Bah, leuk zo'n ziekenhuis!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Bah, leuk zo'n ziekenhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 20:20

Sinds 3 jaar loop ik al met klachten rond, sinds oktober 2008 in het ziekenhuis. Na erg veel onderzoeken is gebleken dat ik een breukje in mijn middenrif heb. Ik bleek niet op de medicijnen te reageren, dus moet ik geopereerd worden.

Gisteren werd ik om 13.30 al opgenomen in het ziekenhuis. Even bloed laten prikken, en er kwam een co-assistent nog wat vragen stellen. Verder de hele dag maar een beetje door het ziekenhuis gelopen, boekje gelezen, en vies ziekenhuiseten gegeten. Ik kreeg te horen dat ik vanmiddag geopereerd zou worden, waarschijnlijk rond 12 uur, dus moest ik nuchter blijven. Als ik na 12 uur geopereerd zou worden mocht ik nog 2 beschuitjes voor 8 uur. Afgelopen nacht erg slecht geslapen, lag met 3 andere mensen op de kamer waarvan er twee niet zelf naar de wc konden en er dus steeds iemand langs kwam om te helpen. Vanmorgen nog maar tv gekeken, boekje gelezen en muziek geluisterd. Rond 12 uur kreeg ik alvast pijnstillers. Om 13 uur kreeg ik een kalmeeringstablet waardoor je al in een soort roesje verkeerd als je onder narcose gebracht word. Ik moest het o-zo-hippe operatieschort aan, en nog even in bed gaan liggen. De pil zou zo gaan werken en ik zou vast een beetje gaan slapen, er zou zo iemand me op komen halen om me naar de operatiekamer te brengen. Rond half 2 kwam er eindelijk weer iemand langs... Met de mededeling dat ze het heel vervelend vond, maar dat het erg was uitgelopen en dat er geen tijd was voor mijn lange operatie. Ik lag daar al helemaal suf op bed. Ik moest even wachten totdat ik weer wat helderder was en mocht daarna weer naar huis.

Ik snap ook dat het allemaal niet expres is, en dat niemand er echt wat aan kan doen dat het uitloopt. Maar mij al zo 'van de wereld' helpen, en dan komen zeggen dat m'n operatie niet door gaat. Pff, dat vind ik niet zo leuk :n

Nu zit ik dus weer thuis en als het goed is word ik volgende week donderdag geopereerd, dan is er pas weer plaats. Ik heb wel kunnen regelen dat ik donderdagochtend mag komen, en niet weer woensdagmiddag al in het ziekenhuis moet zijn.

Zo, moest even m'n verhaal kwijt :o

eempiej

Re: Bah, leuk zo'n ziekenhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:23

Pff dat is inderdaad wel heel erg vervelend! Hoop dat je volgende week wel geholpen wordt! Hihi in een OK hempje ben je net een paasei :P (zon geel ding :P)

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:24

Dat is balen, moet je volgende week weer terwijl je er vanaf had kunnen zijn.......

Sterkte hoor!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:27

Balen is dat zeg, ik kan me indenken dat je baalt, een operatie is toch spannend. En je moet het met werk/school regelen. Bah. Sterkte.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:33

jezus.
dat slaat echt helemaal nergens op

kl'ote zeg :(:)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:37

Britt_Sisi schreef:
jezus.
dat slaat echt helemaal nergens op

kl'ote zeg :(:)

Dat slaat wel ergens op! Het kan zijn dat er tijdens een andere OK complicaties optreden waardoor het langer duurt. Of kwam er een spoedgeval tussen. Wees 'blij' dat ze het dan afzeggen ipv dat ze je er nog snel even tussen prakken en snel snel moeten doen!
Zo gaat een organisatie in een ziekenhuis nu eenmaal.
Laatst bijgewerkt door eempiej op 26-03-09 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:38

Jeetje Kiki, ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent en eigenlijk zelfs een beetje boos. Ik vind het heel raar dat je dan zo behandeld wordt. :\ Misschien kunnen ze er niks aan doen, maar een operatie afzeggen terwijl je eigenlijk al aan het 'voorbereiden' bent? Dat vind ik eigenlijk not done.

Nou, hopen dat het dan volgende week dan wel door gaat en dat je eindelijk geopeerd kunt worden! :(:)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:40

Dat is idd balen. Maar ja, het is niet anders. Duim voor je dat het volgende week wel door gaat, des te eerder ben je er vanaf.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:41

Helaas is niet alles te plannen in een ziekenhuis maar de timing is wel heel erg ongelukkig.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:52

ow wat stom!

ziekenhuizen zijn ook zo irritant soms...
laatst hadden ze bij mijn opa een zeer uitgezaaide en doodelijke kanker geconstateerd, hij zou waarschijnlijk niet lang meer leven..
toen wouden ze toch nog even kijken waar de hoofdtumor zat eigenlijk meer als controle dan voor de diagnose, wij een week gewacht op de uitslag terwijl we als de dood waren dat mijn opa binnen te korte tijd ging sterven.

