hoe verstandig is paardrijden met knieblessure..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

hoe verstandig is paardrijden met knieblessure..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 18:27

ik hoef niet weeer een heel topic met dat ik aandacht vraag en alles, ik weet nou wel hoe diegene erover denken.

ik zit met een probleem.. ik wil 16 april dolgraag meedoen aan het schoolconcour van de groene welle, maar ik heb wss mijn kniebanden gescheurd.
krijg ik morgen te horen (uitslag mri)

maar ik denk niet dat het zo erg is om wedstrijd te rijden, aangezien de chirurg zei dat ik mocht paardrijden (voorzichtig)
maar mijn moeder en de fysio willen het niet hebben.
en aangezien mijn zus gaat over het inschrijfen.. :+

wat zouden jullie doen?
extra paracetamolltje nemen en meedoen.
of toch niet meedoen?

alvast bedankt :)

Noeps

Re: hoe verstandig is paardrijden met knieblessure..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:33

Ik zou het niet doen. Paardrijden is volgens mij wel een belastende sport voor je knieën (lichtrijden etc)... Als het een springwedstrijd is zou ik al helemaal niet meedoen, licht dressuurproefje misschien wel.. Maar als je een paracetamol nodig hebt om mee te doen, zou ik het niet doen, je lichaam geeft met de pijn aan dat er dus iets niet goed zit en je moet dan eigenlijk niet over die grens heengaan door maar een pijnstiller te slikken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:36

Een stalgenoot van mij is in dameszadel gaan rijden om toch de knie te onlasten en toch te kunnen rijden :).

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:42

Ik persoonlijk zou het niet doen.Wedstrijdjes rijden kun je altijd nog doen.Je hebt tenslotte maar 2 knie-en waar je je hele leven mee moet doen.Ik zou wel naar de fysio luisteren als ik jou was :)

In elk geval veel beterschap met je knie

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:45

Niet doen, beterschap met je knie

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:09

Nou, niet verstandig lijkt me :+.
Idd wedstrijden kun je altijd nog doen, straks denk je leuk mee te doen, gaat er iets verkeerd en ben je nog veel verder van huis. Lekker rust nemen dan kan je straks weer zo veel rijden als je wilt
beterschap trouwens

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 20:02

Plien91 schreef:
Ik zou het niet doen. Paardrijden is volgens mij wel een belastende sport voor je knieën (lichtrijden etc)... Als het een springwedstrijd is zou ik al helemaal niet meedoen, licht dressuurproefje misschien wel.. Maar als je een paracetamol nodig hebt om mee te doen, zou ik het niet doen, je lichaam geeft met de pijn aan dat er dus iets niet goed zit en je moet dan eigenlijk niet over die grens heengaan door maar een pijnstiller te slikken :)

tis een b dressuurproefje :)
maar wel op een bom van een pony... (gaat ervandoor als ze wil, bokt als ze wil, draait om als ze wil..) en 1 bonk spieren..

uhuhuh ik wil mijn knieen nog langer houden.. maar ik wil ook zo graag meedoen..

ik sta nu 50/50 weles/nietus..
ga morgen nog even extra overleggen met m'n chirurg, en natuurlijk de uitslag afwachten...

bedankt voor de berichtjes, ga ze zeker voordat ik 100 % beslis wat ik ga doen nog eens goed doorlezen :j

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:04

Lijkt me zowiezo al niet verstandig, paardrijden is echt belastend voor je knieën en zéker als je je banden gescheurt hebt aangezien die juist zorgen voor de stabiliteit in je gewricht. Hoe wil je trouwens lichtrijden? Kun je wel normaal lopen?

En dan wil je ook nog op een bommetje gaan rijden? Áls (en mijns inziens is het niet verantwoord) je dan al mee wilt doen, neem dan in elk geval een super braaf paard dat je zo min mogelijk risico loopt.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:08

Als jij met gescheurde kniebanden kunt rijden? Succes!

Ik kon helemaal niks, laat staan in een zadel zitten!

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:10

ik zou ff die mri afwachten dan als er niks afgescheurd is kan je gwoon rijden als je dat zelf wil.. Mijn voorste kruisband is doordemidden en ik denk er niet ove rom op een paard te gaan zitten hoe graag ik ook wil.. Dus je voelt het zelf goed genoeg

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:11

lijkt me ook niet dat ze gescheurd zijn, dan zou je dit wel niet kunnen.

Een wedstrijd is toch niet zo belangrijk, je knieën daarentegen wel! Wees verstandig en doe het niet!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:13

Ik kon met gescheurde kniebanden uitstekend rijden had er wel een stevige brace omheen zitten dan scheelt wel een stuk.
Belangrijkste is geen gekke bewegingen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:06

Ik zou het niet doen :n Beter nu een wedstrijdje missen dan later geen enkele meer te kunnen rijden omdat je nu te snel weer in het zadel wilt!

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:09

als het een bom van een pony is zou ik het zeker niet doen, stel je voor dat je eraf valt en het daarmee alleen maar erger maakt met je knie??

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 14:19

ik heb net de uitslag, heb geen gescheurde kniebanden :)

moet wel m'n brace nog even omhouden en rustig afbouwen :)
ik heb gevraagd of ik mee mag doen, en hij zei dat het mocht :D