M'n knie bezeerd.... na een paar jaar nog last...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ew_love

M'n knie bezeerd.... na een paar jaar nog last...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 17:04

Hoi,

Ik heb 2 of 3 jaar geleden m'n knie heel erg bezeerd.
Had er toen een paar weken heel veel last van, daarna niet meer.
(Ik ben toen niet naar de dokter geweest).
Maar als ik nu veel beweeg (bijv. tijdens gym) krijg ik er weer last van.
Is dit normaal?

Grtz.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:13

Misschien toch even langs de dokter gaan?
Ik heb dit ook, nog 5 jaar na dato, maar bij mij komt het omdat het gewricht met de spieren er om heen nooit meer helemaal goed zijn gegaan na het ongeluk wat ik er mee heb gehad. Ben er toendertijd wel mee heen geweest.
Als je veel last houdt zou ik zeker even heen gaan, misschien is het wel overbelast of iets dergelijks.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:17

Dat kan heel goed, hoor. Mijn ervaring is dat knieblessures erg vervelend zijn en vaak voor klachten blijven zorgen.
Zelf heb ik in het verleden een keer mijn knie gebroken (er was een splinter van het bot eronder afgebroken, om precies te zijn). Ben eraan geopereerd en ik heb nog steeds af en toe last van flinke pijn-steken. Dat komt soms als ik een ongecontroleerde beweging maak met dat been, of soms als ik een hele tijd gelopen of gestaan heb. Ik wist wel meteen dat er iets mis was toen ik mijn knie had gebroken, het was trouwens ook na een val met de fiets (knie tegen stoeprand).
Ik ben er nooit mee teruggegaan omdat ik meer mensen ken met zeer uiteenlopende soorten blessures aan hun knieën, die er allemaal nog steeds last van hebben. Een paar daarvan zijn er wel meerdere keren aan geholpen, maar dat heeft allemaal niks uitgehaald. Ik ben van mening dat het gewoon aan de aard van de blessure ligt en ik heb ermee leren leven.
Jammer alleen dat je toen niet naar een dokter bent geweest ermee. Mag ik vragen hoe het precies gebeurd was?

Ew_love

Re: M'n knie bezeerd.... na een paar jaar nog last...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 17:27

@mairead
Iemand sprong op m'n rug (ik was tien/elf ofzo) en liep vooruit en stond toen met m'n voet in een putje.
Toen deed m'n knie echt heel erg veel pijn, het leek wel alsof hij even verschoven was ofzo. Ik kon toen even niet lopen.

Maar blijven de klachten dan?

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:34

Ik heb met allebei mij knieeen een fors ongeluk gehad dat is nu al aardig wat jaartjes geleden. Helaas heb ik hier nog steeds iedere dag last van.
Ik heb fysio gehad, hielp een klein beetje maar bleef last houden.
Mijn knieeen lopen iedere dag nog vol met vocht.
En soms heb ik er dagen tussen dat ik wel kan huilen van de pijn. Dan moet ik met een heel dik kussen onder mijn knie slapen, zodat het vocht weer een beetje wegloopt.

Soms heb ik ook als ik de trap afloopt of een onverwachtse beweging maakt, knakt er iets en dan kan ik even niet meer op dat been lopen.

Nu ga ik misschien onder een scan, maar dat komt ook omdat mijn vriend voetbalt, en op een redelijk hoog niveau heeft gespeeld, en dus wel contacten heb met artsen fysiotherapeuten waardoor ik nu onder een scan kan.

