bikini-proof

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

bikini-proof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 07:34

Oh help..
Ik ga eind juli op vakantie en moet nu echt onder ogen gaan zien dat ik alles behalve bikini-proof ben :=
niet alleen heb ik er kilo's aangegeten, ook de cellulitis heeft zich ernstig op mijn bovenbenen en billen genesteld, ziet er echt niet uit! :oo

Kleurtje is ook ver te zoeken := dus tijd voor actie..

Ik weet dat cellulitis nooit weggaat, maar valt het wel te verbeteren? want het is echt heel erg, vooral op m'n kont, en boven m'n knieën :?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de meest ongezond persoon ben die ik eigenlijk ken :o ik eet heel ongezond; veel cola (wel light), bijna nooit groenten of fruit, en zelden water..
daarnaast sport ik helemaal niet..
nog meer mensen die nodig wat moeten gaan doen om nog in d'r bikini te durven := en iemand tips etc voor mooie huid/ cellulitisvermindering/ en wat kilo's minder?

kamaron

Re: bikini-proof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 07:44

Veel water, masseren, scrubben, insmeren (weer die massage) weinig koffie, thee en suiokehoudende drankjes, gezond eten zoals groenten, fruit en weinig vlees.
En bewegen...wandelen, spinning dat soort gebeuren...

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 07:46

Over een bruin kleurtje, die kan je natuurlijk gewoon halen bij de zonnenbank. :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 07:46

Uiteraard, heel simpel eigenlijk. Water gaan drinken, of vruchtensap, scrubben, insmeren, gezond eten. Lekker proberen ieder straaltje zon te pakken nu.
Verder ook bewegen. Ga lekker met de hond/pony wandelen of met een vriendin. Koop skeelers en ga skeeleren. Doe spieroefeningen. En het komt helemaal goed ;)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 07:57

pff, hier nog een.... 'gelukkig' ga ik dit jaar niet op vakantie, dus ik hoef me alleen maar in de achtertuin in bikini te vertonen. Maar het blijft geen gezicht.

Cellulitus gaat idd niet meer weg, maar door gezond(er) te gaan leven (water drinken, gezond eten, sporten) wordt het wel minder. En als je een lekker bruin kleurtje hebt valt het ook minder op ;)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:01

Cellulitus heeft volgens mij ook niet zoveel met gewicht te maken, meer met hoe gezond je leeft (of niet ;) )
Ik ben aan de magere kant en heb in mn billen een paar putjes, een vriendinnetje van me is een beetje mollig en heeft helemaal niks. :)
Helaas is het inderdaad bewegen en gezond eten en water drinken. Niet zo veel aan, maar werkt wel. Beter dan al die smeerseltjes... :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:04

Hmmm, als ik jou was zou ik stoppen met al dat ongezonde eten en dranken als cola. Eet lekker veel fruit, groenten, vezelrijke voeding, let op teveel zout en suiker en verder water en kruidenthee drinken (vers fruit- en groentensappen werken ook goed) en bewegen. Dat helpt prima tegen overgewicht en cellulitis. Ik ben tegen de 40 en heb er nauwelijks last van, juist doordat ik heel gezond eet (en ik snoep ook echt wel eens, hoor ;) ) en veel beweeg. Heb dat altijd belangrijk gevonden, want ik wil geen uitgezakt lijf met teveel kilo's en cellulitis.

Het lijkt me wel moeilijker om het er af te krijgen, als je het al hebt. Voorkomen is beter dan genezen, denk ik....... Het vereist hoop discipline, maar dan heb je ook wat en ik denk dat je je veel lekkerder gaat voelen. Sterkte ermee!! :)

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:20

Skeeleren! dat is echt goed voor je bovenbenen+ billen :)

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:44

Sporten en gezond eten zijn toch wel de belangrijkste pijlers om je doel te bereiken.
Cellulitis is voornamelijk genetisch bepaald. Ik sport zelf heel veel en ben strak in het vel zeg maar. Alleen blijft bij mij op de billen en bovenbenen de cellulitis gewoon zitten. Ik krijg het daar niet weg. Het is wel minder doordat de benen strakker zijn geworden door krachttraining, maar ik ben er nog steeds niet blij mee.
Succes met je bikini bod ;-)

ansj17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:47

Een kleurtje is bij mij ook ver te zoeken haha.Toch vind ik dat je het beste dan rustig opbouwt met inde zon (als er zonnige dagen zijn).Kleurtjes uit flesjes enzo, daar ben ik niet zo een voorstander van, het ziet (bij mij iig) onnatuurlijk uit.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:55

