broer heeft tumor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mickey1978

broer heeft tumor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 22:26

Heb net te horen gekregen dat mijn broer een kwaadaardige tumor in zijn endeldarm heeft, ben er helemaal kapot van. Zijn er mensen met ervaringen?

Pauline

Re: broer heeft tumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:50

Geen ervaring, ik snap wel dat je er erg door geschrokken en van slag bent. Hoe is de prognose? Gaan ze hem nu behandelen?
Sterkte iig.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:03

Ik heb er geen ervaring met kanker bij mijn broer (wel in de familie en kennisen), wel weet ik wat het is als je je erg zorgen maakt om je broer.
Heel veel sterkte! En als je van je af wilt schrijven staat mijn pb open.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 28-03-09 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:06

Geen ervaring mee, maar wil jou en je familie toch even heel veel sterkte wensen in deze moeilijk tijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:08

Ook geen ervaring, maar wil je heel veel sterkte wensen. Idd wat is de prognose? Is er nog wat aan te doen?

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:10

Geen ervaring, maar ik wens jou en je broer ook heel veel sterkte toe!

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:15

mickey1978 schreef:
Heb net te horen gekregen dat mijn broer een kwaadaardige tumor in zijn endeldarm heeft, ben er helemaal kapot van. Zijn er mensen met ervaringen?

Omstreeks 1987 is mijn vader opgegeven ivm een tumor in het ruggemerg, maar die heeft het gelukkig overleefd (hij zit nu wel blijvend in een rolstoel). Toen dat werd ontdekt was ook een hele akelige periode. Ik was toen 17.
Mijn lieve peettante heeft deze week te horen gekregen dat ze darmkanker heeft. Maandag hoort ze of het uitgezaaid is. We zitten met de hele familie volop in spanning.
Jij ook heel veel sterkte.
Laatst bijgewerkt door Macusa op 28-03-09 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:16

ik heb wel ervaring met andere kankersoorten ( familie en vrienden ) maar dit niet, dus denk niet dat je aan mijn ervaringen wat hebt, en anders mag je pbén

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:18

mickey, ik wil je heel veel sterkte wensen voor je broer.
Het is een genadeloze ziekte, maar gelukkig slaan we ons er
telkens beter door heen. Dit kan natuurlijk ook voor jouw
broer gelden, zet 'm op !

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 07:31

Jeetje ik wil jou en je broer allereerst heel veel sterkte wensen.

Deze kankersoort weet ik niet zoveel van af, maar zoals bij elke vorm zullen ze eerst gaan bekijken of er uitzaaiingen zijn en in wat voor stadium het is. Is het nog operabel ed.

er is een topic hier op bokt over mensen die een ouder zijn verloren aan deze ziekte... daar zitten ook een heleboel mensen die geen ouder maar een broer of zus hebben verloren. Misschien dat je aan dat topic wat hebt, de mensen daar willen vast wel ervaringen met je delen. Hoewel ik natuurlijk voor je hoop dat jou broer er bovenop mag komen.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 07:37

Ik ken twee personen die dit hebben gehad. Alhoewel ze niet heel dicht bij me staan heb ik er wel veel van mee gekregen.
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen de komende tijd :(:)

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 09:41

Dank jullie allemaal voor de vreselijk lieve berichtjes. Ja het is afschuwelijk. Hij is pas 55 (ja wij verschillen behoorlijk in leeftijd). Woensdag komen de uitslagen van alle onderzoeken en weten we meer. We zitten allemaal vreselijk in spanning. Hij is er zelf erg rustig onder, gelukkig. Zijn ex-vrouw, zijn broer (ook mijn broer) en al zijn vrienden staan voor hem klaar. Helaas woont hij aan de andere kant van Nederland. Wil toch een manier vinden om er een keer naartoe te gaan. Ik heb mijn beide ouders al verloren aan kanker en nu dit.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:49

niet te bevatten.. Ik wens je heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd. Ik heb hier geen woorden voor, zo erg:( Hoop dat het toch nog een positieve wending kan krijgen.. Sterkte

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:43

Mijn stiefvader had een tumor in de darmen. Werd bij toeval ontdekt, hij was voor wondje aan zijn voet in het ziekenhuis (is diabeet) en toen hebben ze bloedonderzoeken gedaan. Bleek zwaar bloedarmoede te hebben. Bij verdere onderzoeken kwam de tumor aan het licht. Hij is geopereerd, stuk darm weggehaald. Geen uitzaaingen gelukkig. Was binnen een week weer thuis. Is nu een paar maanden geleden. Moet binnenkort weer voor controle, is genezen verklaard, maar het blijft spannend...

Heel veel sterkte!!!

