6 kilo aangekomen in 3 weken!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Springruit06

6 kilo aangekomen in 3 weken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 22:03

Hallo, ik ben bijna 16 jaar. En bijna 1.70 meter. Ik woog eerst 50 kilo. En ik was niet te dun ofso. Ik slikte de yasmin pil en dat ging allemaal goed enzo. =] alleen ik wilde van mijn puistjes af, dus ik had de diane35 aangevraagd.

Nu heb ik de nep-variant gekregen, en die heb ik nu een maand geslikt, en ik ben gisteren aan mijn tweede strip begonnen (zonder stopweek).

Ik ben nu echt heel emotioneel etc. en ik ben binnen 21 dagen 6 kilo (!) aangekomen. |( Dan zal je zeggen.. ja meid, je zit in de groei, gewoon gezond eten, komt allemaal goed. Maar ik vind 6 kilo in 3 weken niet normaal, het is er echt bijgekomen op mn benen, kont, buik en 'lovehandels'.

Ik ben eigenlijk niet zo van het afvallen. En ben dan ook bang dat mn borsten kleiner gaan worden, en ze zijn al niet zo mega. :o

Hebben jullie dit ook meegemaakt? En wat zouden jullie doen?

alvast bedankt.

ik heb géén zin in reacties dat ik me aanstel, nu nog steeds een goed bmi heb, het wel weer goed komt, en ik in de groei zit. Ik groei nu namelijk alleen in de breedte :Y) ik heb nog wel een goed bmi ja, maar ik kijk gewoon naar hoe ik er uit ben gaan zien, en niet naar wat een computertje zegt. ;)

Meraki

Re: 6 kilo aangekomen in 3 weken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:05

Ik zou even langs de dokter gaan..

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:09

Ja inderdaad. Overleggen. In diane zit een andere vorm van de hormonen, en misschien is die pil gewoon niet goed voor je. Dat je zoveel aankomt... eet je ook echt meer? Is er iets veranderd? Of echt zomaar aangekomen. Emotioneel? Voor je wist dat je aangekomen was? Waarom geen stopweek als je je er niet goed bij voelt? Dan zou ik juist die stopweek niet overslaan.... Vervelend hoor! Ik ben juist van diane naar yasmin gegaan 2 jaar terug ofzo, ik ga nooit meer andersom wisselen!!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:10

Even met je arts overleggen, diane35 is een vrij zware pil en heeft daarom over het algemeen niet de voorkeur. Heb je het over puistjes of zware acne? In geval van puistjes gauw maken dat je teruggaat naar een lichtere pil ;) Alles wat je omschrijft is, zoals je zelf al wel bedacht zal hebben, een reactie op de hormonen, die gewoon in hoge dosis in die pil zitten.
Vraag je maar even goed af of de nadelen wel tegen de voordelen op wegen ;) En dan even overleggen met je arts :)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 22:21

Of ik ervoor ook al emotioneel was, voor ik achter mn gewicht kwam.. volgens mij wel. Maar daar heb ik toen niet zo bij stil gestaan eigenlijk.

Waarom ik géén stopweek heb genomen, ik heb altijd best wel last van mijn ongesteldheid, daarom had mijn dokter mij aangeraden gewoon de pil 3 maanden te slikken, en dan een stopweek. Zodat ik minder vaak ongesteld was. ;) Ik heb toen ik gisteren aan een nieuwe strip er niet zo goed overna gedacht om een stopweek te 'beginnen'. Best wel een beetje dom.

Ik heb géén zware acne, maar gewoon puistjes, mijn moeder had vroeger ook gewoon puistjes, en die zei dus dat het bij haar heel goed geholpen had, en dat ze toen nooit meer puistjes had, en tja.. wie wilt dat nou niet? Dus toen had ik op internet informatie opgezocht, en ik had wel gelezen over dikker worden. Maar toen ik het aan mn dokter vroeg was het antwoord: Ieder pondje gaat door het mondje. ;) Dusja..

Volgens mij eet ik ook niet écht meer dan ik eerst deed ofso.

ik ga denk ik van de week een afspraak bij de dokter maken, want ik word hier niet zo vrolijk van ;)

bedankt allemaal. :)

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:26

vinurr schreef:
Dus toen had ik op internet informatie opgezocht, en ik had wel gelezen over dikker worden. Maar toen ik het aan mn dokter vroeg was het antwoord: Ieder pondje gaat door het mondje. ;) Dusja..

