Mini-bultjes overal op gezicht, wat is dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mini-bultjes overal op gezicht, wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:39

Ik ging vrijdag in de avond naar een vriend van mij toe, we gingen wat eten en drinken en een filmpje kijken op zijn bed. Toen ik over mijn huid streelde voelde ik ineens geen gladde huid meer, dus toen ik naar beneden liep keek ik de spiegel en schrok ik me echt rot!
Naast me ogen zaten overal hele kleine bultjes, en achter me oren zat het ook helemaal onder. Echt allemaal mini bultjes naast elkaar over een hele oppervlakte.
Ik ging naar huis, en de volgende dag tot nu vandaag is het alleen maar erger geworden.
Het zit over me hele gezicht, in me nek aan de voorkant, en aan de zijkant van me armen.

Ik heb gister de dokter gebelt maar die is zoals altijd weer op vakantie, en de andere dokters ging niet lukken. Dus heb ik gewoon de spoedlijn gebelt, aangezien het echt verschrikkelijk werd. Het jeukt niet echt maar als ik het aanraak moet ik er wel even zachtjes over heen krabbelen.
Degene aan de telefoon vroeg wat dingen en zei uiteindelijk dat ik na een halfuur naar de apotheek moest voor pilletjes want zei dacht dat het allergie zou zijn, de apotheek zei dat het misschien zonneallergie zou zijn ze wisten het ook niet. Die pillen heb ik nu sinds gister geslikt maar ik merk nog geen verschil. Het ziet er echt NIET uit, van ver zie je het niet maar van dichtbij zie je allemaal bultjes.

Wie weet wat het is?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:39

waterpokken?

jeukt ook he?
mentholpoeder wil dan wel erg goed helpen.

allergie kan idd ook

poes

Re: Mini-bultjes overal op gezicht, wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:44

Allergie, voedselvergiftiging? Ik zou toch echt proberen naar een dokter te gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:47

Ja de dokter gaat echt niet toen ik gistere belde maakte ze daar echt wel een probleem van, hij is op vakantie tot 30ste. Dan neem ik meteen een andere dokter, want hij is er vrijwel nooit!
De bultjes zijn niet rood? Ze zijn gewoon heel erg klein, misschien allemaal 1 milimeter, en dan allemaal naast elkaar, kleur van em eigen huidskleur.
Vooral mijn oren en achter me oren zijn het ergst!!

Het jeukt niet zo heel erg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:48

Ik vind ook nergens een soortgelijk plaatje wat er op lijkt op internet..

Ik moet wel zeggen dat ik een heel gevoelige huid heb, me gezicht is heel gevoelig!
Ik draag geen makeup omdat ik daar gewoon niet tegen kan, ik dan meteen pukkeltjes krijg. Ook creme kan ik eigelijk niet gebruiken, maar soms probeer ik het gewoon.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-03-09 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:49

ik zou inderdaad ook aan een allergische reactie denken. Ik had laats een beetje het zelfde idee toen ik mijn kleren met ander wasmiddel had gewassen. (wel iets minder heftig denk ik, kwam minder snel opzetten en was vrij snel weer weg(halve dag ongeveer).

ellepel

nou lekker wazig bij jouw huisarts, als hij er niet is dan is er altijd een invaller.
zou gewoon weer bellen en een afspraak maken.

zij zijn er voor jou en niet andersom he.

vinos

ik heb dit een keer gehad toen ik knoflooksaus op had, ging vanzelf weer weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:55

Ja maar dit is wel vanaf vrijdag al he? Dus al een ruime 4 dagen? Of is dat ook mogelijk.
Het zijn zeg maar onderhuidse kleine bultjes, echt heel raar.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:58

kan natuurlijk zijn dat je de bron van de allergische reactie nog niet weg gehaald heb. En dat de reactie daarom aanhoud. Ben je wel uit de zon gebleven (als ze denken dat het een zonne allergie is). Gebruik je een ander creme, een andere zeep, ander wasmiddel, heb anders gegeten als normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:02

Maar zonneallergie heb ik nog nooit gehad, maar hun zeiden dat het zomaar ineens zou kunne komen?
Ik ben niet echt meer buiten geweest in de volle zon nee.
Creme gebruik ik sinds een tijdje weer ( aantal kleine maandjes ), zo een coconut creme. Het is wel een tijdje goed gegaan dus zou niet snappen waarom het nu ineens zo verkeert uit zou pakken?
Eten zou ik echt niet weten, ik eet van alles en nog wat dus misschien kom ik nooit achter de oorzaak.

Me moeder kwam met het idee dat het misschien door het beddengoed komt waar ik op lig.
Omdat ik op me zij lig, en me oren het ergst onder de bultjes zitten en me zijkant van me bovenarmen ook.
Misschien de kussen?
Want ik slaap nu sinds een week ergens op een andere plaats door omstandigheden, met iemand anders zijn kussens etc.
Maar dan snap ik ook niet waarom het pas vrijdag is begonnen? Ik ben hier al sinds vorige week zondag.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:04

Dat kan het dus wel zijn. Ikzelf ben allergisch aan sommige wasmiddelen en wasverzachters. Krijg er hele leuke bultjes van die blaasjes worden, jeuken jeuken jeuken en dan opengaan en nog meer jeuken en heel voos worden.

Ik kan vooral niet tegen ariel, dash en lenor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:06

OOOO Ik hoop dat het geen blaasjes worden en ik straks met een verschrikkelijke huid loop!?!

Oke bedankt ik zal straks ook meteen even andere beddegoed gebruiken, iets van mezelf even halen ofzo.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:07

Zijn er tussendoor nog schone lakens op het bed gekomen(gewassen met ander wasmiddel ofzo). Iets anders zou ik ook niet kunnen bedenken. Maarja een allergie bouw je op, dus dat kan wel vrij ineens erger worden.

tamaraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:56

Ik ken je verhaal
Ik heb percies het zelfde als ik ei eet.
Even naar de dokter vraag tabletjes geen zalf zalfjes helpen echt minder goed.

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:19

Ik heb zonneallergie, dat zou het wel kunnen zijn.
Het komt altijd zomaar opzetten.
Ik heb trouwens pas zonneallergie vanaf m'n elfde, nog maar een paar jaar dus. Dus je hoeft het niet je hele leven te hebben. Sommige jaren heb ik het ook niet, heel raar.
Heb het gelukkig niet in m'n gezicht, maar wel op andere plekken (armen etc).
Ik gebruik gewoon een soort creme.
Maar ja, het kan ook iets anders zijn....

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:21

Oh ja.
Je hoeft niet perse in de zon te zijn geweest om uitslag van zonneallergie te krijgen...

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:21

heb je een foto? :)