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:19

Hopelijk kunnen ze je broer behandelen en kunnen ze de ziekte de kop indrukken.
Heel veel sterkte voor jullie!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:32

Vervelend zeg, heel veel sterkte gewenst.
ik wil je even een hart onder de riem steken met een succesverhaal, geeft misschien weer meer hoop!!
En bedenk je wel, ze kunnen voort veel he!! De wetenschap zit niet stil gelukkig.

Mijn schoonvader heeft 12 jaar geleden kanker gekregen aan zijn darmen. Dat is verwijderd en een jaar of vijf geleden is het teruggekomen. Toen is hij bestraald en hebben ze hem weer geopereerd. Ze hebben toen een heel stuk darmen verwijderd en een permanente stoma geplaatst. Ook zijn `achterkant`is dichtgemaakt. Momenteel is hij topfit (74 jaar jong :) ) en kan de hele wereld aan. Nergens geen last meer van, en met die stoma leer je gemakkelijk leven!
Mijn man en zijn broer hebben zich laten onderzoeken op darmkanker, omdat dit vaak erfelijk kan zijn. maar gelukkig was er bij de eerdere onderzoeken niets aan de hand.
Dus misschien ook een tip voor jou (jullie zijn gewoon bloedverwanten neem ik aan), laat je ook preventief onderzoeken! Ik wil je niet bang maken, maar je kunt er maar beter op tijd bij zijn!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:15

Mijn vader kreeg rond kerst 2007 te horen dat hij darmkanker had (zijn moeder is er op 49 jarige leeftijd aan overleden), maar hij heeft zich er goed doorheen geslagen! Hij is geopereerd waarbij er een stuk darm is verwijderd en na een maand werd hij ontslagen uit het ziekenhuis met een tijdelijk stoma. Na een half jaar hebben ze die verwijderd en mocht hij na een aantal weken weer uit het ziekenhuis. Hij heeft de hele behandeling tegen kanker doorlopen zonder chemo (wel bestraling), dus hij is er heel goed doorheen gekomen. Ik hoop dat het voor jouw broer ook zo goed zal gaan, ik zal voor jullie duimen.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:18

Heel veel sterkte. :(:)

Mijn opa heeft nu een hersentumor, ze kunnen hem niet weghalen omdat hij eerst naar het ziekenhuis moest voor een hartoperatie, toen kwamen ze erachter dat hij ook een hersentumor had. Ze kunnen helemaal niks meer voor hem doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:43

Hier een goede en een slechte ervaring met darmkanker, helaas is mijn moeder dr aan overleden, althans aan de uitzaaingen. Maar bij haar werd het ontdekt begin jaren 80. Nu zitten we in de 20e eeuw en kunnen ze zoveel meer.
Wat wel verschild is of het de dikke of de dunne darm is. Dik heb je niet zoveel van, dun een paar meter dus kan je rustig wat van missen.
Sterkte met dit proces, altidj schrikken als het je overkomt.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:03

Jeetje... heeeeeeeel veel sterkte! Hopelijk loopt het zo goed mogelijk af! :(:)
Ik heb alleen ervaring met een andere kankersoort, borstkanker bij mijn moeder. Een hele agressieve en met veel chemo en bestralingen huppelt ze 6 jaar later nog steeds heel vrolijk rond... Ze kunnen tegenwoordig zoveel! Kanker is zeker iets waar je veel respect voor moet hebben maar tegenwoordig kunnen ze heel veel. En onthou altijd... hoe zwaar het ook word... de hoop sterft als laatst.

Probeer er zoveel mogelijk voor hem te zijn maar hou ook jezelf in de gaten. Hou er rekening mee dat je een tijdje erna de klap ook krijg en gun jezelf die ook.

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 11:59

Mijn borer heeft de uitslag van de onderzoeken, ze gaan hem bestralen, opereren en chemo en hij krijgt een stoma. De artsen zeggen dat hij veel kans op overleven heeft. Heel dubbel allemaal dus. In September zou hij helemaal klaar zijn met de behandelingen. Heftig.....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 12:03

Heel heftig, maar gelukkig wel goed te behandelen, dus dat is wel heel positief!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 12:07

Heel veel sterkte :(:) !

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 12:08

Kanker is zo'n verraderlijke ziekte..
Mijn opa had 90% kans op genezing en die is er dus niet meer.

En wat hij had, hij zal ook vast darmkanker hebben gehad..
Dat hebben ze niet meer onderzocht omdat ze toch al niks meer konden doen.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:15

Nou, als ze aangeven dat het te behandelen valt is dat toch gewoon heel positief!! Hou je daar goed aan vast, dan komt het vast allemaal goed!