Volgens mij eet ik ook niet écht meer dan ik eerst deed ofso.

ik ga denk ik van de week een afspraak bij de dokter maken, want ik word hier niet zo vrolijk van ;)

bedankt allemaal. :)

Dat is dus echt niet waar. Heb het hier ergens anders ook al getypt, maar ik was tijdens de diane 5 kilo zwaarder, dat zat er toen ook zo aan, en toen ik 1,5 jaar later stopte was dat er ook zo weer af, terwijl er in de tussentijd dus echt nix aan te doen was, en ik toen ik stopte niets gedaan heb om af te vallen, maar na 6 weken ineens wel 5 kilo lichter was... (en de eerste 2 weken na het stoppen was ik nog niet afgevallen, dus dat is meer dan een kilo per week geweest....) Die hormonen hebben echt wel invloed. Je puistjes worden vanzelf minder, je bent nu nog 16... en gewoon op zoek naar middeltjes (die helemaal niet duur hoeven te zijn!!!) waarbij jouw huid in evenwicht is. Daar zit ook enorm verschil in. Dingen voor een vette huid werkten bij mij averechts....

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:27

let maar goed op met die nepper van de Diane 35
ik ben door dat prul zwanger geraakt

ik was ook emotioneel in de war mijn huishouden stond op ontploffen
en te zwijgen over me rug vol met puistjes (waar de pil eigenlijk voor is)

sinds die goedkope versie er was heb ik alleen maar problemen gehad

je kunt als je je huisarts belt vragen voor een handtekening van je huisarts voor de originele diane
en laat je niet afschepen met het verhaal dat die er niet meer is
want dat klopt niet ;)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:32

Ik vind het niet normaal dat je zoveel aankomt hoor!
Het zal echt wel aan die pil liggen, de Dianepil is best zwaar qua hormonen.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:35

Hé, ik begrijp wel dat je ervan baalt!
Ik slikte ook de pil, ben 10 kilo afgekomen.
Ik wist dat het aankomen niet te vermijden was en at daarom wat minder om het te compenseren.
Het zit er nu aan en het gaat er moeilijk vanaf!

Vraag bij de dokter om een minder zware of andere pil.
Je komt er wel bovenop hoor! :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:38

Die nep-pil bevat andere hulpstoffen, de werkzame stoffen zijn hetzelfde.
Ik heb er ook vreselijk veel last van gehad, en denk er nu nog steeds aan de apotheek aan te klagen die mij wijsmaakte dat de Diane35 niet meer bestond.
Nu gebruik ik maar niets meer, en kreeg een jaar lang puistjes... nu die ook zo goed als weg zijn voel ik me beter dan ooit!
Stoppen met die troep is mijn advies!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 22:39

onley schreef:
let maar goed op met die nepper van de Diane 35
ik ben door dat prul zwanger geraakt

ik was ook emotioneel in de war mijn huishouden stond op ontploffen
en te zwijgen over me rug vol met puistjes (waar de pil eigenlijk voor is)

sinds die goedkope versie er was heb ik alleen maar problemen gehad

je kunt als je je huisarts belt vragen voor een handtekening van je huisarts voor de originele diane
en laat je niet afschepen met het verhaal dat die er niet meer is
want dat klopt niet ;)

Ben je serieus zwanger geraakt, terwijl je hem goed gebruikte? :oo *is plots bang* (wel gefeliciteerd trouwens :D )

Heel erg bedankt allemaal, ik ben het nu al zat met deze pil, ik ga van de week gewoon weer vragen om de yasmin. Die diane-en de nep diane hebben het helemaal verpest bij mij. :o

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:43

Als jij 170 bent en 50 kilo weegt ben je te licht. Bij een lengte van 170 moet je ongeveer 60 kilo wegen om gezond gewicht te hebben.

Maar ik kan het me voorstellen dat je het niet leuk vindt. Je kunt het met de huisarts overleggen, maar het wordt kiezen of delen. OF je blijft deze pil slikken tegen je puistjes, en dan ben je wat zwaarder (wat helemaal niet verkeerd is) of je gaat terug naar je oude pil, wel puistjes, en dan weeg je wat minder...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:48

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:36