loslaatpijn".
toen ik in het ziekenhuis lag en ze nog niet wisten wat ik had, hadden ze ook die proef gedaan en omdat ik het dus niet uitschreewde van de pijn toen ze loslieten zijden ze dat ik dus geen blindedarmontseking had.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 19:47

Pff, deze pijn voelt echt als krampen. Het zijn gewoon krampen, het voelt eigenlijk als menstruatiekrampen, maar dan meer aan de zijkant. Het zijn geen steken en dat hoort toch weer meer bij blindedarmontsteking? Ik wil nu eigenlijk het liefst zo snel mogelijk ongesteld worden, dan weet ik ten minste wat het is.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:51

oke dit wordt een "vieze" vraag: maar hoe is je ontlasting?

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 19:52

Net zoals gewoonlijk. Niks op aan te merken. Niet te hard, niet te zacht, het doet geen pijn. Gelukkig..

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 07:12

Ik ben een paar maanden geleden in het ziekenhuis beland door ovulatiepijn.. ik kromp echt in elkaar van de pijn, echt verschrikkelijk. Op m'n werk met de ambu naar het ziekenhuis gebracht omdat ze in 1e instantie bang waren voor een blindedarm ontsteking, bij mij deden ze toen ook de test van de 'loslaatpijn' en daarbij voor de zekerheid nog een echo, waaruit dus bleek dat het niet om een blinde darm ontsteking ging.
Ik had ook aan de zijkant enorme pijn, vergelijkbaar met menstruatiepijn maar dan veeeeel pijnlijker.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 07:15

Toch maar even naar de dokter gaan. Misschien heb je een gesprongen cyste (ontsteking) aan je eierstok. Heb ik ook gehad, ben maandag geopereerd. Dit geeft theoretisch ongeveer dezelfde pijn als een blindedarmontsteking maar je bent niet zo ziek!

Avary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 07:22

De pijn van een blindedarmontsteking hoeft niet persé rechtonder te zijn (als je er op drukt). De blinde darm kan op veel verschillende plaatsen liggen! Bij een meerderheid ligt hij rechts, maar hij kan ook links liggen of zelfs meer naar boven!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 07:32

Wanneer leren mensen nou eens dat dit soort dingen niet via internet op te lossen zijn? :roll:

Het 'klassieke' beeld van een blinde darm ontsteking is pijn beginnende rond je navel, in de loop van ongeveer een dag/nacht zakkende naar rechts onder. Daarbij komt koorts, misselijkheid, braken, problemen met de stoelgang. De pijn word erger bij bukken, rijden over hobbeltjes, sprongentjes maken etc en inderdaad de beruchte loslaatpijn (als je je buik indrukt is dat gevoelig, maar de ergste pijn komt als je je buik ineens loslaat).
Het probleem hiermee is, dat dit zoals ik al zei het 'klassieke' beeld is, het beeld zoals het zich in de meeste gevallen presenteerd. Maar er kunnen ook afwijkingen zijn. Je kan bijvoorbeeld medicijnen slikken voor een andere aandoening, waardoor bepaalde symptomen zich niet voordoen. Of de ontsteking kan minder heftig zijn, of jouw lichaam reageert gewoon net anders.
Daarnaast zitten er meer dingen in je buik dan een blindedarm.

ALs je erge pijn hebt en je maakt je zorgen, dan is er maar 1 oplossing. En dat is niet op Bokt vragen wat de symptomen zijn, maar gewoon even naar je huisarts gaan. Die kent je, kent je verleden en die kan een lichamelijk onderzoek doen. Kans is groot dat het onschuldig is, enkel darmen die wat van slag zijn of inderdaad ovulatiepijn, nou ja, dan weet je dat voor een volgende keer.

Dus tenzij de pijn nu weg is, zou ik gewoon even een afspraak maken bij je huisarts als je je zorgen maakt.

Beterschap!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 07:34

Dit klinkt gewoon als ovulatiepijn. Meestal zit die pijn bij mij precies achter mijn navel, maar soms ook meer naar rechts. Ik kan er zelf de klok op gelijk zetten. Als ik op dinsdag buikpijn krijg, weet ik wat het is. Het doet trouwens wel verrekte pijn, klap vaak dubbel, kan me niet uitstrekken en het voelt inderdaad alsof er een riem te strak om je buik heen zit.
En Lalidan heeft natuurlijk gelijk, als je het niet vertrouwt, ga naar de HA. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 07:40

ik denk zefl ook dat het ovulatiepijn is, ik herken me zelf er namelijk in. Ik had het zelf ook nooit last van en toen kreeg ik het ineens en ik ging echt stuk van de pijn. Maar je kan altijd even naar de HA gaan, die weet wel wat je kan doen ;)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:13

Toen mijn blinde darm ontstoken was had ik voornamelijk last met lopen en autorijden was echt hell op aarde. Elk bochtje\kuiltje \hobbeltje deed zo zeer!! Mijn rem eens flink intrappen kon ik wel vergeten dan zaktje ik spontaan door de auto stoel heen.
Het gekke is, ik ben niet misselijk geweest, wel heel veel pijn gehad. Vooral die "loslaat"pijn, ow zal het nooit meer vergeten.
Maar ik denk niet dat jij dit hebt... en anders voor de zekerheid toch ff naar de HA dan weet je in elk geval iets, buikpijn kan zoveel zijn..