Zelf heb ik dit ook ( gehad) Het begon bij mij een paar maanden geleden. Zo veel pijn dat ik soms in elkaar moest zitten om te ademen en ook in mijn rug erg veel pijn en steken. Ik weet niet of je huisarts je dit verteld heeft en zij je misschien nog heeft doorverwezen? paardrijden kon ik toen absoluut niet of met pijnstillers. Volgens mijn manueel therapeut had rust geen zin, dat maakt het niet erger of minder erg. Ik ben 2x bij hem geweest en de eerste keer maakte hij alles los en was de pijn al heel veel minder! De 2e keer liet hij mij zien hoe ik het zelf los kon krijgen en dat werkt als een speer. Sinds ik ook veel beweeg heb ik er al minder last van. Spanningen werken er ook op door en dan weet ik hoe je het los kunt krijgen. Heel af en toe voelt het alsof er een mes in gedraaid wordt en dan zet ik mijn vingertoppen links en rechts van mijn borstbeen en duw ik naar links en draai ook die kant door. Zo boven in beginnend naar beneden toe. Al is het misschien fijner om niet zelf te sukkelen maar een afspraak te maken. Blijf er niet mee lopen, het kan echt overgaan of heel veel minder worden!