Ik plaats dit nieuwe topic omdat ik er een beetje mee zit dat vrouwen in mijn naaste omgeving zwanger zijn geworden ondanks dat ze de pil nauwkeurig slikten.
Deze dames hebben niet iets gehad waarvan de pil minder goed werkt, zoals bijv. buikgriep of diarree. Een van die vrouwen is mijn eigen moeder! Ze heeft me verteld dat ze zwanger werd van mijn jongste broertje, -9 jaar verschil met mij- ondanks dat ze de pil (microgynon30) nauwkeurig slikte. Mijn broertje is natuurlijk net zo veel gewenst als de andere twee kinderen van mijn ouders, maar het is me toch wel op het hart gedrukt dat ik uit moet kijken met de anticonceptiepil!
Een andere vrouw die het ook is overkomen is een meisje die ik ken van Volleybal. Het is een heel lang verhaal wat haar overkomen is, ik zet het hier in het kort neer: Zij slikte de pil. Een middelzware, zoals zij het noemde. Ze merkte niet dat ze zwanger werd, want ze was naar een 'lager' team gegaan bij de volleybal. Ze dacht dat ze dikker werd puur alleen omdat ze aankwam omdat ze nu minder trainde. Ze kwam ook aan, maar dat lag natuurlijk ook aan de baby die ze droeg! Ze slikte de pil gewoon door. Wel eens misselijk geweest..nooit gedacht aan zwanger zijn..nooit naar de dokter geweest. Ze werd zelfs nog gewoon ongesteld!! Totdat ze 8 maanden (!) zwanger was en buikkrampen kreeg. (zo omschreef zij het) Deze waren erg hevig, dus ze ging naar de dokter en die wist haar te vertellen dat ze over ong een maand een baby zou krijgen! De baby is een jongetje, nu 2 jaar oud en helemaal gezond.
Ik gebruik Yasmin, een minder lichte anticonceptiepil dan microgynon. Mijn dokter noemt het een 'gemiddelde pil'. Mijn vriendin, die zich veel meer met mensenwelzijn bezig houdt dan ik, zegt dat ik me niet druk moet maken als ik de pil nauwkeurig slik en verder geen buikgriep o.i.d. heb gehad. Toch zorg ik dat ik elke ochtend, binnen 2 uur rondom dezelfde tijden, de pil slik. Al is het alleen al voor de zekerheid.
Laatst las ik 'Vriendin', dit is al een oudere versie, van 2008. Daarin stonden 4 tienermoeders, met daarbij een kort verhaal hoe het is gegaan en hoe hun leven er nu uit ziet met een kind. 3 van die 4 tienermoeders werd toch zwanger ondanks dat ze de pil slikten. Er stond verder niet bij of ze buikgriep/diarree of iets anders hadden gehad wat de werking verminderd.
Nu zit ik hier een beetje mee in mijn maag. Ik heb een vriend, sex, gebruik alleen de pil. Als er ook maar iets mis gaat (zoals dat ik me niet zo lekker voel, of dat ik de pil voor mijn gevoel te laat slikte, ondanks dat het nog wel binnen 8 uur is) dan hebben we geen sex meer zonder nog een ander voorbehoedsmiddel. Toch ben ik ergens bang dat dit mij ook overkomt.
Ik open dit topic om te vragen wat jullie vinden. Of ik me terecht druk maak of juist helemaal niet..? Wat zijn jullie ervaringen met de pil..? Nja.. en gewoon om erover te praten natuurlijk!
Ik gebruik ook microgynon 30

) is dat haar placenta
kreeg ik te horen bij de apotheek, ik slik ook altijd netjes de pil en sla om de maand de stopweek over.
)
die apotheekvrouwke had niet eens gezecht dat ik een andere had
grapje van moeder natuur