Ik gebruik al een hele tijd een standaard plastic achtige borstel voor mijn haar, maar de laatste tijd gaat dit me steeds meer tegen staan. Mijn haar wordt er statisch van, helemaal als ik het ga fohnen en ik heb het idee dat ik mijn haar er snel mee af breek. Bovendien heb ik gelezen dat deze borstels eigenlijk slecht voor je haar zijn en het kunnen beschadigen.
Vandaar dat ik benieuwd was wat nu een echt goede borstel is en waar te koop. Ik heb hier en daar goede verhalen gehoord over varkenshaar, maar zo'n borstel ben ik eigenlijk nog nooit tegen gekomen.
Met welke borstels hebben jullie goede ervaringen?
Ik heb nu een grote (zwarte) platte borstel van het kruidvat, en die vind ik wel goed
Daar krijg ik de knopen meteen mee uit mijn haar. Voor het fohnen gebruik ik een houten, ronde borstel, die heeft een vrij grote diameter en dat is ideaal voor mijn krullen
) ook zo'n plastic geval, en verder een ronde borstel voor het fohnen, zo eentje die hol is van binnen zodat de lucht er doorheen gaat. Je haar wordt dan sneller droog en je hoeft dus minder lang te fohnen, en da's ook weer goed voor je haar