Vanavond ga ik voor het eerst naar hypnotherapie voor mijn angstklachten. Ik vind het best spannend en was benieuwd of er hier mensen zijn de er ervaring mee hebben??
Kytha
Geplaatst: 23-03-09 17:07
Toevallig volg ik sinds januari hypnotherapie Ik volg het voor PDS (darmklachten) die voornamelijk veroorzaakt worden door stress etc.
Ik zag er heel erg tegenop in het begin, gezien wat je op tv over hypnose enzo ziet, maar dat heeft er echt helemaal niks mee te maken. het is vooral diepe ontspanning, wat me ook niet elke sessie lukt. meestal is het luisteren naar wat de therapeut zegt, en dit daadwerkelijk in diepe ontspanning voor je zien. Ook gebeurt het dat je sessies hebt waarbij je zelf ook dingen voorstelt met je fantasie, en dat is wat lastiger.
ik heb er nu 5 sessies opzitten en moet thuis ook een dagboek bijhouden (wanneer heb ik klachten, en wat heb ik toen gedaan). Ook luister ik thuis de opgenomen bandjes. Ik merk (nog) geen enorme verbetering, maar er staan ook 8 tot 14 sessies voor PDS behandeling.
Succes!
ShirleyM
Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-09 17:13
Ja dat probleem had ik dus ook dat ik het een beetje eng vind door wat je op de tv er over ziet!
Hypnotherapie is niet te vergelijken met peter powers of rasti rostelli
Bij hypnotherapie blijf je zelf veel meer erbij , en maak je alles bewust mee, terwijl de hypnose van rasti en peter je veel verder onder zeil brengen en je niet meer goed meemaakt wat er gebeurd.
Kytha
Geplaatst: 23-03-09 17:21
Maar dat heeft er verder echt niks mee te maken. het is echt niet zo dat je niet meer weet wat je doet of dat ze je kunnen laten doen wat je niet wil. je bent gewoon bij bewustzijn, alleen diep ontspannen
Het is overigens wel behoorlijk duur; ik betaal 75,- per sessie. De zorgverzekering vergoed bij mij 200 euro per jaar.. nou daar zit je dus zo aan Ik volg iig 8 sessies, en daarna zie ik wel verder. als ik dan geen kleine vooruitgang zie, dan stop ik ermee. vind het behoorlijk wat geld..
Nou ik ben net terug. Was wel relax. Of het echt gaat helpen moeten we natuurlijk maar zien. Vond het wel lastig om je helemaal over te geven eraan, maar na der hand ging het wel!