Flauw vallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lessie

Flauw vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 10:05

Waardoor kan je eigenlijk flauw vallen ?

Ik ben gister dus flauw gevallen op school. Ik stond te wachten totdat de bel ging en opeens werd alles draaierig en ik pakte me vriendins arm beet. Maar die duwde me weer weg. En toen ben ik zo naar achteren tegen het raam gevallen. Alles was zwart en hoorde niks meer toen ik viel. En toen ik weer een beetje bij kwam hadden me vriendinnen me op de stoel neergezet, en een paar waren de concierge gaan halen. Toen heb ik wat gegeten, want ze dachten dat het kwam omdat ik niet gegeten had. Maar het rare was; Ik had helemaal geen honger of wat dan ook toen ik viel. Dus volgens mij heeft het daar niet echt mee te maken ;(
Ik vond het wel onwijs eng, heb gelijk heel de middag gehuilt en was helemaal aan het trillen.
En had onwijze hoofdpijn gistermiddag. Gister avond heb ik heel de avond overgeven. Dus me moeder is naar de dokter gegaan, en die denkt dat ik een lichte hersenschudding heb. Maar ik dacht gister, misschien dat de hoofdpijn kwam doordat ik met me hoofd tegen het raam aanviel

Zonnebloem

Re: Flauw vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:10

Kan zoveel zijn.
Ook als je geen honger hebt kan je lichaam behoefte hebben aan eten.
Lage bloeddruk, zuurzstof tekort (was het misschien warm of benauwd in het lokaal?)
Slaap te kort, stress, allemaal dingen waardoor je flauw kan vallen.
Hoop dat je je nu beter voelt.
P.S. Als je een lichte hersennsschudding hebt zou ik maar niet te veel achter je pc zitten.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 11:59

Zonnebloem schreef:
Kan zoveel zijn.
Ook als je geen honger hebt kan je lichaam behoefte hebben aan eten.
Lage bloeddruk, zuurzstof tekort (was het misschien warm of benauwd in het lokaal?)
Slaap te kort, stress, allemaal dingen waardoor je flauw kan vallen.
Hoop dat je je nu beter voelt.
P.S. Als je een lichte hersennsschudding hebt zou ik maar niet te veel achter je pc zitten.

Jaa, ik hou het in de gaten ;) Maar het gaat nu al beter, dus volgens mij is het niet echt een lichte hersenschudding.Maar ben wel onwijs geschrokken.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:08

Het kan ook een moment zijn dat je onbewust verkeerd ademhaald. Ik heb dat wel vaker en moet er dan goed op letten dan ik diep en rustig adem. Lage bloedsuikerspiegel kan ook. Op zich is het denk ik niet veel om je zorgen over te maken, je lichaam laat je flauwvallen als er even iets verkeerd gaat om het weer op te lossen.
Probeer er niet bang voor te worden dat het nog een keer gebeurd, dan wordt je juist een beetje paniekerig en gebeurt het idd weer ;)

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:35

lessie schreef:
Waardoor kan je eigenlijk flauw vallen ?

Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten....
Heb het ook wel eens namelijk... of bijna.
Misschien gewoon op internet kijken?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:37

Heeii meicc :+:
Ik heb het ook hoor. Ik val flouw door lichte pijnprikkels en oververmoeid heid. Maar ook door vele stress en drukke weken.
Lichte epelepsy..

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:38

JustaLive schreef:
Ik heb het ook hoor. Ik val flouw door lichte pijnprikkels en oververmoeid heid. Maar ook door vele stress en drukke weken.
Lichte epelepsy..

Oh, wat vervelend!
Heb je het vaak?

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:39

je kan door vanalles flauwvallen. ik heb het al heel vaak gehad, en mijn broer ook. mijn broer en ik hebben beide misschien een héle lichte vorm van epilepsie, die ervoor zorgt dat we bij pijn snel flauwvallen. zo heb ik het gehad bij een auto-ongeluk, paarden ongeluk, de narcose voor een operatie, of een inenting toen ik wat jonger was. verder heb ik zelf ook een lage bloeddruk: dus bij te lang niet eten of stress wordt ik ook snel draaierig en kan flauwvallen..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:41

Ew_love schreef:
JustaLive schreef:
Lichte epelepsy..

Oh, wat vervelend!
Heb je het vaak?

