De pil "Slikken"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

De pil "Slikken"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 19:34

Hoi,
Sinds 2 weken ben ik aan de pil.
Nu wist ik van af het begin al dat het slikken een probleem zou worden.
Maar gelukkig na een week ging het al veel beter.
Helaas krijg ik het niet voor elkaar..
Nu lost de pil heel de tijd op in mijn mond, maar ik heb van een vriendin begrepen dat de pil dan niet meer werkt.
Dus heeft iemand tips om te slikken?
Ik word inmiddels kots misselijk van al het drinken dat ik achterover sla, en het lukt gewoon niet.
Bedankt,
Roos

bonte_bente

Re: De pil "Slikken"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:36

ik slik hem zonder water door.....
klein beetje water pakken geen hele glazen.
met melk is ook een oplossing heb ik in het begin gedaan (slik hem nu al een paar jaar...

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:36

Kun je hem niet samen met een hapje vla oid naar binnen slikken of iets anders wat je niet hoeft te kauwen :)?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:37

Dat hele kleine ienieminiepilletje := ?? Ik maak echt automatisch (goor, i know) veel speeksel aan als ik weet dat ik m in moet nemen. Net alsof je heel erg zin hebt in eten weet je wel :o

Maargoed, als je die niet wegkrijgt zou ik naar de huisarts gaan voor een ander alternatief? Nuvaring misschien, prikpil?
Als je nog niet seksueel actief bent en verder geen klachten hebt die door de pil onderdrukt worden, zou ik er trouwens ook helemaal niet aan beginnen ;)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:37

Huh? Je kunt toch ook gewoon eten?
De pil is echt maar een heel klein en vrijwel smakeloos dingetje, dat slik je echt zo door, ook zonder drinken nog wel. Niet zo piepen hoor...

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 19:41

Ik weet het, ik vind het ook heel erg.
Morgen probeer ik het wel met eten, goeie tip.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:44

Handje m&m's, dat zijn pas joekels van pillen, wedden dat dat er zo in gaat? ;)

Of wat vla of yoghurt met cruesli, dan merk je er ook niks van als dat pilletje mee naar binnen gaat.
Laatst bijgewerkt door Margreet op 26-03-09 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

tante_trien

Margreet schreef:
De pil is echt maar een heel klein en vrijwel smakeloos dingetje, dat slik je echt zo door, ook zonder drinken nog wel. Niet zo piepen hoor...

Smaakloos? Ik vind dat ding lekker.. :9

En idd, het is maar een ini-mini pilletje.. Snap eerlijk gezegd niet hoe je daar moeite mee kan hebben. :)

Ahtnamas

Ik heb ook altijd problemen met het slikken van pillen en het zit voor het grootste deel tussen je oren. Mijn pil heb ik soms ook even in mijn mond liggen... gewoon even rustig blijven staan, wat extra speeksel in je mond verzamelen en dan slikken. Je moet er vooral niet over nadenken want dan lukt het niet! En anders moet je het inderdaad maar met een ander voedingsmiddel tegelijk innemen, ik slik medicijnen die ik niet weg krijg meestal samen met een banaan.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:45

Ik slik dat piepkleine dingetje ook zonder water door hoor! En anders met een klein slokje water...

Oplossen lijkt me ook niet echt goed, en inderdaad, probeer het anders met een beetje eten.

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:46

Margreet schreef:
tja, ik had/heb ook moeite met pillen doorslikken hoor, is echt zo gek eigenlijk... :P een aspirine breek ik altijd in heeeeeele kleine stukjes, meestal de helft van een kwart ofzo :') echt idioot eigenlijk.
de pil krijg ik dan wel weer makkelijk weg...
maar TS: denk dat het handiger is om gewoon een slok water te nemen, dan de pil erin te proppen en dan nog een slok en dan slikken :P het lijkt me met eten heel onhandig...
hihi wat een gemuts over zo'n klein pilletje slikken :')
Laatst bijgewerkt door Melissaaaaa op 26-03-09 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:46

Hapje kwark of vla werkt altijd prima.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:47

Ik slik hem ook zonder water door. Gewoon hup 1 2 3. Je moet jezelf ook een beetje aanpakken hoor

Mjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:49

Vooral in het begin had ik er ook heel veel problemen mee. Ik kreeg hem ook nooit weg en eer dat hij weg was, was hij onderhand al opgelost. Ik heb heel veel geprobeerd met water. Nu gaat het al veel beter. Meestal neem ik een klein slokje water en dan is hij weg, soms moet het met 2 slokjes. En heel af en toe krijg ik het nu zonder water voor elkaar.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:50

Och ik heb ook altijd zo'n moeite gehad om pillen te slikken. :=
Nu lukken alleen die kleintjes net als de pil wel, maar zodra ze groot worden kan ik 'm gewoon niet doorslikken.
Ik spoel hem inderdaad ook weg met water, nu hoef ik gelukkig maar een slok te nemen en de pil is weg, is toch fijner dan een half glas water. ;)

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:51

Ik heb er ook echt moeite mee! Bij het idee al ga ik onderhand kokhalzen :o Maar ik neem hem met een slokje water en dan snel ergens anders aan denken :P

En nee slik nooit andere pillen ook geen asprintjes enzo ;) die krijg ik ook echt niet door me keel

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:52

ik heb soms nog roblemen mee,
Mijn vriend heeft een tijdje geleden een halve vitaminepil met de heimlich-greep uit mijn keel moeten halen, dus sinds die tijd heb ik er echt problemen mee.
Vitamines neem ik nu via een kauwgom van davitamon en de pil gewoon met heel veel water

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 19:54

asprintjes kan ik ook niet, ik heb speciale zuig tabletjes.
Ik heb het al sinds ik klein was, toen had ik een blaas ontsteking( toen was ik 10 ofzo) maar bij het idee dat ik moest slikken kon ik wel janken.
Ik ga het morgen proberen met eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:27

Ik geloof dat ik het probleem niet zo zie?
Waarom zou de pil ineens niet meer werken als hij in je mond oplost? Lijkt me niet dat de werkzame stoffen ineens denken 'oh, ik ben opgelost...nu werk ik niet meer!'
Als je het maar binnenkrijgt, dus zolang je niks uitspuugt lijkt er mij niks aan de hand.

M_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:43

Oefenen denk ik, hoe gaat het met andere pillen slikken zoals paracetemols ect. deze zijn in verhouding maar klein.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:46

Goh, en ik me al die jaren maar ontzettend eenzaam voelen..... Blijkbaar volslagen overbodig, want ik merk nu ineens dat er zo ontzettend veel meer mensen zijn die geen pillen kunnen slikken!!
Overigens ben ik er volledig vanaf, inmiddels slik ik alles, groot of klein. Alleen die goedkope paracetamol, die platte, ronde dingen, dat gaat niet. Maar daar hebben we panadol voor, die zijn langwerpig.

Wat mij ontzettend geholpen heeft is beseffen dat een hap eten een stuk groter is, en dat dat ook zonder drinken gewoon doorgeslikt word.
Daarnaast besefte ik dat mijn tong nij het slikken van pillen een hele andere beweging maakte dan bij het slikken van eten. Ik sloot met mijn tong zelf mijn keelholte af. Door even kort een kauwbeweging te maken en dan te slikken, en dat te oefenen met kleine snoepjes, heb ik mezelf geleerd goed te blijven slikken, ookal slik ik een pil door.
Zoals gezegd, het zit echt tussen de oren. Eten gaat er ook door, dus dat kleine pilletje wil ook echt wel.

Succes er mee!!

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:52

Hier nog 1!
Ik kon zo een heel glas water drinken zonder die pillen door te slikken. En dat terwijl ik geen water lust |(
Hihi, stomme ik. Ik zie mezelf nog kotsmisselijk naar dat lege glas kijken terwijl die smerige paracetamol al begon op te lossen in mijn mond :+
Ik ben op een begeven moment gestopt met water of andere dingen erbij nemen. Gewoon een hoopie speeksel aanmaken en slikken maar. En inderdaad erop letten dat je je keel niet blokkeerd met je tong zoals lilidan. Deed ik ook.

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:57

hoe kun je geen water lusten? := niet rot bedoeld ofzo, maar water heeft niet eens n smaak :+

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:59

Melissaaaaa schreef:
hoe kun je geen water lusten? := niet rot bedoeld ofzo, maar water heeft niet eens n smaak :+

Daarom nou juist... gatverdarrie. Ik zeg altijd... water is niet om te drinken daar daar ne*ken vissen in :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:00

Ik lust ook geen water, juist omdat het naar niets smaakt :=