Ik heb een hele fijne zelfbruinende gel, sublime bronze (voor gezicht en lichaam :Y) ). Ben normaal ook niet zo van de kleur uit een potje, maar deze is heel fijn.
edit : hij is van loreal
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 08-04-09 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:33

Dat vroeg ik me dus af...werkt zo'n zelfbruinende creme wel en hoe lang blijft het kleurtje zitten. Krijg je geen vlekken of strepen? Mijn benen zijn altijd mega wit omdat er steeds een rijbroek omheen zit. Ik wil dat wel eens proberen.

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:01

Nadine___ schreef:
Over een bruin kleurtje, die kan je natuurlijk gewoon halen bij de zonnenbank. :)

Hoe lang duurt dat ongeveer voordat je echt iets gaat zien? Ik heb 0.0 verstand van zonnebanken en wil er toch echt eens aan gaan beginnen :)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:03

Wel een paar weekjes als je om de dag gaat.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:08

zonnebank gewoon lekker bij sundays (weet neit of die bij jou in de burut zit) die kunnen je informeren en een heel zonadvies voor je.
opstellen. Weet niet hoe oud je bent? zonnen is vanaf 18 jaar.

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:15

Cath_16 schreef:

Ik heb dus inderdaad een tijd bij Sundays gewerkt, en wil je zeker afraden om weken achter elkaar om de dag te gaan zonnen! Sundays zit overal, meer dan 60 vestigingen in het land, dus vast ook wel een bij jou in de buurt. Daar wordt een huidmeding gedaan en aan de hand van de meting en wat vragen krijg je dat een passend advies. Dat is altijd gebaseerd op een kuurtje van 5 bezoekjes, die je dan in ongeveer 2 weken kan doen. Minstens een dag ertussen, iedere 3e dag gaan is eigenlijk het beste. Daarna kan je dan je kleurtje bijhouden met bv iedere week 1x zonnen. Of om de week, net hoe bruin jij wilt zijn en hoe makkelijk je bruin wordt!

Verder inderdaad gewoon gaan sporten en normaal eten en goed drinken (en dan water, thee, melk...) Als je minder vet hebt, is er ook minder weefsel waar cellulite in kan zitten, dus het wordt er dan sowieso minder van. En het is inderdaad genetisch bepaald, niet de leefstijl oid. Maar iedere week een keertje schrubben (niet iedere dag gaan doen ofzo, dat kost je je huid!) en goed creme smeren, zodat je huid goed gehydrateerd, en stevig is! Dan moet het wel weer wat worden!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:17

de spiegels in de paskamers hadden mij ook al weer onder mijn neus gewreven dat ik in de winter teveel gegeten heb en te weinig bewogen ^)

Kleurtje kan je ook smeren he ;-), vorig jaar was van dat spul te koop waar je langzaam van verkleurde van niveau ofzo

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 08:04

_Judje_ schreef:
Cath_16 schreef:

Ik heb dus inderdaad een tijd bij Sundays gewerkt, en wil je zeker afraden om weken achter elkaar om de dag te gaan zonnen! Sundays zit overal, meer dan 60 vestigingen in het land, dus vast ook wel een bij jou in de buurt. Daar wordt een huidmeding gedaan en aan de hand van de meting en wat vragen krijg je dat een passend advies. Dat is altijd gebaseerd op een kuurtje van 5 bezoekjes, die je dan in ongeveer 2 weken kan doen. Minstens een dag ertussen, iedere 3e dag gaan is eigenlijk het beste. Daarna kan je dan je kleurtje bijhouden met bv iedere week 1x zonnen. Of om de week, net hoe bruin jij wilt zijn en hoe makkelijk je bruin wordt!

Verder inderdaad gewoon gaan sporten en normaal eten en goed drinken (en dan water, thee, melk...) Als je minder vet hebt, is er ook minder weefsel waar cellulite in kan zitten, dus het wordt er dan sowieso minder van. En het is inderdaad genetisch bepaald, niet de leefstijl oid. Maar iedere week een keertje schrubben (niet iedere dag gaan doen ofzo, dat kost je je huid!) en goed creme smeren, zodat je huid goed gehydrateerd, en stevig is! Dan moet het wel weer wat worden!

