Restless Legs - ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Restless Legs - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 09:16

Wie heeft er last van restless legs? Hoe ben je aan deze diagnose gekomen en gebruik je medicijnen of andere dingen ervoor? Ik zou graag ervaringen willen horen van mensen die er last van hebben. (en ook wat je precies voelt)

_AJ_

Re: Restless Legs - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:18

Hoi, mijn vader heeft dit. Maar dit hoort bij zijn aandoening 'Slaapapneu'.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:27

Is dat het gevoel dat je benen je een soort van "in de weg" zitten zeg maar??
Zo lastig te omschrijven wat ik precies bedoel hiermee. Maar als ik moe ben
dan heb ik dat gevoel heel vaak in armen en benen :o

Weet niet of dit is wat je bedoeld en zo ja dan wist ik niet dat er een naam voor
bestond.....

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 09:28

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:30

Ja heel herkenbaar, ik heb dit als ik heeeel moe ben,dan kan ik mijn benen niet stil houden, pas als ik dan lig in mijn bed is het over.. wel heel irritant, zeker als je niet thuis bent.

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:31

De constante aandrang om je benen te bewegen als je ligt of zit, vooral s nachts.
Zijn wel dingen aan te doen maar misschien eerst handig om te weten waar het bij jou door komt. HA is dan een optie ;)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:31

Oeh, ja dat is dus idd precies wat ik voel....
Ik heb het alleen ook in mijn armen.

Precies wat Linda zegt, het gaat pas over als ik in mijn bed
lig of blijf bewegen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:32

Ik herken dat zeker.
Bij mij komt het juist als ik in bed ga liggen.
Noem het vaak onrustige benen.
Ik ga er dan meestal maar uit, neem wat te eten en te drinken, rook een peuk, pak 2 paracetamolltjes en dan gaat het meestal wel weer.\
Echt medicijnen daarvoor bestaan volgens mij niet.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 09:53

Een kind van een kennis heeft het waarschijnlijk. Ze zijn haar daar nu op aan het onderzoeken.
Dat meisje kan niet stilzitten, terwijl het verder een enorm rustig kind is!
's Nachts wordt het bij haar niet minder, maar omdat ze wel gaat slapen en dus haar benen stil heeft liggen, gaat het enorm veel pijn doen!
Ze is al heel vaak gaan huilen, d'r kamer uitgekomen, etc. Nu beginnen de puzzelstukjes op hun plaats te vallen, omdat ze hoogstwaarschijnlijk Restless Legs heeft.

Ook een teken kan zijn, dat je altijd iets te friemelen moet hebben, dat hoeft nog geeneens met je benen te zijn. Een jongen hier uit het dorp kreeg altijd een doekje in zijn handen geduwd en daar kon hij dan aan zitten friemelen. Deed hij dat niet, werd hij heel onrustig, begon te schuiven en wippen op z'n stoel, etc.

Over medicijnen weet ik helaas niets, evenals over wat voor soort onderzoeken het zijn, sorry!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:49

Ik heb het in de zwangerschap gehad, wat is dat vreselijk zeg.
Ik deed mijn benen wel wat hoger en warmte erop, dat hielp wel. Masseren ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:42

Ik herken het wel, ik heb het nu bijvoorbeeld nu ik met mijn laptop op schoot zit op de bank. Mijn benen heb ik op de salontafel liggen. Ik voel vooral een raar gevoel in mijn voeten, het is niet pijnlijk ofzo, maar wel irritant en als ik mijn tenen intrek wordt het minder.

In bed draai ik vaak rondjes met mijn voeten over de matras, het gevoel van de aanraking is fijn en na een tijd gaat het vanzelf weer weg. Gelukkig!

Ik kan me goed voorstellen dat als je dit in erge mate hebt, je er knettergek van wordt!!

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:51

Liek_ schreef:
Ik herken het wel, ik heb het nu bijvoorbeeld nu ik met mijn laptop op schoot zit op de bank. Mijn benen heb ik op de salontafel liggen. Ik voel vooral een raar gevoel in mijn voeten, het is niet pijnlijk ofzo, maar wel irritant en als ik mijn tenen intrek wordt het minder.

In bed draai ik vaak rondjes met mijn voeten over de matras, het gevoel van de aanraking is fijn en na een tijd gaat het vanzelf weer weg. Gelukkig!

Ik kan me goed voorstellen dat als je dit in erge mate hebt, je er knettergek van wordt!!

Wat jij omschrijft heeft meer te maken met de doorbloeding van je benen/voeten. Je hebt je voeten hoog liggen wat betekent dat er minder bloedtoevoer is naar je benen. Je krijgt dan een soort dood gevoel in je voeten, of door het lange zitten in 1 houding slaap in je voet

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:59

Ik heb het ook regelmatig, Magnesium helpt bij mij dan goed. Meestal krijg ik het 's nachts voor het slapen gaan, ik neem dan 2 Magnesiumtabletten en dan is het over.