Wat is nu een goede haarborstel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Wat is nu een goede haarborstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 18:26

Hallo bokkers,

Ik gebruik al een hele tijd een standaard plastic achtige borstel voor mijn haar, maar de laatste tijd gaat dit me steeds meer tegen staan. Mijn haar wordt er statisch van, helemaal als ik het ga fohnen en ik heb het idee dat ik mijn haar er snel mee af breek. Bovendien heb ik gelezen dat deze borstels eigenlijk slecht voor je haar zijn en het kunnen beschadigen.

Vandaar dat ik benieuwd was wat nu een echt goede borstel is en waar te koop. Ik heb hier en daar goede verhalen gehoord over varkenshaar, maar zo'n borstel ben ik eigenlijk nog nooit tegen gekomen.
Met welke borstels hebben jullie goede ervaringen? :)

kallipooh

Re: Wat is nu een goede haarborstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:31

Hoi :)
Ik heb zelf moeilijk haar en ik kan ook niet met elke borstel mijn haar goed krijgen ;) Ik heb nu een grote (zwarte) platte borstel van het kruidvat, en die vind ik wel goed :j Daar krijg ik de knopen meteen mee uit mijn haar. Voor het fohnen gebruik ik een houten, ronde borstel, die heeft een vrij grote diameter en dat is ideaal voor mijn krullen :j Deze gaat mij beter af dan een met een metalen 'vasthoudstuk' :P
Nu heb ik in plaats van een gewone haardroger een heteluchtborstel die vanzelf draait en die is al helemaal geweldig, en supergemakkelijk te gebruiken :j mogelijkheden genoeg dus.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:40

Bij een goede/grote winkel kun je wel varkensharen borstels kopen, ik heb er ook eentje :j
Naast die (die niet fijn is op nat haar trouwens, je komt er niet goed doorheen) heb ik voor standaard borstelwerk ( :+ ) ook zo'n plastic geval, en verder een ronde borstel voor het fohnen, zo eentje die hol is van binnen zodat de lucht er doorheen gaat. Je haar wordt dan sneller droog en je hoeft dus minder lang te fohnen, en da's ook weer goed voor je haar :)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 15:12

Vindt dit best wel persoonlijk, Heb een tijdje zo'n ronde borstel gehad vond dat niet lekker borstelen en nu heb ik een normael van zen volgens mij die echt heerlijk is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 19:32

Zo'n ronde borstel om te fohnen lijkt mij zeker heel handig, daar zal ik eens voor kijken. Ik zal nog eens goed rondkijken bij verschillende winkels, in ieder geval bedankt voor de tips tot nu toe allemaal :)

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:56

De beste borstels "ter wereld" zijn die van Mason Pearson. Ze zijn best duur, maar ze gaan niet stuk en supergoed voor je haar.

Ik gebruik er een voor het kwetsbare haar van mijn showmaltezer. Het zijn echt borstels voor mensen hoor:

http://www.hairdressersworld.nl/borstel ... arson.html