Wanneer de dokter bellen? En bloedprik blauwe plek?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Wanneer de dokter bellen? En bloedprik blauwe plek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 17:18

Ik heb gisteren mijn bloed laten trekken omdat ik super moe ben iedere keer.

Nu vraag ik me af, ik kreeg gisteren te horen dat het 3 werkdagen duurt om de resultaten te krijgen, en dat ik vanaf woensdag kan bellen voor de uitslag. Kan ik dan morgen al bellen, of donderdag pas?

Overgens heb ik ook van het bloedprikken een blauwe plek in mijn armpit. Ik dacht dat het maar een klein plekje was, maar het is een plek van 4x4 cm geworden ondertussen, en t doet stiekem ook best veel pijn. Is dat normaal?
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 31-03-09 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:19

Ik zou woensdagmiddag even bellen. Hoor je snel enoeg of de uitslag er al is of dat je nog een dagje moet wachten.

Lieffiefi

Re: Wanneer de dokter bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:20

Ik zou ook woensdag bellen...

Vaak hebben ze het na 2 dagen al maar willen ze je niet teleurstellen dat ze hem onverhoopt niet binnen hebben!

Mandyy

Re: Wanneer de dokter bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:32

Ik zou woensdag bellen. :j
Dan hebben ze het vast al en anders bel je donderdag even terug.

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:59

Je kan het inderdaad gewoon proberen morgen, maar hou er rekening mee dat het er donderdag pas is. Sommige dingen kosten wat meer tijd om de waarde te weten te komen. Dat je een blauwe plek hebt kan geen kwaad. Ikzelf had daar bijna nooit last van, maar mijn opa wel heel erg bv... En het ligt er ook aan hoe ze prikken, of gewoon een keer pech hebben... Hoop dat het wat oplevert voor je!

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:04

Ik heb laatst ook moeten prikken en degen die mij moest prikken zei dat blauwe plekken ontstaan omdat je als de naald eruit gehaald wordt een tijdje druk moet geven met het watje op je arm. Als je niet lang genoeg drukt kun je een blauwe plek krijgen en het lag niet aan de manier van prikken zei zij. Ik weet niet of dat waar is.

zonnebloem18

Re: Wanneer de dokter bellen? En bloedprik blauwe plek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:10

Als ze verkeerd hebben geprikt voor het goed ging wordt het meestal wel blauw of als ze niet snel en lang genoeg druk hebben gegeven na het weghalen van de naald.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 21:45

Ze hebben gelukkig in 1x goed geprikt, moet ook wel, ik heb een naalden fobie en een 2de keer was ik echt gaan flippen... Maar nu heb ik idd een blauwe plek.

Ik hoop vooral dat het wat oplevert, en het liefst iets dat over gaat (er is ook getest op glucose, diabetes dus)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:23

Weet je al iets?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 10:40

De praktijk is tot en mij vrijdag gesloten ivm bijscholing :(

Ik vind het logisch dat ze bijgeschoold moeten worden, maar k zou het leuk hebben gevonden om te weten dat ik mijn uitslagen dus pas maandag kan krijgen :(