Corticosteroïden injectie in enkel/schouder/etc, wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Corticosteroïden injectie in enkel/schouder/etc, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 22:26

:wave:

Omdat ik een ontsteking heb aan de pezen/zenuwen in mijn enkel, heb ik vandaag zo'n injectie gekregen. Geen fijne prik, maar goed.
Ze hebben het vermengd met verdovingsspul, zodat de pijn niet te hevig wordt.
Nou is de verdoving uitgewerkt en doet de ontstekingsremmer zijn werk. De pijn is heviger dan ooit tevoren en ik kan niet lopen, staat of normaal zitten. Heb nu de enkel gestrekt op een kussen, maar hij bonkt en klopt er vrolijk op los.

Wie heeft dit wel eens eerder gehad? (kan ook op een ander plek). Hoe lang houdt de pijn nog aan?
Ik las op internet een week tot anderhalve week. Het is natuurlijk per mens verschillend, maar toch.. Ben benieuwd naar ervaringen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:09

Mijn oma heeft het in haar heup gehad, en de pijn is nooit meer weggegaan. Nu komt het bij haar omdat ze scheef liep door kinder polio en toen moest er uiteindelijk wat aan gedaan worden.. Maar we hebben er spijt van dat het is gebeurt want inmiddels kan ze eigenlijk helemal niet meer lopen.
Hoop dus dat dat bij jou niet het geval is ;) En je bent nog jong, mn oma wordt al weer 87 dit jaar ;)

Zonnebloem

Re: Corticosteroïden injectie in enkel/schouder/etc, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 01:00

ik heb hem ooit ook in mijn enkel gehad. De volgende dag kon ik dr ook echt niet op lopen, maar ondanks de pijn toch gedaan. Wel paracetamol geslikt, en het lopen hielp. Hoewel het zeker niet aangenaam was (lees iedere stap deed gruwelijk pijn) was het s'avonds zo goed als over en had de volgende dag nergens meer last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 07:49

Ik krijg ze regelmatig, het is niet fijn, maar verlicht wel

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 07:58

Heb je geen koorts erbij?
Het zou namelijk vrij vlot niet of nauwelijks pijnlijk moeten zijn.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 12:24

Ik heb vrijdagavond koorts gehad, gister ging het wel beter. Gisteravond kwam de pijn in volle hevigheid weer opzetten en loop ik nu weer met een dikke enkel (vol vocht) en hij is weer zo pijnlijk als vrijdagavond. Paracetamol helpt wel wat, voor de rest mag ik geen pijnstilling hebben (NSAID'ers)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:43

Met koorts direct met je arts bellen hierover dat is echt niet goed!!

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:19

Mayflower_ schreef:
:wave:

Omdat ik een ontsteking heb aan de pezen/zenuwen in mijn enkel, heb ik vandaag zo'n injectie gekregen. Geen fijne prik, maar goed.
Ze hebben het vermengd met verdovingsspul, zodat de pijn niet te hevig wordt.
Nou is de verdoving uitgewerkt en doet de ontstekingsremmer zijn werk. De pijn is heviger dan ooit tevoren en ik kan niet lopen, staat of normaal zitten. Heb nu de enkel gestrekt op een kussen, maar hij bonkt en klopt er vrolijk op los.

Wie heeft dit wel eens eerder gehad? (kan ook op een ander plek). Hoe lang houdt de pijn nog aan?
Ik las op internet een week tot anderhalve week. Het is natuurlijk per mens verschillend, maar toch.. Ben benieuwd naar ervaringen.

IK heb zo'n prik bij mn enkelgewricht gehad en ik kon daarna 2 dagen niet lopen. Daarna ging het beter