niuwe pil -> YAZ

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Spaqunel

niuwe pil -> YAZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 14:09

Ik heb sinds een maand van mijn dokter een andere pil voorgeschreven gekregen (YAZ - van bayer schering pharma) omdat ik met mijn vroegere pil (mercilon) nogal veel last had van mijn regels.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze pil of deze ook nemen, zo ja, wanneer komen jullie regels door? Ik heb totaal geen ervaring met deze pil en op de bijsluiter staat dat het volledig normaal is, dat je regels een maand uitblijven (ik vind dat maar raar)....
Mijn dokter had deze pil voorgeschreven omdat ze idd als bij-effect heeft de maandstonden zeer te verlichten, maar ik weet niet goed wat hieronder te verstaan en daarom zoek ik dus mensen die deze pil ook nemen... (ik heb wel een hele deftige uitleg gekregen van mijn dokter en apotheker, maar ervaringen van mensen die deze pil nemen zijn toch altijd iets anders he :o )

WillemYntJee

Re: niuwe pil -> YAZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:05

Ik heb de Yasmin, bedoel je die?
Het is op zich redelijk normaal dat als je wisselt van pil je lichaam even van slag is :)

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 19:31

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:59

Hmm misschien moet je even reageren in het anticonceptie topic. :)

Ik heb de yasminelle, ook zo'n doosje ongeveer maar niet hetzelfde merk haha. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:58

Ik heb hem :j
Wat zijn je precieze vragen ? Ik slik em al een paar maanden.

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 08:21

komen jou regels nog door? want die van mij blijven weg... Ik heb wel een test gedaan en ik ben (gelukkig :-)) niet zwanger.

Op het internet heb ik verhalen gevonden van mensen die dit ook hebben, maar ik blijf het maar bizar vinden, mijn dokter had hier niets van gezegd (wel dat je minder last hebt, maar niet dat ze uitblijven) dus ik zoek een beetje ervaringen :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 08:54

Daar heb ik gelukkig (nog :\ ) geen last van gehad.
Wel weet ik van mijn Huis-arts dat het wat langer kon duren eer dat je weer ongesteld werd + dat je ongesteldheid korter zou zijn.
Maar dat is bij jou wel heel extreem :\
Hoe lang is dat al gaande ?
Want het kan natuurlijk ook zijn dat je wat moet wennen aan die pil. Dat had ik ook. (Duurde bij mij ook echt lang voor dat ik ongesteld werd + het was heel kort, na de 2e maand was dat weer anders).

Tja, verder ben ik er ook niet helemaal tevreden over hoor.
Ik heb het idee dat het nu op het moment meer averechts begint te werken :\
Dus het duurt nu nog steeds lang eer dat ik ongesteld word, zodra ik ongesteld word is dat toch écht 5 à 6 dagen :\
(Volgens de dokter had dit minder moeten zijn).
En ik heb ook echt last van m'n ongesteldheid (niet alleen in die 6 dagen tijd, maar ook gewoon al de dagen ervoor :n ) :\
Ik kijk het nog even aan. Anders ben ik ook zo overgestapt.
(Ik slik em nu voor de 3e/4e maand).

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:28