Soms 3 x per dag.
Soms 1 x per jaar..
Inderdaad erg vervelend.
Je ziet eerst niks, dan hoor je niks. Dan voel je niks.
En dan ben je weg...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:42

Ik zou gewoon even bloedprikken :)

Zelf val ik flauw in de bus :Y) .. wel in een bomvolle bus hoor, met name in de winter.. die overgang van kou naar warmte van de bus.. blech
Maar jah, best beschamend als je in zo'n bommetje volle bus flauwvalt :o en denkt dat je in slaap viel
Laatst bijgewerkt door Meraki op 26-03-09 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:42

Mm, ik heb iig geen epilespie.
Want de duizeligheid komt ineens opzetten en is na een tijd weer weg, soms val ik dan echt bijna flauw.
En dat komt niet door te weinig eten....

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:43

Soms 3 x per dag.
Soms 1 x per jaar..
Inderdaad erg vervelend.
Je ziet eerst niks, dan hoor je niks. Dan voel je niks.
En dan ben je weg...[/quote]

Oh, sterkte dan!
Laatst bijgewerkt door Ew_love op 26-03-09 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:44

Ew_love schreef:
Want de duizeligheid komt ineens opzetten en is na een tijd weer weg, soms val ik dan echt bijna flauw.

dat eerste wat je zegt heeft niks met epilepsie te maken ;) wat jij beschrijft heb ik ook, maar ik heb wel epilepsie

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:45

El_vis schreef:
Ew_love schreef:

dat eerste wat je zegt heeft niks met epilepsie te maken ;) wat jij beschrijft heb ik ook, maar ik heb wel epilepsie

Sorry, ik loop een beetje snel te reageren.

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:54

Flauwvallen is idd erg vervelend. Naar mijn weten komt het doordat je hersens even geen zuurstof krijgen.
Zo val ik bijvoorbeeld standaard flauw als ik in me vinger snijd of een prik krijg oid.
Niet door de pijn maar ik denk dat het meer van de schrik is waardoor ik me adem zonder dat door te hebben in houdt.
Wat heel goed helpt als je het voelt aankomen. Op een stoel gaan zitten met je hoofd tussen je knieen en dan goed op je ademhaling letten.

Had jij niet dat je derest van de dag heel moe was?
Dat heb ik namelijk, het is net of in een keer alle energie uit je lichaam wordt gezogen. Als je dan een paar uur geslapen hebt voel je je al een stuk beter.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:01

hej hej..

flauwvallen is niet bepaald een pretje..
en al helemaaaal niet als het net je 2e schooldag is in een vreemd land..
bij mij waren het waarschijnlijk allemaal kleine dingetjes.. erg warm en benauwd in het lokaal.. te weinig gedronken/gegeten.. de hoogte (ik was toen net in oostenrijk gaan wonen en mijn school ligt 400 meter lager, dus dat hoogte verschil was iets te veel van het goeie.. dat doet iets met je bloedlichaampjes.. ik weet niet precies wat) en verder gewoon de spanning.. ik begon toen ineens als een idioot te zweten en ik werd helemaal licht in mijn hoofd en toen werd het zwart en ik viel met stoel en al om en ben toen iets later weer bijgekomen..
maargoed hier zijn ze nogal grondig dus hup schoolarts durbij.. die vertrouwde het niet ten eerste omdat ik uit NL kwam.. tja drugs he.. en ten 2e omdat ik ondergewicht heb.. maar dat heb ik mijn hele leven al.. maargoed, ik kon amper duits en probeer dan maar eens uit te leggen.. ik moest met ambulance naar het ziekenhuis enzo.. terwijl ik me allang weer goed voelde maar ik moest 3 kwartier aan een infuus.. komen mijn ouders langs.. ja wat is er aan de hand.. ik zeg.. geen flauw idee.. ik voel me allang weer goed..
maarja ik was gelijk bekend op school als die hollander die flauw viel..
2 weken later nog een keer bijna, maar toen voelde ik het aankomen en ben ik maar vast gaan liggen.
het kan gewoon door zoveel dingen komen

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 21:02

Westenwind schreef:
Flauwvallen is idd erg vervelend. Naar mijn weten komt het doordat je hersens even geen zuurstof krijgen.
Zo val ik bijvoorbeeld standaard flauw als ik in me vinger snijd of een prik krijg oid.
Niet door de pijn maar ik denk dat het meer van de schrik is waardoor ik me adem zonder dat door te hebben in houdt.
Wat heel goed helpt als je het voelt aankomen. Op een stoel gaan zitten met je hoofd tussen je knieen en dan goed op je ademhaling letten.

