konijn aangereden, helemaal in paniek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

willemlover

konijn aangereden, helemaal in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 13:57

ik weet niet of het hier goed staat wil anders iemand het even verplaatsen? :o

hoi :wave:

gister was het half donker, we reden op de dijk hier. we reden redelijk dicht achter een auto maar niet te dicht (mijn vader reed trouwens) en ik zat ernaast. oppeens zie ik die auto voor ons uitwijken en rolt er een konijn nog levend onder die auto vandaan. voor ik het wist rolde die ook onder onze auto door. mn vader stopte direct de auto en ik sprong eruit, ongeveer 10m veder lag het konijn op het fietspad te tollen. dus oppeens begin ik te schreeuwen, gillen en te huilen. mn vader rende snel naar dat konijn toe, maar gelukkig was die alleen onder de auto door gegaan en niet bij de wielen, dus hij zat weer rechtop. en rende weg toen mn vader dr aan kwam. maar ik bleef nog steeds helemaal trippen. ik zakte bijna door mn benen heen en begon half te hyperfentileren. uiteindelijk kwam ik wel tot rust maar een half uur later klopte me hart nog steeds heel erg.

wat zou dit kunnen zijn?
bedankt voor het lezen :)

:evaw:

Alwiene

Re: konijn aangereden, helemaal in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:00

Wat dacht je van gewoon schrikreactie? Je zal wel een boost adrenaline gekregen hebben door het plotselinge schrikken, en ja daar wordt je hartje wel druk van ;)
De een kan nu eenmaal beter met dit soort dingen om dan de ander maar denk niet dat je meteen hoeft te denken dat het 'iets' is ;)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:01

Altijd schrikken, met die arme diertjes op de weg :(:)
Ik moet zeggen dat ik zelf ook behoorlijk zit te trillen als ik, bijna .. gelukkig nog nooit helemaal, wat aanrijd.
Het is altijd angstig om te zien. Of je nu stuurt of bijrijder bent. Tenslotte wil je graag ingrijpen,
maar als bijrijder kun je zo weinig uitrichten.

Mijn reactie erop is nooit zo heftig als bij jou, anders zou ik ook niet meer door kunnen rijden. Dus
daar kan ik je niet bij helpen.
Maar heb je het anders nooit? Dat je erg in paniek raakt als je ergens van schrikt?
Misschien greep het je op dat moment zo aan dat je het even helemaal kwijt was?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:06

jeetje, en dat voor een konijn

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 14:07

nou ik heb het nog nooit gehad nee, maar ook nog nooit zoiets meegemaakt. wel als ik een kat of iets zie liggen op de weg dat ik een tijdje in shock ben. ja t lijkt wel een beetje op een paniek aanval ofzo ik weet het niet?

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:10

reininglover schreef:

Heerlijke reactie waar de ts veel aan zal hebben :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:10

Als je van een kat op de weg al in shock raakt dan vind ik het niet zo vreemd dat je hier zo in paniek van raakte hoor ;)
Zeker omdat het de eerste keer was, mocht het (we hopen van niet maar helaas komt het vaker voor) nog een keer gebeuren reageer je waarschijnlijk al minder paniekerig :j

Een paniekaanval, want zo klinkt het idd wel, is niet altijd met logisch beredeneren te verklaren, en vaak als het zoiets incidenteels is kun je maar beter gewoon accepteren dat je een gevoelig mens bent, beter dan geheel ongevoelig toch ;)

@ Reininglover, de een kan er nou eenmaal beter mee om dan de ander, jij hebt blijkbaar minder gevoelige zenuwen ;)

(offtopic: En nou mijn eigen zenuwen in bedwang houden onderweg naar de tandarts zometeen :o )

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:11

Paniekaanval / shock. Ik heb het ook een keer gehad, heb toen ook echt een uur hartkloppingen gehad. Is opzich een normale reactie van je lichaam.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:14

Paniekaanval denk ik inderdaad. (Jullie omschrijven het beter :o ).
Shock gelukkig nog niet. Als je dat regelmatig krijgt zou ik wel naar de huisarts stappen

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 14:23

bedankt voor de reacties :)
ja ik denk het ook.
hahah en een gevoelig persoon ben ik idd!
alwiene, succes bij de tandarts! hopen dat het meevalt haha :P

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:59

reininglover schreef:

Nee jij bent veel meer waard wil je zeggen.. Een konijn is ook veel waard, en om maar te denken dat iedereen het maar ondingen vind, is fout gedacht. 'maar' een konijn.. :(

TS, ik heb zo het idee; Ben je niet bijna in je maandelijkse periode waardoor je extra gevoelig bent?? Kan ik ook om het minste gaan tieren en janken. Maar het is denk ik vooral een schrikreactie, en misschien heb je zoveel liefde voor alle dieren dat je allemaal zo zielig vind dat ieder dier die pijn heeft jouw ook pijn doet. (heb ik ook hoor)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:29

reininglover schreef:

Tsja ik heb hetzelfde en dat voor een proefwerk. Je kan er helemaal niks aan doen.

Altijd schrikken zulke dingen, ik heb dat met dieren ook heel erg hoor!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:33

StillAngel schreef:
reininglover schreef:

Nee jij bent veel meer waard wil je zeggen.. Een konijn is ook veel waard, en om maar te denken dat iedereen het maar ondingen vind, is fout gedacht. 'maar' een konijn.. :(

DAt zegt Reininglover toch helemaal niet?! Dat ze konijnen on"dingen" vindt(konijn is een beest, geen ding)?
Ik ben het met Reininglover eens, als je al zo schrikt van een konijn heb je waarschijnlijk nog heel wat door te maken in je leven.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:38

konijn was denk ik in shok en jij ook :=