Acute reuma

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niien_

Acute reuma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 13:26

Hee bokkers,

Het gaat over mn moeder.. Sinds een paar maanden heeft mn moeder heel erg last van dikke benen en super dikke vingers,
uit onderzoek bleek dat ze acute reuma heeft.. Ik heb alleen maar ernstige verhalen over reuma gehoord dus ik ben heel bang dat er allemaal rare dingen gaan gebeuren. Hebben hier mensen ervaring met (acute) reuma oid? Ik heb geen idee wat ik moet verwachten van mn moeders reuma..

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Acute reuma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:28

Mijn moeder heeft dit gehad, ze is een week opgenomen in het ziekenhuis en kwam herboren weer thuis. Ze heeft nergens meer last van, met dank aan de medicatie.
Is je moeder al bij een reumatoloog geweest?

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 13:41

Daar moet ze volgende week heen geloof ik..
Kunnen die mijn moeder doorsturen naar ziekenhuis ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:45

Een reumatoloog is verbonden aan een ziekenhuis.
Ik snap niet goed waarom je moeder hier al twee maanden mee loopt te sukkelen, overigens. Het is een erg pijnlijke aandoening die snel moet worden aangepakt en de kop moet worden ingedrukt, om misvormingen aan de gewrichten te voorkomen.
Momenteel is het gebruikelijk om zo snel mogelijk een stoot prednison toe te dienen, dit kan een injectie zijn of meerdere injecties, of via een infuus en na deze behandeling treedt al binnen enkele uren een zichtbare en voelbare verbetering in.
Ik hoop dat je moeder snel zal worden behandeld, en ik wens jullie beterschap.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 15:01

Nou mijn moeder is er vanaf het begin mee naar de dokter gegaan, maar ze dachten dat het spierpijn was. ;)
Bedankt evengoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:03

Beetje slordig van de huisarts, ik denk dat ze volgende week bij de reumatoloog wel meer info zal krijgen. Verder gaat reuma helaas nooit meer over maar met goeie medicatie hoeft je moeder er geen hinder van te ondervinden.