Zere pols, welke hulpverlener?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Zere pols, welke hulpverlener?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 23:09

Oke, beetje vage titel misschien..
Al sinds een tijd heb ik erge last van mijn rechterpols. Ik heb op deze pols al 2 ganglions gehad, waarvan de laatst net een paar maand weg is. Echter blijft het pijn doen bij bepaalde bewegingen en kan ik sommige bewegingen minder ver maken dan links. Het is in het dagelijks leven al vervelend, maar vooral ook met mijn studie. Laatst deed zelfs tandenpoetsen zeer!
Nou ben ik rechts, dus ik doe alles met die kant. Ook computeren. Dus ik dacht: pols is overbelast. Rust geven! Heb de muis naar links verplaatst, zodat rechts kon rusten. En verder zo min mogelijk belasten. Werkte eventjes, maar nu dus niet meer. En ik word er gek van!
Nu zijn er 2 optie's: naar de HA of naar de fysio.
Alleen.. Ik ben bang dat de HA gaat zeggen dat ik het moet laten rusten (al gedaan, werkt niet). Toen ik met die ganglion naar de HA ging, zei ze ook dat er niets aan gedaan kon worden. Ook ben ik bang dat de fysio me doorstuurt naar iemand anders. Zeker omdat fysiotherapie niet altijd vergoed wordt, pas ik hiermee op.

Naar wie zouden jullie gaan?

Tivoli

Re: Zere pols, welke hulpverlener?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:13

HA en dan aangeven dat je er iets aan wilt doen.
Heb ik ook gedaan,en bleek CTS te hebben.
(carpaal tunnelsyndroom)
Dan ga je naar de neuroloog.

Een fysio kan ook een optie zijn,maar ik zou eerst andere aandoeningen uit laten sluiten. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 00:08

Ik zou ook naar de HA gaan, ben ik zelf ook geweest met geirriteerde/ontstoken pezen in mijn pols. Je kunt aangeven dat je het rust hebt proberen te geven, maar dat dit weinig tot geen effect gehad heeft. Wellicht kan hij er alsnog iets aan doen of je in ieder geval iets voor de pijn geven.

Ik zou zeker even langs gaan hoor, dan heb je zekerheid :)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 07:51

Ik had ook ontzettende last van mijn pols, schrijven, computeren, deurklinken naar beneden duwen, deed allemaal zeer. Tandenpoetsen idd ook :j Nou moest ik gisteren toevallig naar de fysio voor mijn rug, en die heeft er naar gekeken, bleek het dus niet goed te zitten. Die heeft het dus al wat beter gezet, en moet zometeen weer naar de fysio. En moet zeggen, het voelt al zoveel beter :D Heb er nog maar heel weinig last van gelukkig :D

Bij mij deed trouwens zo ongeveer alles zeer, behalve paardrijden(gelukkig :P ) Wss omdat mijn pols dan recht is, en zodra ik hem moet buigen doet het zeer...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 07:59

Ik had zelfde soort klachten en woon ook vlakbij Nijmegen...
Ben bij HA begonnen, toen pijnstillers, toen fysio, daarna neuroloog => geen CTS, daarna Vaatchirurg, toen St.Maartenskliniek reumatoloog, echo's, rontgen etc en uiteindelijk bleek ik kalkvorming in mijn linkerschouder te hebben. De pijn in mijn pols zat inmiddels al doorgetrokken tot mijn schouder...

En nu? Regelmatig pijn en niets wat helpt en dan ben ik nog links ook :+

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 08:05

Gewoon naar de huisarts.... En wat versta je onder rust geven?? ik heb een aangeboren afwijking waardoor bot doorgroeid, zo ook in mijn handen, dat is verwijderd en toen ik daar na een paar maanden nog last van had moest ik ook rust, maar werd wel effe met de handjes in het gips gezet,want zelf rust geven kan niet..... je doet toch altijd onbewust meer dan mag

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 08:12

Iedereen bedankt, ik ga straks de HA bellen.
Ik laat nog wel weten wat er van komt, misschien handig voor anderen die dit ook hebben ;)