Ervaringen met Steridil pil???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley84

Ervaringen met Steridil pil???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 19:41

Hallo Bokkers!

Graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen zijn met de Steridil pil!

Sinds 3 maanden gebruik ik nu deze pil, maar ben zeer ontevreden.
Eerder was ik best wel heftig ongesteld (slikte toen Microgynon 30) en sinds ik steridil slik ben ik bijna niet ongesteld (niet dat ik het erg vindt) maar vraag mij af of dit wel gezond is. Ook heb ik nu last van stemmingswisselingen en ben ik erg loom en heb ik geen energie. Ook slaap ik minder goed.

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes Kimberley

_Tara_

Re: Ervaringen met Steridil pil???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:50

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:45

Ik slik hem nu 2 maanden en ben ook helemaal niet tevreden.
Ben gigantisch veel aangekomen, kan echt de hele dag door eten en het hongergevoel stopt gewoon niet.
Verder ben ik 's morgens misselijk en heb ik last van hoofdpijn.

Ik denk dat ik ermee ga stoppen. Dat eten zit me nog het meest dwars.. heb al een paar keer geprobeerd om gewoon minder te eten maar het hongergevoel is zo overheersend.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 21:08

Rytm schreef:
Ben gigantisch veel aangekomen, kan echt de hele dag door eten en het hongergevoel stopt gewoon niet.

Ik denk dat ik ermee ga stoppen. Dat eten zit me nog het meest dwars.. heb al een paar keer geprobeerd om gewoon minder te eten maar het hongergevoel is zo overheersend.

Ja ik ben ook aangekomen, 3 kilo al maar een echt hongergevoel heb ik niet

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:01

Het is Stediril ;)

Ik gebruik het ook. En heb er helemaal geen last van :) Vind het een heerlijke pil :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:02

Ik gebruik hem ook, geen problemen mee hoor, hiervoor gebruikte in de microgynon en er is niks verandert.
Ben der dus wel tevreden mee.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:03

Vandaar dus dat ik ook ben aangekomen, en ook het hongergevoel kan ik plaatsen. Daarbij heb ik de eerste maanden ontzettend last van hoofdpijn gehad.

Goed dat ik dit topic tegenkom, ik ga vanavond beginnen met mijn laatste strip van Stediril, ik ga maandag mijn HA bellen dat ik de officiele microgynon wil, of terugwil naar leverongystel, daar was ik ook tevreden mee.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:06

ik slik hem al 8 jaar en nergens last van
fijne pil

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:08

Ik had eerst ook microgynon en nu stediril...

Vind hem ook niet zo prettig.. ik heb minder zin in sex, en nu je t zegt veel 'honger'..

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 22:31

Er best wel verschillende meningen

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 22:32

Maar ieder mens is natuurlijk ook niet hetzelfde!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:10

In principe, als je aan de pil gaat word je ook niet meer ongesteld.
Wat gebeurd er? Er wordt geen baarmoederslijmvlies meer aangemaakt (of in ieder geval véél minder!) en er vormt zich een bloedprop voor de baarmoedermond. In de stopweek worden er geen hormonen meer toegediend en laat de bloedprop lost. Dat is je menstruatie, eigenlijk gewoon een bloeding.

Persoonlijk gebruik ik de prikpil, ik word helemaal niet meer ongesteld. Door de constante toevoer van hormonen (een opslag in de bilspier) blijft de bloedprop gewoon zitten.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:14

Is dat die vervanger van Micgrogynon? (sorry beetje offtopic)

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:20

Ja, dat was bij mij ook in plaats vaan Micogynon gekomen in ieder geval. Ik vond het geen prettige pil. Had meer last van vaginale afscheiding. En als ik hem een paar uur te laat in nam, kreeg ik meteen een bloeding. Dat had ik met Microgynon nog nooit gehad. Dus ik ben weer terug bij Microgynon.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:22

