Emo-eter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Emo-eter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 14:26

Ik denk dat ik van mezelf wel kan zeggen dat ik een emo-eter ben...

Merk heel erg dat als ik stress heb, of verdrietig ben/ vrolijk ben, ik naar eten (lees; chocola) ga grijpen..
Ik werk sinds september in de zorg, en merk dat het behoorlijk stressvol is, voornamelijk de ochtendzorg. Na een werkdag vreet ik zowat de hele koelkast leeg :o gewoon om wat ' rustiger' te worden.
Bepaald niet gezond dus, daarnaast heb ik erge darmklachten wat voornamelijk aan stress te wijten is, en die eetbuien werken daar ook niet bepaald aan mee...

helaas is het ook niet zo dat ik alles kan eten :\ en het gaat me iets teveel op m'n heupen zitten... en pas amper in m'n broeken.
Iemand tips?
Ik weet dat ik beter m'n sportkleren aan kan trekken en een rondje kan gaan lopen, maar helaas is het iets makkelijker om van dat gevoel af te komen door een reep chocola te eten (en helaas blijft het niet bij eentje), soms vraag ik me serieus af hoe een mens al die troep weg krijgt :o

wie herkent dit?

Rytm

Re: Emo-eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:27

Ja ik!

En ik ben ook nog steeds op zoek naar een oplossing dus ik lees even mee. :)

Ik heb nu preventief paprika's en komkommer en druiven en manderijnen liggen. Maar dat werkt niet omdat als ik me rot voel iets pak wat snel te pakken is en wat ik niet eerst moet schillen of wassen of pellen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:06

Hier nog 1! :o
En mijn stofwisseling is traag, waardoor ik heel snel aan kom. :\

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:09

Ik heb het gedeeltelijk opgelost. Ik heb nu rijstwafels en knackebrot in huis tegenwoordig. En voor echte drama heb ik digestive granenbiscuits. Natuurlijk eet een rijstwafel of zo'n bruine cracker in het begin niet zo lekker weg als chocolade, of chips. Maar het is echt een kwestie van gewenning. En ik koop gewoon geen snoep of chocolade meer.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:22

ik heb heel veel stress door mijn angsten en daardoor kan ik helemaal niet eten, ik ben sinds december tot nu 5 kilo afgevallen:( niet dat ik niks meer eet, maar wel licht verteerbare eten, zoals banaan, brood, sultana's