Had jij niet dat je derest van de dag heel moe was?
Dat heb ik namelijk, het is net of in een keer alle energie uit je lichaam wordt gezogen. Als je dan een paar uur geslapen hebt voel je je al een stuk beter.

Ja, was wel een beetje moe. En moest s'avonds ook overgeven en had onwijse hoofdpijn. Maar dat komt misschien door de val ofzo.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 21:03

xxmyrtheexx schreef:
hej hej..

flauwvallen is niet bepaald een pretje..
en al helemaaaal niet als het net je 2e schooldag is in een vreemd land..
bij mij waren het waarschijnlijk allemaal kleine dingetjes.. erg warm en benauwd in het lokaal.. te weinig gedronken/gegeten.. de hoogte (ik was toen net in oostenrijk gaan wonen en mijn school ligt 400 meter lager, dus dat hoogte verschil was iets te veel van het goeie.. dat doet iets met je bloedlichaampjes.. ik weet niet precies wat) en verder gewoon de spanning.. ik begon toen ineens als een idioot te zweten en ik werd helemaal licht in mijn hoofd en toen werd het zwart en ik viel met stoel en al om en ben toen iets later weer bijgekomen..
maargoed hier zijn ze nogal grondig dus hup schoolarts durbij.. die vertrouwde het niet ten eerste omdat ik uit NL kwam.. tja drugs he.. en ten 2e omdat ik ondergewicht heb.. maar dat heb ik mijn hele leven al.. maargoed, ik kon amper duits en probeer dan maar eens uit te leggen.. ik moest met ambulance naar het ziekenhuis enzo.. terwijl ik me allang weer goed voelde maar ik moest 3 kwartier aan een infuus.. komen mijn ouders langs.. ja wat is er aan de hand.. ik zeg.. geen flauw idee.. ik voel me allang weer goed..
maarja ik was gelijk bekend op school als die hollander die flauw viel..
2 weken later nog een keer bijna, maar toen voelde ik het aankomen en ben ik maar vast gaan liggen.
het kan gewoon door zoveel dingen komen

Oow, Tsjaaa. Gelijk een bijnaam! Het is inderdaad geen pretje. En helemaal vervelend om dat uit te leggen jaa.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:15

RoseK schreef:
Probeer er niet bang voor te worden dat het nog een keer gebeurd, dan wordt je juist een beetje paniekerig en gebeurt het idd weer ;)

Wat je zegt klopt niet :) Door paniek/angst word je bloeddruk juist veel hoger en is het onmogelijk om flauw te vallen. Een blackout is dan wel mogelijk, en daar horen ook bepaalde lichamelijke kenmerken bij.

Flauwvallen komt trouwens door een verminderde bloedtoevoer naar de hersenen, waardoor er dus te weinig zuurstofrijk bloed naar boven gaat. Het zuurstofgehalte blijft daarintegen meestal wel gelijk..

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:00

Gisteren ben ik flauwvallen. dit is echt lang geleden. laatste keer is zo'n 5 jaar geleden

Ik denk dat het komt dat ik erg honger had. Ik had 'smorgens gewoon goed gegeten en niks aan de hand.

Op me werk waren we aan het opereren, helemaal geen enge operatie. Ik werd ineens slap op mijn benen en 2 sec later lag ik op de grond. Zo'n raar gevoel. Een grond komt hard aan haha.
ik deed mijn ogen open en keek heel wazig uit mijn ogen.
Ze hebben mij op een stoel gezet met een glas water.
De gehele dag heb ik mij wel moe gevoeld maar nu nergens meer last van. Denk dat het gewoon kwam dat ik honger had.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:18

ik ben ooit eens flauw gevallen (is al jaren geleden) doordat de leraar iets te plastisch en te gedetailleerd vertelde hoe het aderlaten in de Middeleeuwern in zn werk ging.
En nu kan ik niet zo heel goed tegen dat soort bloederige verhalen, dus daar lag ik :P

Wyah_Rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:24

Ik ben laatst ook een paar keer flauwgevallen. Ik kwam van bed af en liep naar de wastafel,... daar ging ik dan. De dokter dacht dat het met mijn lichaamsbouw te maken had(lang en slank). Ik heb ook nog een bloedonderzoek gehad maar daar is niets uitgekomen. Ik denk nu gewoon goed voor ik sommige dingen doe. Heb ik een lesuur op de stoel gezeten, dan ga ik voorzichtig staan. Anders ga ik onderuit. ik wens je heel veel sterkte en weet hoe het voelt. Verder weet ik niet echt hoe het komt, kan door een lage bloeddruk komen maar dat was bij mij niet erg verontrustend.