Ben ik even blij dat ik tegen de apotheek meteen zei dat ik deze wilde houden. Wat vervelend, al die bijwerkingen!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:31

Ik slik m ook. Maar had het gister toevallig met vriendinnen over de pil, ik heb 1 of 2x in de maand puistjes. En daar baal ik van, dus denk dat ik binnenkort naar de HA ga, vragen om een pil die ook tegen puistjes werkt. Ben eigenlijk verder niet ontevreden over de Stediril-pil, ik was voorheen heeeel erg ongesteld, nu echt stukken minder erg. Ik slik altijd 2 strips achter elkaar, gaat ook prima, geen tussentijdse ongeplande bloedingen ofzo. Niet ineens veel meer honger, of minder zin in seks. Dus ik wil eigenlijk een soortgelijke pil, die ook tegen puistjes werkt :P

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:20

Rytm schreef:

ik heb exact dezelfde klachten, maar had nog niet gelinkt aan de stediril pil. Maar het lijkt wel te kloppen. Ik ga ook maar eens naar de huisarts om te overleggen of ik niet weer terugkan.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:53

Ik had hem ook als vervanger meegekregen maar was er ook niet tevreden over, meer buikpijn, last van mn borsten, minder zin in sex etc. Eerst kon ik het niet plaatsen totdat ik toevallig meer klachten tegenkwam op het internet. Ik ben toen teruggegaan omdat ik weer mn oude pil terug wilde, er waren al bijna 10 dames terug geweest terwijl dat hij hetzelfde zou moeten zijn?? De assistente stond hier wel van te kijken. Voor mij geen andere pil meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:54

Ik had hem ook, rotpil!

dd veel buikpijn, misselijk (bijna iedere ochtend overgeven), stemmingswisselen.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:55

Mloes schreef:
Ik slik m ook. Maar had het gister toevallig met vriendinnen over de pil, ik heb 1 of 2x in de maand puistjes. En daar baal ik van, dus denk dat ik binnenkort naar de HA ga, vragen om een pil die ook tegen puistjes werkt. Ben eigenlijk verder niet ontevreden over de Stediril-pil, ik was voorheen heeeel erg ongesteld, nu echt stukken minder erg. Ik slik altijd 2 strips achter elkaar, gaat ook prima, geen tussentijdse ongeplande bloedingen ofzo. Niet ineens veel meer honger, of minder zin in seks. Dus ik wil eigenlijk een soortgelijke pil, die ook tegen puistjes werkt :P

Ohja en ik krijg dus ook pukkels van die pil. }:0

_Esly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:57

Ik slik hem ook, ik heb er geen last van..
Helemaal geen bijwerkingen.
ik ben er wel tevreden over :)

Lau_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:58

Ik slik deze pil ook, heb nergens last van! :)

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:00

ik slik hem ook, ben onwijs veel aangekomen... maar dat ligt misschien niet alleen aan de pil, moet hem niet als excuus gaan gebruiken haha :P
maar ik vind hem verder erg fijn, geen problemen mee. voordat ik deze pil slikte had ik altijd heel erg last van migraine voordat ik ongesteld werd, nu niet meer! :)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:03

De werkzame stoffen in Stediril zijn wel hetzelfde als in Microgynon maar bij hulpstoffen zijn wat anders of in andere verhoudingen. Heb m 6 maanden geslikt totdat ik gek werd van mezelf, enorm down, depressief, bleef maar eten, altijd moe en sloom, nergens zin in en ga zo maar door. Volgens apotheek kon dat niet maar op internet stonden meer van deze ervaringen, ben blij dat ik de Microgynon weer terug heb heeft nog even geduurd voordat ik niet meer depri was, maar voor mij echt geen andere meer! rot ding die Stediril...

LISAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:03

Ik slik m nu 2 maanden en ik heb nergens last van.
Meestal had ik een week voordat ik ongesteld moest worden suuuper buikpijn en dat is nu helemaal over.
Ben ook niet aangekomen of iets dergelijks :)