Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Equidea schreef:Ik wilde eens weer wat aan mijn conditie gaan doen dmv hardlopen.
In het begin kreeg ik na een aantal minuten kramp in mijn links in mijn onderbuik, het voelt gelijk aan de steek die je in je milt krijgt na een tijdje sporten, het zit alleen ergens anders (in de lies streek).
Ik heb er geprobeert er doorheen te lopen (auw!), dit heeft er voor gezorgt dat ik nu ook bij het wandelen die krampen krijg...
Ik heb geprobeert een betere warming-up te doen, dit had ook geen effect.
De krampen komen steeds sneller en vaker voor en worden steeds heviger.
Iemand die dit kent?
phaser schreef:Je komt altijd op een punt waar je denkt om te stoppen met lopen...
Probeer voor je gaat lopen voeding te eten met veel magnesium.
Magnesium zorgt ervoor dat je lichaam minder snel in kramp gaat.
Te weinig zuurstof in een spier gaat kramp veroorzaken.
Letten op je ademhaling is inderdaad een goed begin
Ik krijg ook soms kramp, als ik erdoor loop, kan ik op een bepaald punt echt blijven lopen. Dan voel je het niet meer, de kramp gaat weg en je hebt nergens meer last van.
Maar ik ben geen dokter of ziener ofzo, het kan ook om iets anders dan een simpele kramp gaan.
phaser schreef:Je komt altijd op een punt waar je denkt om te stoppen met lopen...

) verootjoo schreef:phaser schreef:Je komt altijd op een punt waar je denkt om te stoppen met lopen...
Ik zou eerst even de oorzaak van de kramp opzoeken voor je begint met symptoom bestrijding.
Wat je zou kunnen doen is naar een fysiotherapeut gaan, en kijken naar je looptechniek, ademhaling, heupgewricht en wat deze nog meer nodig vindt
Als deze niks kan vinden, kun je eens naar de huisarts gaan.