De meeste mensen die ik ken zonnen wel om de dag als kort kuurtje. 7 a 10 minuutjes per kant. Ook bij een zonnestudio.
Maar dan zijn die dus verkeerd ingelicht?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:11

ik weet dat het niet gezond is, maar ik sla al een paar weken mijn ontbijt en lunch over, als ik het echt niet meer trek eet ik een pakje sultana en dat werkt prima, mijn broeken gaan al een stuk makkelijker dicht!!! :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:23

Pff ik ben ook nog niet bikini-proof voor mijn gevoel... ben sinds kort gaan spinnen en step-aerobics gaan doen, ik hoop dat t helpt. Nu het mooier weer is ga ik ook meer fietsen, dat is ook wel goed om te doen.
Verder gezond eten, veel water eigenlijk de standaard gezonde dingen.

Zonnebloem: dat is idd écht niet goed om te doen, als je namelijk weer normaal gaat ontbijten en lunchen kom je heel snel aan omdat je je lichaam nu in de spaarstand dwingt. Als het dan weer normale voeding binnen krijgt probeert het alles vast te houden en kom je aan...
Gewoon een goed ontbijt + lunch is echt veel beter, je lijf blijft dan verbranden.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 15:33

Valt echt tegen om gezonder te eten maar als ik er dan aan denk dat ik over 3 maandjes in bikini moet, dan gaat het wat beter :P
De paasdagen waren alles behalve gezond, maar ik probeer sowieso elke dag 1,5 liter water te drinken en na het avondeten niks (of alleen fruit).
Verder probeer ik de cola light helemaal af te zweren, volgens mij is het echt zo dat je daar dikker van wordt.. of iig vreetbuien van krijgt ;)

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:54

Ook ik ben echt niet bikini proof (als ik ze al pas van vorig jaar :o ) misschien nog net :Y)
Dus ook ik ben veel water aan het drinken, bewegen en fruit aan het eten ipv de ongezonde dingen

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:30

Cath_16 schreef:
_Judje_ schreef:

De meeste mensen die ik ken zonnen wel om de dag als kort kuurtje. 7 a 10 minuutjes per kant. Ook bij een zonnestudio.
Maar dan zijn die dus verkeerd ingelicht?

Nou, eerder was de Sundays al genoemd. Als jij zegt per kant, zijn het sowieso andere banken dan bij Sundays. Bij Sundays hoef je niet te draaien namelijk, dat is gewoon gelijk voor en achter. Die banken worden regelmatig van nieuwe lampen voorzien, dus de lampen hebben altijd een goede sterkte. Daarbij bouw je daar ook echt op. De eerste keer, of ook de 2e keer bv 12 minuten, onder een lichte bank. Daarna 16 minuten. De 4e keer 14 minuten onder een iets zwaardere bank, en de 5e keer ook. (of de 3e en 4e keer 16 minuten...) Dat soort dingen. Maar iedereen krijgt dus een op jezelf aangepast advies voor hoe lang je onder welke bank moet zonnen. Met 5 bezoekjes heb je dan meestal een aardig kleurtje. En je huid moet tussen 2 zonbeurten in sowieso altijd rust krijgen. Het effect werkt nog 24 uur door... Als je rustiger bruint, is het vaak ook mooier. En als je een gewenst resultaat bereikt hebt, is veel minder vaak komen genoeg om het bij te houden!

Maar zonnestudio's verschillen hoor. Als het echt lichte of oude lampen zijn, dan kan je wel vaker gaan, maar zal je ook veel minder resultaat hebben...

Amandaa_Ted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:00

Ik zit nu elke ochtend en avond 5min buikspier oefeningen te doen.. probeer het weer op te bouwen :)!
Misschien is hardlopen iets??

En van die bruinings cremè? of lekker onder de zonnenbank :)

Wij hebben er thuis eentje dus ik ga zelf proberen om de avond 20 min er onder te liggen :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:03

Wij hebben geen zonnebank helaas, mag er wel gebruik van maken op de sportschool, maar het staat mee een beetje tegen... Ik lig nu met dit weer wel elke dag even in de zon, ben aan het leren voor mn tentamens, dus dat kan mooi in de tuin :D