Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
_Tara_ schreef:Ben ongeveer 3/4 jaar geleden wel naar de huisarts geweest omdat ik vaak moest niezen. Heb ik zo'n prikjestest gehad maar daar kwam eigenlijk niks uit. Huisarts gooide het toen maar op hooikoorts...
Jij hebt wel veel allergiën zegCobalt blauw is volgens mij een kleurstof?
lientjeds schreef:Paardenallergie.
En iets van stof ih algemeen, huisstofmijt?
Gecombineerd met astma.
Ook ik blijf rustig verderrijden, enkel altijd een pilletje Cetrizine als ik langdurig bij de paarden verblijf (wedstrijd/rijden)
Yinka schreef:Ik heb een allergietest gedaan, maar allergie voor soja, katten en latex was voor mij een verrassing. Ik heb daar nog nooit iets van gemerkt. Pollen, hooikoorts en huisstofmijt had ik wel verwacht, daarvan heb ik ook hele erge allergie aanvallen.
nooralie schreef:ik heb een allergie voor :
pollen
melk
ik vind het wel jammer ik mag geen cholade pitza noem maar op
ik heb het altijd wel gehad maar dan werd ik alleen een soort verkouden als ik melk op had.
maar nu mag ik het niet meer hebben ik heb een heele erge ractie gekregen van melk van daar
_Tivoli_ schreef:- Aardbeien,en dat vind ik heel jammer want ze zijn zo lekker
- Wol,maar dat draag ik toch nooit.
Af en toe zondig ik wel eens wat aarbeien betreft,maar meteen daarna neem ik me voor om nooit meer te zondigen omdat het twee weken duurt
_Tara_ schreef:Word je dan misselijk van aardbeien of krijg je uitslag ofzo? Kan me daar niks bij voorstellen
_Noraly schreef:Ik ben allergisch voor iets, waarvan ik hele dikke bulten krijg op me been. Toen ik naar de dokter heen belde, vonden ze het niet nodig dat ik zou komen om het te laten zien (terwijl serieus me hele benen open lagen) ik kreeg weer van die standaard allergie tabletten (die ik ook kreeg bij mijn benauwdheid, en ook kreeg bij mijn steekvliegen allergie) en daarvan ging het niet weg. Weer bellen, ja slik maar dubbel zo veel
en toen trok het langzaam weg..
maar waarvoor ik allergisch was? geen idee
_Tivoli_ schreef:Nee,niet misselijk hahaha.
Ik krijg op mijn bovenlichaan eerst galbulten (van die gigantische bulten die jeuken)
Dát is het ergste niet,maar daarna krijg ik een zere huid,net als dat je griep hebt.
Soms wordt ik benauwt.
Dat houdt wel twee weken aan,heel irritant.
Dazensteken heb ik ook eens een allergische reactie op gehad,maar ben daarna nooit meer gestoken.