Reeven? (van duim)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Reeven? (van duim)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 21:55

Hallo,

Na mijn bezoekje aan de dokter is gebleken dat er iets aan mijn duim moet gebeuren.
Het is namelijk zo dat die bij de kleinste handeling (b.v. een glas pakken) al uit de kom schiet.
Ik heb hier al zo lang ik me kan herrineren last van maar dit deed nooit pijn, dus nooit naar laten kijken.
Nu werk ik in een restaurant, ik hockey en rijd natuurlijk paard. En bij alles krijg ik er nu echt pijn aan.

Mijn dokter heeft mij vertelt dat ik het waarschijnlijk moet laten reeven.. Alleen op internet kan ik verdomde weinig vinden over wat dit inhoud, hoe lang het herstel is ect. Wel over bij een schouder.. maar niet bij een duim (wie verzint het dan ook.)
Ik moet morgen een afspraak maken met de handchirurg. Maar het kan nog wel eens heel lang duren voor die kan uitleggen wat het inhoud.

Hoop dat bokt mij verder kan helpen!

Groetjes Katja

smurffie

Re: Reeven? (van duim)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 21:02

Niemand die mij kan helpen?

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:07

Ik heb nog nooit van de term reeven gehoord.
(ben overigens fysio)
Weet wel dat ze in geval van herhaalde luxaties van bv de schouder het kapsel inkorten (dus strakker maken) om herhaling te voorkomen. Daarvoor staat een behoorlijke hersteltijd.
Het hangt in jouw geval denk ik sterk af van het feit of het je voorkeurshand is ja/nee.
En welk gewrichtje het is in je duim.
De basis kan nl alle kanten op en is dus moeilijker te revalideren dan bv een kootje hoger in de duim, die alleen maar kan buigen/strekken.
Laat je maar goed informeren in het zh.
Feit is wel dat de situatie nu wrsch ook niet echt houdbaar is voor je....

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:11

Ook nooit van die term gehoort.

Bij ons hebben we ook allemaal last van losse banden, armen hangen naast je lijf, floppen de armen eruit, mn zus loopt regelmatig naast haar heup, wat heeft veel pijn doet.
2 jaar terug had mijn broertje steeds vaker dat zijn armen eruit schoten,en heel veel pijn had, en is toen idd geopereerd, banden verkleint, en mocht 6 weken niet bewegen, anders zouden ze oprekken

Spoec

Re: Reeven? (van duim)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:01

Reven is simpelweg het inkorten van het kapsel ;)
Dus net als bij de schouder. Alleen schrijf je het volgens mij dus als reven en niet als reeven.