Niet tegen bepaalde dingen kunnen. ||Naam??||

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joto

Niet tegen bepaalde dingen kunnen. ||Naam??||

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 12:08

Sorry voor de onduidelijke titel, maar als ik wist hoe het heette had ik het er neer gezet.

Ik heb zelf al jaren dat als er bijv warme lucht in mijn gezicht komt, dat ik geen adem kan halen, kan ook niet praten.
Ook heb ik dit met bijvoorbeeld hele zachte droge handen. Of als de grond al een week droog is met heel zacht zand (wat er uit ziet alsof het water nodig heeft). Als het zomers waait met 30 graden hoef ik niet stil te gaan zitten in de tuin dan stik ik bij wijze van.

Soms dacht ik dus dat ik gewoon gek was, maar mijn vriend vertelde net dat zijn collega (straatwerkers enz) bijna KO ging omdat hij droge handen had en ook geen lucht kreeg. Precies het zelfde als wat ik dus ook soms heb.

Iemand enig idee of dat een naam heeft? En of ervaringen?

mbkaatje

Re: Niet tegen bepaalde dingen kunnen. ||Naam??||

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 12:35

Nee, nog nooit van gehoord. Heb je al gegoogled?

Ik heb wel dat ik niet tegen harde wind in mijn gezicht, bijvoorbeeld op de motor met het visier omhoog. Parachutespringen lijkt me best wel gaaf om een keer te doen, maar ik ben bang dat ik geen adem kan halen.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 15:28

Ja zoiets is het, daar kan ik ook niet tegen, maar ik heb het dus al heel erg snel, en de collega van vriendlief dus blijkbaar ook

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:07

Lastig hoor. Helaas kan ik je er ook niet verder mee helpen. Misschien komen er hier nog andere ervaringen naar boven.

Sterkte ermee.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 07:20

Jeee dat heb ik precies hetzelfde! Ik dacht echt dat ik de enigste was met dat probleem. :+
Met lucht in mijn gezicht stik ik ook zowat, en mijn handen loop ik de hele dag in te smeren, kan er echt niet tegen als ze een beetje droog zijn! Maar, ik heb ditzelfde ook bij mijn voeten. En het probleem van bijna stikken heb ik ook als ik bijv in bed lig en iemand echt op me ligt zodat ik niet kan bewegen, dan krijg ik ook ineens geen lucht meer.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 07:22

Volgens mij heeft iedereen daar wel last van, de een wat meer als de ander

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 07:47

Ik ken het ook niet, lijkt me wel heel vervelend allemaal. Kun je de HA niet bellen met die klachten? Langs gaan kan altijd nog, maar wellicht heeft hij een naam voor je en misschien wel wat tips geven hoe je hier het beste mee om kan gaan :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:10

Ik heb dat met koelere lucht (bijv bij flinke tegenwind, dat voelt ook koeler aan). Echt irritant, dan moet ik echt een soort klepje omklappen ofzo.

Drink je wel genoeg?

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:24

Als ik bv in de auto zit en de verwarming staat hoog aan raak ik helemaal in paniek en kan ik niet meer ademen, Droge handen heb ik ook wel last van, maar loop dan ni de hele dag te smeren, wel te jeuken steeds..
Weet je al wat het is???