Helaas sturen ze je tegenwoordig niet zo snel door.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:55

Misschien is het dan inderdaad handig om er een keertje mee naar de dokter te gaan; dan kom je op z'n minst te weten wat het nu precies is, en dat is wel zo fijn, toch? Een fysiotherapeut kan je het misschien ook vragen (of moet je daar een verwijzing van een arts voor hebben?). Alhoewel ik niet weet of ze nog iets kunnen zien, nu. Misschien zijn je kruisbanden wat opgerekt of misschien is er inderdaad iets verschoven en toen verkeerd gegroeid?
Mijn ervaring is in ieder geval dat knieblessures in veel gevallen voor klachten blijven zorgen. Ik ben er in ieder geval last van blijven houden, zelfs nadat de operatie was 'geslaagd'. Maar als het goed is zitten er nu in ieder geval geen botsplinters meer in mijn knie.

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 18:56

Oh, oke.
Bedankt voor de tip ;).
Ja, dat dacht ik eigenlijk al (dat het voor klachten zou blijven zorgen).

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:32

Ik ben jaren geleden heel hard gevallen (toen ik 8 was ofzo), daarbij is stukje van mn knieschijf afgebroken die rondzwerft... Omdat ik daar toendertijd geen last van had hebben ze niets gedaan... Tijdens LO les op school heb ik in de 3e geloof ik mijn knie verdraaid, waarbij mijn knie op slot schoot (dezelfde knie) en is mijn spieraanhecting van mijn bovenbeen ingescheurd...

Dat is goed geheeld, maar ik heb er nu met werk, als ik bv een dag lang veel loop, echt veel pijn in mijn been... Waarschijnlijk combi van die 2 blessures met een ander probleempje van mijn heupen...

Sinds ik weer schaats train ik mijn conditie, het is met vlagen goed pijnlijk, maar mn knie wordt er veel sterker door en houdt het dus ook beter!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:52

Bekende verhalen hier.. Ik ben toen ik ongeveer een jaar of 12/13 was met pony en al onderuit gegaan. Pony kwam op mijn knie terecht. In eerste instantie werd er gedacht dat het goed gekneust was, dus niet naar HA of Ziekenhuis geweest. Echter, bleef ik lasthouden en had ik ook het gevoel dat er een los stukje in mijn knie zat. Tijd later rontgenfoto's laten maken en inderdaad, er bleek een los botfragmentje van de knieschijf in te zitten. (Ben niet de enige zo te lezen ;) ) Niks aan gedaan, omdat ik er weinig last van had. Nu, 8 jaar later, heb ik af en toe bij intensieve sporten (hardlopen, fitness) nog wel eens last. MAar in mijn geval niet zo erg dat ik niet kan functioneren. Ik kan er nog wel voor geopereerd worden, maar op dit moment hoeft dat van mij niet.
Dus, ik zou zeggen: laat er weer eens na kijken, misschien is er wel iets mis en kunnen ze er nog wat aan doen.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:57

Hier het zelfde probleem.
Ik heb een jaar geleden een schop gehad van mijn shetlander in mijn knieholte, na een week of 3 had ik er nog steeds last van
en ben naar de fysio gegaan die was bang dat mijn meniscus kapot was, dus ben heel het traject in gegaan maar er bleek alleen een grote
ontsteking te zitten tussen mijn knieschijf en meniscus daar heb ik een injectie voor gehad en toen ging het veel beter.
Echter na 2 maanden begonden de klachten weer en daar heb ik nu nog steeds last van.
Dus ga binnen kort toch weer even langs.

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 16:27

Mm, er zijn wel erg veel mogelijkheden.
Misschien ga ik dan toch maar een keer naar de HA....

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 16:28

Oh ja, ik heb nooit echt heel veel pijn.
Maar toch wel zoveel dat het vervelend is.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:24

Hej

Ik heb volgens mij knieproblemen uitgevonden ofzo, weet niet wat het is. Toen ik 11 was heb ik een zwaar gekneusde knie gehad, met vocht er in. Sindsdien heb ik altijd last gehad van m'n knieën. Huisarts, Fysiotherapie, oprekken van spieren nu sportmassages..
We zijn er nu eindelijk achter, dat het waarschijnlijk in m'n rug zit. Nou jah, lang verhaal..

