Donkerder dikker moedervlekje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Donkerder dikker moedervlekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:43

Ja ik zit me weer eens zorgen te maken.. en volgens m'n moeder wss voor niks, maargoed. Ik had een tijdje terug (1,5 maand ofzo) een donker dikker heel klein moedervlekje onder mijn oksel ter hoogte van mijn borst zegmaar, dus niet onder mijn oksel maar daar weer onder. Ik vond het eng en wou zien of het wegging dus heb ik het open gekrapt, toen was het ook heel snel gewoon weg. Nu merkte ik gister dat ik aan de andere kant, onder mijn andere oksel en iets hoger weer zo'n vlekje heb. M'n moeder zegt laat maar zitten, gaat wel weer weg (ze heeft het zelf ook wel eens gehad), maar toch maak ik me er zorgen over. vind het eigenlijk ook een beetje dom om voor elk dingetje naar de dokter te gaan dus ik vraag me af of er meer mensen zijn die wel eens zoiets hebben?

MarleenM

Re: Donkerder dikker moedervlekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:19

Mij is altijd geleerd dat als je een moedervlekje niet vertrouwd je gewoon naar de huisarts moet gaan... Mijn huisarts heeft mij ook altijd gezegt dat ik dan gewoon even langs moest komen :)

Oohja enne ook niet meer krabben aan moedervlekjes, schijnt ook niet zo goed te zijn :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:46

Ten eerste noooooit krabben! Dat is echt t slechtste wat je kan doen..Bij moedervlekken die veranderen gewoon even naar de huisarts zijn, dikker worden, haren e.d. die er niet zaten hoeven in principe niks te betekenen maar het kan wel. Gewoon even langsgaan dus!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:59

Ik heb het ook en heb er zelfs 1 weg laten halen. Die zat net onder mijn bh en dat schuurde steeds waardoor het vlekje ging irriteren. Nu heb ik er weer 1 ontdekt en laat ik hem weer weg halen. Ik voel of er niet prettig bij dat ze er zitten en voor de dokter is het een kleine ingreep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:10

Wat zei de dokter daar dan van gekke_koei? Wat zei die dat het was? Ik vind 'm te klein om weg te laten halen, het is echt een priegeldingetje..

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 07:57

nee hoor. hij zei als je er prettig bij voelt datie weg gehaald word dan doen we dat.
met moedervlekjes zijn ze niet zo terughoudend hoor.
hij wordt nl voor de zekerheid alsnog opgestuurd. vaak is het nix.. maar ze kunnen niet alles zie met het blote oog.

hij heb er maar wat aan te doen :D betalen genoeg ziektekosten.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:53

dushi88 schreef:
Mij is altijd geleerd dat als je een moedervlekje niet vertrouwd je gewoon naar de huisarts moet gaan... Mijn huisarts heeft mij ook altijd gezegt dat ik dan gewoon even langs moest komen :)

Oohja enne ook niet meer krabben aan moedervlekjes, schijnt ook niet zo goed te zijn :)

dat heeft mijn moeder me ook geleerd dus gewoon even doen... ze kunnen het zo weghalen ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:56

nooit aan krabben dus....mooie ronde moedervlekken zijn zelden kwaadaardig...als ze niet rond of ovaal zijn(met een mooi glad randje) gewoon even naar de huisarts

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:59

Maak je je zorgen? dan laat je ze fijn verwijderen, probleem opgelost
met moedervlekken moet je geen risico nemen, want huidkanker
kan erg agressief zijn, dus laat je niks wijsmaken en laat hem weghelen.