En een week later belden ze doodleuk op dat ze niks hadden gevonden en dat hij toch geen kanker had?? Toen was ik natuurlijk eerst erg blij maar nu behoorlijk chagie op dat ziekenhuis..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:59

Tuurlijk, je weet dat het kan gebeuren in een ziekenhuis. Maar als je al zo vaak naar het ziekenhuis bent geweest, zo vaak onderzoeken hebt gedaan.. Dan is het nog moeilijker dan wanneer je gewoon iets anders hebt waar je 'even' aan geopereerd moet worden. En in Kiki's geval is het gewoon echt jammer dat ze niet meteen is geopereerd en alweer een week moet wachten..

Sterkte Kiek. :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:05

Ik heb een verhaal, dat is pas erg. Een vriendinnetje van mij moest geopereerd worden en was al onder narcose gebracht. Op dat moment zegt haar moeder tegen een arts dat ze rekening moeten houden met haar dunne bloed. De opererend arts wist hier niets van af, en wilde haar niet opereren voordat haar bloed gecontroleerd is. Mijn vriendinnetje werd dus wakker op de verkoeverkamer, en mocht een week later weer terugkomen. Echt tof zo'n moeder :=

TS Succes volgende week! (en kun je geen eten meesmokkelen ipv dat ziekenhuiseten?)

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:39

Hmm balen Kiki, vooral omdat je er ook zo naar 'uitkeek'. :(:) Nog maar een weekje wachten dus.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:47

Dat is erg vervelend ja :j
Alvast sucses voor de volgende keer!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:52

pfff kiek dat is echt balen!! vooral als je al zo ver denk te zijn!! Lig je al helemaal versuft op bed! in je sexy schort... balen echt balen!! Nou succes volgende week! je hebt in ieder geval een voorproefje gehad!

NinTaJeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:02

Kiek :oo
Das echt bale zeg!!! Eigenlijk kunnen ze dat echt niet maken.. Daar kom je toch wel wat eerder achter dat er geen tijd is...
Naja.... gelukkig hoef je volgende week niet weer al woensdag in het ziekenhuis te zijn!

Sterkte meis!!

Liefs Nina

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 01:59

[LZP] > [MW]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 02:06

Tuuuuuuuuuuurlijk kunnen ze dat maken. Wat nou als er 1 (of misschien wel meerdere) spoedgevallen binnenkomt/ binnenkomen? Denk zomaar dat deze dan wel voorrang krijgen hoor. Een spoedgeval kan zomaar op het laatste moment (dus inderdaad als jij al groggy bent) binnenkomen.

Heeeeeeel vervelend voor jou, dat zeker wel!

NinTaJeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:11

Ja inderdaad daar heb je wel gelijk in Anique_Vaandrig...
Maar toch erg vervelend..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:41

Anique_Vaandrig schreef:
Tuuuuuuuuuuurlijk kunnen ze dat maken. Wat nou als er 1 (of misschien wel meerdere) spoedgevallen binnenkomt/ binnenkomen? Denk zomaar dat deze dan wel voorrang krijgen hoor. Een spoedgeval kan zomaar op het laatste moment (dus inderdaad als jij al groggy bent) binnenkomen.

Heeeeeeel vervelend voor jou, dat zeker wel!

Maar ik geloof niet dat het hier om een spoedgeval ging. Het ging hier om een operatie die uitliep, toch?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:42

Misschien waren er wel onverwachte complicaties bij die operatie?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:47

Zou kunnen, maar horen ze er geen rekening mee te houden dat dat kan gebeuren? Anders moeten er heel wat operaties worden afgezegd..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:50

Soms zijn er complicaties die zo ontzettend onverwachts zijn, dat ze er geen rekening mee houden. Dat heb ik helaas zelf van dichtbij meegemaakt. TS heeft ook gewoon pech gehad, maar ik denk degene wiens operatie uitliep nog meer.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:52

MarcoBorsato schreef:
Ik heb een verhaal, dat is pas erg. Een vriendinnetje van mij moest geopereerd worden en was al onder narcose gebracht. Op dat moment zegt haar moeder tegen een arts dat ze rekening moeten houden met haar dunne bloed. De opererend arts wist hier niets van af, en wilde haar niet opereren voordat haar bloed gecontroleerd is. Mijn vriendinnetje werd dus wakker op de verkoeverkamer, en mocht een week later weer terugkomen. Echt tof zo'n moeder :=

TS Succes volgende week! (en kun je geen eten meesmokkelen ipv dat ziekenhuiseten?)

Tja, sorry maar dit vind ik echt een fout van de familie zelf. Ze hebben een anamnese gehad, waarin dit dus gemeld moest worden, dan kunnen ze van te voren testen!

@ Ts, ik snap het van de ziekenhuis kant, maar ook van jou kant, balen is dit zeg! Succes volgende week!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 09:55

Even voor de duidelijkheid, het maakt me niet uit of ze het kunnen maken of niet. Ik wilde gewoon m'n verhaal even kwijt, en hoef er verder geen discussie over. Ik werd klaar gemaakt voor de OK, en kreeg toen ik helemaal klaar was te horen dat het teveel uitgelopen was om mijn operatie nog te doen. Ik baal(de) daar gewoon van, en dacht dat bokt een goede uitweg zou zijn om even wat van me af te schrijven. Ik heb heel erg naar de operatie uitgekeken, omdat ik dan eindelijk weer verder kon, weer door met school/paardrijden e.d. wat ik al maanden niet meer doe. Dan is het best een telleurstelling als het toch weer niet doorgaat.

Verder bedankt voor alle lieve reacties!