Maar begin bij de huisarts, zo kom je vanzelf bij jan en alleman langs ;)

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:10

Dat heb ik ook gehad wat jij verteld.
Heb 7 jaar geleden een trap van een paard tegen mn knie gehad. Beetje blauw, beetje dik en t trok weer weg, de pijn ook.
Nu 2 jaar geleden kreeg ik steeds meer last van mn knie. komt uiteindelijk bij die trap vandaan. HA kon er niks aan doen, ben toen maar zelf naar de fysio gestapt. Die heeft mn knie wekelijks gemasseerd en oefeningen gedaan. Nu kan ik weer gewoon sporten zonder er last van te hebben.
Soms speelt hij nog wel op tijdens het sporten. na het sporten ijs er op en dan is het de volgende dag weer over.

Het helpt als je oefeningen doet om je benen sterker te maken.

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 20:07

KylaLover schreef:
Dat heb ik ook gehad wat jij verteld.
Heb 7 jaar geleden een trap van een paard tegen mn knie gehad. Beetje blauw, beetje dik en t trok weer weg, de pijn ook.
Nu 2 jaar geleden kreeg ik steeds meer last van mn knie. komt uiteindelijk bij die trap vandaan. HA kon er niks aan doen, ben toen maar zelf naar de fysio gestapt. Die heeft mn knie wekelijks gemasseerd en oefeningen gedaan. Nu kan ik weer gewoon sporten zonder er last van te hebben.
Soms speelt hij nog wel op tijdens het sporten. na het sporten ijs er op en dan is het de volgende dag weer over.

Het helpt als je oefeningen doet om je benen sterker te maken.

Oh oke.
Ik word er nu wel zo langzamerhand een beetje gek van dat ik niet normaal kan gymen zonder pijn te hebben.
Op de bassischool kon je gewoon de hele gymles kletsen zonder ook maar iets te doen, daarom heb ik er toen ook geen last van gehad.
Maar nu.....

En heb een paar dagen geleden ook nog m'n "goede" knie heel hard gestoten.
Ook weer veel last van tijdens gym, maar ja, dat zal wel wegtrekken.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:25

Wat mij het meest heeft geholpen zijn de oefeningen om mn beenspieren sterker te krijgen. Vooral mn bovenbeenspieren... Was wel spierpijn kweken in het begin, maar het heeft wel geholpen.

Ok.. nu te fanatiek gedanst... zit er nu ook ff met ijs op... maar als het goed is morgen geen last meer..

Iets wat ik ook nog wel eens doe als ik veel last heb is 's nachts een vochtige/natte zwachtel er omheen (niet te strak!!). Werkt ook goed

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:42

wow, ik volg dit even, want heb hier namelijk ook last van.
heb een paar jaar terug een scooterongeluk gehad en had een groot gat in mijn knie en hij was zwaar gekneusd. Verder niks aan de handjes! Maar heb er nu ook wel veel last van, de ene dag wel en de andere dag niet!
Hou dit topic even in de gaten!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:31

Inderdaad, spieren versterken :)
Schaatsbewegingen maken, helpt daar heel goed bij..

Ik heb dan nog te korte spieren, dus veel oprekken.

Maar het is per persoon wel anders he, vergeet dat absoluut niet :) mijn knieschijf vliegt ook
door m'n knie heen :+ die blijft niet op z'n plek zitten. Dus..

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 11:07

Ik heb nu echt heel veel last van m'n knie tijdens het lopen alleen al. Heeft iemand een tip die voor nu in ieder geval werkt?

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:05

waar in je knie heb je last... Aan de zijkant? Onder je knie, dus zeg maar onder je knieschijf? Of het gevoel dat eht achter je knieschijf zit?

Wat helpt, wat ik al eerder aangegeven heb, is voor je naar bed gaat een vochtige/natte zwachtel er omheen doen (niet te strak). Deze de volgende ochtend pas weer af doen (dan is ie droog :P).