Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

tjeetje schreef:voor zover ik weet (kan het mis hebben dus) is het een fabeltje dat teken "uit bomen vallen" ze zitten eerder in hoge gras soorten (dus wel vaak aan de rand van het bos) en kruipen dan omhoog totdat ze een bloot stukje huid tegenkomen
Zwartwitje schreef:Voor mensen die niet weten hoe je makkelijk een teek verwijdert (bij jezelf dus) weet ik nog wel een goeie en snelle methode.

texelse schreef:Verwijder teken nooit met een pincet of enig ander middel dat druk uitoefent. Verdoof ze ook niet met alcohol of ether. Daardoor raken ze geirriteerd en "spugen" de besmette stof in je lichaam. Jammer genoeg hier een ervaringsdeskundige. Binnen ons gezin zijn 3 personen met de ziekte van Lyme. Twee daarvan zijn goed hersteld. Jammer genoeg is de derde dermate aangetast door de borreliabacterie dat ze zoveel lichamelijke klachten heeft dat ze zelfs voor 100% in de wao beland is op haar 21e.......... en haar paardrijden noodgedwongen ook op een heel laag pitje heeft staan. Wees dus voorzichtig. Ik dacht ook altijd dat het wel mee viel, dat alles erg overdreven werd. Maar we hebben een behoorlijke lijdensweg achter de rug en we zijn er dus ook nog niet.

chipieke schreef:al een geluk kan je een tekenbeet zo goed herkennen aan de verschijnselen op de plaats van de beet. Zo ben ik al eens de ziekte van lyme voorgeweest en god wat was ik blij!
Ik ben er dus ook als de dood voor en zal altijd en overal proberen met lange kousen rond te lopen.

Wanneer ze zich al hebben vastgezogen draai ik ze er de hand uit. Met een tang/pincet hoef ik niet bij de poezen in de buurt te komen. Ik heb het wel geprobeerd, maar soms pak je een stukje huid mee en dat vinden de dames niet leuk!