Verschil beademingsmaskers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa

Verschil beademingsmaskers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 19:58

Het kan zomaar voorkomen dat ik tijdens mijn werk iemand moet reanimeren.
Voor mijn eigen veiligheid wil ik dus een pocket mask aanschaffen (beademingsmasker)
Maar ik weet niet zo goed welke de beste is!

Ik zit te twijfelen tussen de Laerdal Pocketmask en de Ambu Res-Cue Mask.
Ik vraag mij tevens af of er ook veel verschil is in de afmeting van beide maskers?

Hopelijk is er iemand op bokt die hier verstand van heeft! De beademingsdoekjes (zogenaamde kiss for life) heb ik al overwogen, maar het schijnt dat die maa beperkt houdbaar izjn..

Anoniem

Re: Verschil beademingsmaskers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 01:32

Wij hebben op het werk de Leardal Pocketmask liggen, maar heb het ( gelukkig) nog nooit hoeven gebruiken, dus kan je helaas verder geen advies geven.

Maar als het voor je werk is, ga je dat toch niet zelf aanschaffen? Zulke dingen kan je werkgever prima regelen :j
Helemaal als reanimatie (vaker) voor kan komen, vind ik het een vereiste.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 02:04

De Ambu Res-Cue Mask heb ik zelf geen ervaring mee, op mn werk hebben wij de Laerdal Pocketmask die prima werkt. Ik denk dat deze twee beademingsmaskers zeer weinig verschillen van elkaar. Ze zullen toch een bepaalde afmeting moeten hebben om te kunnen functioneren en het bijgeleverde kunststof case omsluit het masker nauw. Ik vroeg me af waarom je werkgever de beademingsmaskers niet aanschaft als de kans erin zit dat je iemand zou moeten beademen?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:24

wij hebben ze beiden; de laerdal op het werk en de ambu in de auto. beiden gekregen na een cursus BHV :D
ik zie weinig verschil tussen beiden overigens.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:25

Wij hebben ook de Leardal Pocketmask liggen en gelukkig nog nooit hoeven te gebruiken.

Maar als het goed is hebben ze op je bhv/ehbo cursus geleerd dat wanneer je nu per ongeluk iemand treft die bv heeft moeten braken en je hebt geen pocket mask bij de hand, je prima kunt volstaan door alleen de circulatie op gang te houden, oftewel hartmassages toe te passen.

Ik vind trouwens ook dat indien het risico bestaat dat jij moet reanimeren, jou baas ervoor dient te zorgen dat dit op een correcte wijze kan gebeuren!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 10:50

Dat hebben we inderdaad geleerd wiesje.

Reden dat we dat niet krijgen is omdat ze wel standaard in de auto liggen. Alleen, het probleem is dat ik nog niet op de auto rijd maar veel loop en fiets. Dan is het wel handig zo'n ding te hebben. ik vind het ook raar dat we ze niet krijgen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 10:53

Hmm vreemd inderdaad.
Zou het gewoon nog een keer bij je baas / leidinggevende aankaarten. Als het voor jou ook noodzakelijk is dat je er 1 bij je hebt, moet het gewoon aan jou verstrekt worden :j Ook al loop / fiets je.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 10:56

Dat ga ik inderdaad nog eens doen. We hebben het al eens geprobeerd maar dat was zonder succes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 10:59

Ja, gewoon doen.
Weet natuurlijk niet wat je doet, maar kan het me niet voorstellen dat het verschil tussen autorijden of lopen / fietsen zó essentieel is, dat de een wel een masker krijgt en de ander niet.
Als je het nodig hebt, heb je het nodig en ook al is het geen groot bedrag, vind ik niet dat je het zelf aan moet schaffen.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 11:25

@ kanelly, In principe zijn de auto's voor de noodhulp, dus die als eerste ter plaatse. Daarom liggen ze daar standaard in.