Sterkte!!

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:10

het eerste wat ik dacht bij het lezen van je verhaal is: wat een leuke vriendin heb jij zeg, je gaat vallen en ze duwt je gewoon weg :\

ik heb vaak last van flauwvallen, bij mij noemen ze het orthostatische hypotensie. In onze familie zijn we daar gevoelig aan. Als ik lig en ik sta te vlug recht, dan krijg ik een bloeddrukval en val ik flauw. Ook als ik te lang recht moet staan, krijg ik een bloeddrukdaling en val ik. Het bloed blijft als het ware in je benen staan, je kan dat verhelpen door je beenspieren wat samen te trekken zodat het bloed terug naar boven wordt gepompt. Ook bij een overgang van koud naar warm heb ik er last van. Het is iets waar je mee moet leren leven, ik heb het al zolang ik me het kan herinneren, ben al veel flauwgevallen. Als ik nu nog val, schaam ik me er zeker niet voor, en als ik het voel aankomen vraag ik of ik mag gaan zitten.
Misschien kreeg je ook opeens een bloeddrukdaling, kan wel eens gebeuren. Als je er voordien geen last van had, zou ik me er niks van aantrekken. Deze dingen gebeuren wel eens...

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 12:02

ooh, jeetje, da's echt vervelend, ik ben 2 x flauw gevallen, 1 keer omdat ik niet genoeg at en de andere x omdat ik blaasontsteking had en ik dit niet optijd merkte, ik heb er toen best lang meegelopen en viel uiteindelijk flauw :\
Tot een jaar nadat ik flauwgevallen was omdat ik niet genoeg at had ik nog wel eens last dat ik wazig of zwart voor m'n ogen zag, maar dat heb ik nu gelukkig niet meer :D
Maar als jij geen honger heb gehad zal het daar dus niet door komen, misschien inderdaad een keertje naar de dokter gaan ;)
Nou, veel sterkte, ook met je hersenschudding!

Groetjes lois

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 12:42

Ik viel op de basisschool flauw door de overgang van de kou s'winters en dan naar binnen waar het snikheet was. Dit is meerdere keren gebeurd. Ik ging dan ook naar huis omdat ik heel moe was en een beetje draaierig in eerste instantie. Ik ben toen wel een keer heel pissed geworden, hadden ze in de nieuwsbrief gezet dat ik het nieuwe schooljaar goed was begonnen. Ik zie het me nog voor me, als zo'n klein meisje boos naar de juf :+ Daarna is het lange tijd weggebleven, maar afgelopen jaren is het weer een paar keer bijna verkeerd gegaan. Een keer ook echt goed, ik was bij een concert en kon niet tegen de drukte warmte en wrs viel een klein beetje alcohol verkeerd en ik liep naar de wc omdat ik me niet goed voelde, ging daar vol onderuit en knalde keihard met mijn kop tegen de muur, had daarna een hersenschudding, maar niemand wist er iets vanaf omdat ik het concert af wou kijken en anders wou mijn ma naar huis toe := Stom achteraf, maar ik ben de avond een beetje duizelig doorgekomen, maar was blij toen ik in bed lag thuis en telkens wakker werd omdat ik naar de wc bleef lopen. De keer daarop ging het verkeerd door de blacklights die knipperden in een vol café en toen ben ik snel naar buiten gerend en daar bijna over me nek gegaan, maar dit was niet omdat ik teveel gezopen had, maar voelde me niet goed en ik rende schijnbaar bleek als een lijk naar buiten, iedereen was me kwijt, maar de portier kwam gelijk met een glaasje water aan, want die zag ook dat ik niet teveel had gezopen maar het ging gewoon niet goed. En de keer daarop fietste ik naar mijn werk en voelde ik me ineens niet goed worden, ben afgestapt, op de grond gaan zitten en uiteindelijk liggen, toen kwamen de mensen ineens aanstromen en ben door een aardige vrouw en haar man op mijn werk afgegooid, heb overigens wel gewerkt, maar was wel heel moe die dag. Ik voel het dus ook vaak aankomen, dan probeer ik altijd naar een koude plek te gaan, das het enige wat werkt en rustig blijven. Ik begin me eigen nml ook altijd kapot te zweten en krijg het stikbenauwd.